MotoNews.pl
8 Sprowadzanie auta z Niemiec papiery mam - jakie formalnosci (176398/132)
  

Sprowadzanie auta z Niemiec papiery mam - jakie formalnosci

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam do sciagniecia z Niemiec samochod z 71 roku, wlasciciel nie moze znalezc papierow. Jak mam to zrobic? Bedzie jechal na lawecie oczywiscie. Jak bedzie z przejazdem granica? Jakie umowy podpisac (prosze o wzory) Jak zarejestrowac autko w Polsce? Czy nie jest tak, ze mozna zabytek zarejestrowac jak sie nie ma zadnych papierow?

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2007-02-28 01:14:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2007-02-28 01:14:49 ]
  
 
Zabytek to to dopiero bedzie jak skonczy 40lat i dop wtedy szło by cos modzic z kombinacjami bez dokumentow, do tego czasu moze byc pojazdem kolekcjonerskim... Ciezko bedzie bez dokumentow przejechac przez granice, niech idzie do urzedu po wtornik! Jezeli chcesz go przewiesc bez cła to postaraj sie o opinie od konserwatora zabytkow.
  
 
Cytat:
2007-02-26 09:40:47, jaqo pisze:
Mam do sciagniecia z Niemiec samochod z 71 roku, wlasciciel nie moze znalezc papierow. Jak mam to zrobic? Bedzie jechal na lawecie oczywiscie. Jak bedzie z przejazdem granica? Jakie umowy podpisac (prosze o wzory) Jak zarejestrowac autko w Polsce? Czy nie jest tak, ze mozna zabytek zarejestrowac jak sie nie ma zadnych papierow?




a jakie to auto, bo jak dosc popularne, to mozesz to zrobic dosc prosto....kupic drugiego za 100E i masz papiery i rejestracje
  
 
ja kiedys chciałem przywlec coś takiego, ale nigdy własciciela nie mogłem zastać , a potem zmarł, a auto jakaś ekipa widlakiem nabiła na widły załadowała wraz z innymi gratami na wielke auto i wywiozła do utylizacji, co za niefart.
juz nawet nie pamiętam co to za model fiata był.



  
 
to bylo 850 spider. Trzeba bylo mowic, bo mam namiary na takiego niekompletnego pod szczecinem, moze by sie z dwoch cos zlozylo. Al eeraz to i tak po ptokach
  
 
Cytat:
2007-02-27 12:23:49, CarvMachine pisze:
a jakie to auto, bo jak dosc popularne, to mozesz to zrobic dosc prosto....kupic drugiego za 100E i masz papiery i rejestracje


mialbym wtedy papiery na inne numery. fiat 500. chce to jakos w miare bezinwazyjnie zrobic

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2007-02-27 16:43:52 ]
  
 
Cytat:
2007-02-27 15:50:37, kosa131 pisze:
to bylo 850 spider. Trzeba bylo mowic, bo mam namiary na takiego niekompletnego pod szczecinem, moze by sie z dwoch cos zlozylo. Al eeraz to i tak po ptokach



taa tylko że to było w niemczeh niemal pod holandią.......
  
 
musisz miec kwity z jakiegos auto placu - najlepiej rachunek - dasz im 20E wystawia ci bez problemu i na tym dokumencie bedziesz mogl go przerzucic przez granice, nie wiem jak tam dalej bedzie z rejestracja.
  
 
Ok znalazl Kartę pojazdu (Fahrzeugbrief) i teraz tak, co jeszcze potrzebuje? mam isc do urzedu i wymeldowac autko tak? Tak przeczytalem tu klik
ale chyba nie musze tablic i ubezpieczenia kupowac bo wioze na lawecie tak? Czy wymeldowac autko moze wlasciciel? Czy wsobot / niedziele jest czynny ich wydzial komunikacji?
Pozdrawiam
  
 
do wymeldowania potrzebny jest jeszte tzw duzy brief, jak wieziesz auto na lawecie to nie potrzebujesz zadnych tablic ani ubezp, niestety te nygusy w sobote nie pracuja a co do pierdo w niedziele, zeby tego bylo malo w piatek tez maja jakos krocej otwarte.
  
 
Na tej stronce nic o duzym briefie nie ma no i gdzies wyczytalem ze pare tyg temu sie przepisy zmienily (?). Jak to obejsc?
  
 
no to moze po kolei:
jak sprzedajacy ma Fahrzeugbrief to juz ok, w tym Briefie musi być pieczątka z tyłu czy auto jest wyrejestrowane, jesli tak, to tzw.małego Briefu (Fahrzeugschein) nie ma bo zabrali przy wyrejestrowaniu.
Spisujesz ze Sprzedającym umowę w której on oświadcza że jest włascicielem tego pojazdu, wpisujecie symboliczna kwote sprzedaży i git, fajnie jest miec umowe dwujęzyczną, odpada wtedy koszt tłumaczenia umowy.
Jak masz te dwa papiery, umowa i Fahrzeugbrief, ładujesz auto na lawete i jedziesz do domu, sprawdź może na wszelki wypadek numery ramy z numerami w Briefie.
W polsce dajesz Brief do Tłumacza, umowę jak po niemeicku to też, robisz przegląd auta( NA PRZEGLąDZIE POTRZEBNY JEST bRIEF), płacisz Vat. jak dostaniesz z US zaświadczenie że zapłaciłeś, idziesz ze wszysstkimi papierami (zaswiadczenie VAt25, Brief+Tłumaczenie, badanie techniczne, umowa+tłumaczenie)do wydziału komunikacji i rejestrujesz, płacisz opłatę środowiskową 500zł + koszty rejestracji (ca. 300zł) przykręcasz blachy i śmigasz nowym nabytkiem...

