Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DrA eS ... | 2004-01-21 14:55:02
Stek bzdur... |
maszan SKODA Skawina | 2004-01-22 07:25:09 Kolega Michał Kr ma rację,oszczedzasz hamulce i sprzegło.Wdodatku przy silnikach na wtrysku benzynę ponieważ hamując silnikiem komputer odcina wtryski żeby nie zalewac silnika przy zamkniętej przepustnicy.Pozdrowka.Ps. zauwazcie że jadąc na biegu z góry silnik lepiej sie chłodzi niż na luzie ponieważ ma obroty i pompa przetacza więcej płynu przez chłodnice. |
![]() Start Astra nad morzem | 2004-01-22 16:49:03 Ja nie mowie ze w 100% mozna za oszczedzic na jezdie na luzie to wynika z sytuacji. Nie hamujac silnikem hamujesz bardziej kolami i zuzywasz sobie bardziej okladziny. Pisalem o rosadnym korzystaniu z luzu a nie za kazdym razem. A po co ci lepsze chlodzenie przy jezdzie z gorki ????? Jak masz bieg luzem silnik obraca sie z mniejsza predkoscia i w ten sposob powstaje mniej ciepla w wyniku tarcia(cylinder-tlok & spalana jest minimalna dawka Pb).A poza tym instalacja chlodzenia jast tak obliczona ze zapewnia chlodzenie dostateczne w kazdych warunkach. Jadnak z drugiej strony taka jazda jast bardziej niebespieczna i o korzysci z tej strony nie mam zamiaru sie sprzeczac.Ale z aspektu mechanicznego dalej twierdze ze nie jest to korzystne dla silnika.A slyszeliscie o takim czyms jak "wolne kolo"? ![]() ![]() |
![]() DrA eS ... | 2004-01-22 16:53:18
Tak... w dwusuwie... w ktorym z zalozenia hamowania silnikiem nie ma ![]() |
![]() thaniel Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2004-01-23 18:02:50 Z tego co slyszalem to mozna bylo w takiej syrence zakrecic tym kolem w druga strone i miec 4 biegi do tylu i jeden w przod ... no ale tak tylko kiedys slyszalem wiec to moze byc nieprawda ![]() pozdr |
![]() Start Astra nad morzem | 2004-01-23 23:51:12 I slyszales prawde. Z racji ze syrenka jest 2 taktem przy zle ustawionym zaplonie lub niedokladnie w pewnych okolicznosciach silnik moze Ci odpalic w drugim kierunu.I wtedy jak piszesz masz 4 w wstecz i do przodu ![]() ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: Start dnia 2004-01-24 01:36:06 ] |
maszan SKODA Skawina | 2004-01-25 15:26:05 Rzecz w dwusuwie ma sie tak że hamujac silnikiem przy zamkniętej przepustnicy sa duże obroty a nie ma byc czym smarowny silnik bo nie ma dopływu swieżej mieszanki i istnieje grozba zatarcia go dlatego jest stosowane wolne koło. |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-01-25 18:17:22 Nie w każdym dwusuwie. Nie generalizujmy ![]() |