MotoNews.pl
  

Czy czeste wrzcanie "luzu" nie szkodzi silnikowi ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi o to czy wżucanie "luzu" np. przed skrzyżowaniem, zjerzdzając z góry, itp. sytułacjach nie szkodzi silnikowi ?
Czy obroty wtedy zbytnio nie skacza i czy nie ma to negatywnego wplywu na silnik. Mam dosyć stary i troche rezregulowany i sie o niego boje.
  
 
poprzez czeste wrzucanie luzu odciazasz silnik i wtedy sie nie meczy, natomiast jak masz na biegu caly czas i chamujesz to moim zdaniem wtedy sie silnik meczy. Ja osobiscie staram sie silnika nie meczyc i jezdze na looozie.
Pozdrawiam
  
 
Niestety Sergio120L się myli i to bardzo! Po pierwsze nie ma się co aż tak przejmować - to nie "męczy" silnika. Po drugie bardzo się cieszę, że wreszcie widzę jakiś temat dotyczący techniki jazdy a nie tylko "jak wstawić przedwojenny budzik zamiast licznika do mojej BeEmKi". Generalnie prawidłowa technika jazdy polega na jeździe z załączonym silnikiem - nie na luzie. Sprzęgło wciskamy już gdy obroty spadają i zatrzymujemy się. Z góry tym bardziej - zawsze na biegu! Pozwala to lepiej panować nad samochodem, wygodniej hamować (oprócz oczywiście hamowania silnikiem, lepiej działa wspomaganie hamulców i wygodniej się jedzie). Oczywiście nie ma też co popadać w przesadę i "udawać automat" unikajac luzu aż do przesady. Jeśli nie jest np. ślisko i czasem jest wygodniej podjechać na luzie to nie ma sprawy. Natomiast generalnie zawsze na biegu. Niestety z obserwacji wiem, że bardzo wielu kierowców tego nie robi (nawet zawodowi - zwykle z wygody), a nawet instruktorzy pomijają tę sprawę, bo i tak mają poważniejsze sprawy do nauczenia. Jeśli jednak chcesz jeździć dobrze lepiej nabrać dobre nawyki i jeździć na biegu.
  
 
Technika jazdy mowi ze niby bezpieczniej się jeżdzi na biegu. Jednak jazda na luzie jest bardziej oszczedna dla silnika, sprzegla, i skrzyni biegow. Zuzycie benzyny jest tez nizsze.
  
 
Cytat:
Jednak jazda na luzie jest bardziej oszczedna dla silnika, sprzegla, i skrzyni biegow. Zuzycie benzyny jest tez nizsze



Stek bzdur...
  
 
Cytat:
2004-01-21 14:55:02, DrA pisze:
Cytat:
Jednak jazda na luzie jest bardziej oszczedna dla silnika, sprzegla, i skrzyni biegow. Zuzycie benzyny jest tez nizsze



Stek bzdur...



Zalezy jak sie hamuje silnikiem jak dopadasz do winkla 100 sprzeglo 2 strzal kola blok to na pewno dojezdzajac na luzie bys troche oszdzedzil ww

pozdr

p.s. moj insruktor bardzo zwracal uwage co bym na jałówce nie pomykal hehe
  
 
Kolega Michał Kr ma rację,oszczedzasz hamulce i sprzegło.Wdodatku przy silnikach na wtrysku benzynę ponieważ hamując silnikiem komputer odcina wtryski żeby nie zalewac silnika przy zamkniętej przepustnicy.Pozdrowka.Ps. zauwazcie że jadąc na biegu z góry silnik lepiej sie chłodzi niż na luzie ponieważ ma obroty i pompa przetacza więcej płynu przez chłodnice.
  
 
Ja nie mowie ze w 100% mozna za oszczedzic na jezdie na luzie to wynika z sytuacji. Nie hamujac silnikem hamujesz bardziej kolami i zuzywasz sobie bardziej okladziny. Pisalem o rosadnym korzystaniu z luzu a nie za kazdym razem. A po co ci lepsze chlodzenie przy jezdzie z gorki ????? Jak masz bieg luzem silnik obraca sie z mniejsza predkoscia i w ten sposob powstaje mniej ciepla w wyniku tarcia(cylinder-tlok & spalana jest minimalna dawka Pb).A poza tym instalacja chlodzenia jast tak obliczona ze zapewnia chlodzenie dostateczne w kazdych warunkach. Jadnak z drugiej strony taka jazda jast bardziej niebespieczna i o korzysci z tej strony nie mam zamiaru sie sprzeczac.Ale z aspektu mechanicznego dalej twierdze ze nie jest to korzystne dla silnika.A slyszeliscie o takim czyms jak "wolne kolo"?
  
 
Cytat:
A slyszeliscie o takim czyms jak "wolne kolo"?



Tak... w dwusuwie... w ktorym z zalozenia hamowania silnikiem nie ma

  
 
Z tego co slyszalem to mozna bylo w takiej syrence zakrecic tym kolem w druga strone i miec 4 biegi do tylu i jeden w przod ... no ale tak tylko kiedys slyszalem wiec to moze byc nieprawda

pozdr
  
 
I slyszales prawde. Z racji ze syrenka jest 2 taktem przy zle ustawionym zaplonie lub niedokladnie w pewnych okolicznosciach silnik moze Ci odpalic w drugim kierunu.I wtedy jak piszesz masz 4 w wstecz i do przodu Znam to z obdukcji Bylem szczesliwym posiadaczem. Tylko raz mi sie to zdazylo. Ale z "wolnym kolem" nie ma to nic wpolnego



[ wiadomość edytowana przez: Start dnia 2004-01-24 01:36:06 ]
  
 
Rzecz w dwusuwie ma sie tak że hamujac silnikiem przy zamkniętej przepustnicy sa duże obroty a nie ma byc czym smarowny silnik bo nie ma dopływu swieżej mieszanki i istnieje grozba zatarcia go dlatego jest stosowane wolne koło.
  
 
Nie w każdym dwusuwie. Nie generalizujmy