uff, mysle że wszystko jasne,
jak auto jest w stanie nie do zrobienia przeglądu to pierw musisz je doprowadzić do takiego stanu zeby ten przegląd przeszedł, chyba że masz inne mozliwości
  
 
wielkie dzieki metus! Ale jeszcze jedna watpliwosc - co jesli w Fahrzeugbrief nie ma pieczatki? to znaczy ze Fahrzeugschein powinien byc? jak go nie ma to co - trzeba isc i wymeldowac?
Czemu dane na tej stronce co podalem mowia co innego? podobno ostatnio sie przepisy zmienialy.
  
 
Cytat:
2007-02-28 13:38:55, jaqo pisze:
wielkie dzieki metus! Ale jeszcze jedna watpliwosc - co jesli w Fahrzeugbrief nie ma pieczatki? to znaczy ze Fahrzeugschein powinien byc? jak go nie ma to co - trzeba isc i wymeldowac? Czemu dane na tej stronce co podalem mowia co innego? podobno ostatnio sie przepisy zmienialy.



jak nie ma Scheinu i pieczątki w Briefie to Auto jest zarejestrowane, idziesz wtedy do wydziału komunikacji w niemczech z samym Briefem i mówisz że Schein zaginął, wyrejestruja też. a co do przepisów to nie wiem co piszą bo nie czyrałem tej strony co podałes.

w Briefie na ostatniej stronie są takie kratki "Silllegung" i Wiederinbetriebnahme" jeśli jest w tej kratce Stilllegung ostatnia pieczatka to auto jest wyrejestrowane, jesli nie to trzeba wyrejestrować ale wątpie zeby było zarejestrowane...jak jest wyrejestrowane to powinien być jeszcze taki kwitek zielony ale to nie jest konieczne, tylko po tym też widać ze jest auto wyrejestrowane.
  
 
przy wyrejestrowaniu nie zabieraja zadnego briefu, przynajmniej w Berlinie, podejrzewam ze tak jest w calych Niemczech, maly brief zabieraja dopiero w polsce przy rejestracji autka.
  
 
Cytat:
2007-02-28 14:45:57, stasiu pisze:
przy wyrejestrowaniu nie zabieraja zadnego briefu, przynajmniej w Berlinie, podejrzewam ze tak jest w calych Niemczech, maly brief zabieraja dopiero w polsce przy rejestracji autka.



cholera, masz racje, teraz tak jest ale jak auto stoi juz ok 2ch lat to tego małego Scheinu nie ma, zabrali, teraz fakt, tylko unieważniaja obcinając róg i wbijając pieczątke (ungueltig)
  
 
Autko mozliwe ze stoi wiecej niz 2 lata. W sumie raczej pewne, czyli moze normalnie wyrejestrowane. Z wlascicielem ciezko sie dogadac. Tekst na pieczatce to "ungueltig"?
  
 
ok autko jest wyrejestrowane, wiec z papierami nie powinno byc problemow, przyczepa zarezerwowana... wiec moze calkiem niedlugo nowa dziewczyna z fajnym fiatem do forum dolaczy
  
 
Cytat:
2007-02-28 20:35:42, jaqo pisze:
Autko mozliwe ze stoi wiecej niz 2 lata. W sumie raczej pewne, czyli moze normalnie wyrejestrowane. Z wlascicielem ciezko sie dogadac. Tekst na pieczatce to "ungueltig"?



to jest tyle samo co "nieważne", taka pieczątka jest na małym Briefie=Fahrzeugschein. ale jak nie ma tego Scheina to nic, ważne, żeby było w dużym Briefie= Fahrzeugbrief wyrejestrowanie, kiedys zabierali mały Brief, teraz nie....
jak bys miał problemy się dogadać to służe pomocą, niemiecki znam moze nawet lepiej niz polski
  
 
Cytat:
2007-03-01 11:25:07, metus pisze:
to jest tyle samo co "nieważne", taka pieczątka jest na małym Briefie=Fahrzeugschein. ale jak nie ma tego Scheina to nic, ważne, żeby było w dużym Briefie= Fahrzeugbrief wyrejestrowanie, kiedys zabierali mały Brief, teraz nie.... jak bys miał problemy się dogadać to służe pomocą, niemiecki znam moze nawet lepiej niz polski


czyli jak mam Fahrzeugbrief i koles powiedzial ze jest wyrejestrowany to wystarczy ze umowe podpisze? daj na priv swoj telefon bede dzwonil jak by co
Co bedzie na fahrzeugbrief napisane jak jest wyrejestrowany?