Co znajduje się nad...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, od pewnego czasu denerwuje mnie kwestia zimna w omedze. Niestety wymiana nagrzewnicy nie pomogła, płyn chłodniczy jest a silnik się nie gotuje. Termostat niby też działa poprawnie. Dzisiaj grzebałem chwilkę przy swojej bestii i coś bardzo dziwnego zobaczyłem i nie wiem z czym to się je, czy może jest to przyczyną zimna.

Po wyciągnięciu koła od strony kierowcy a następnie zdjęciu nadkola (tej plastikowej osłony) zobaczyłem rurkę koloru czarnego, która wchodzi jakby dalej w przedział pasażerski i leci w komorę silnika. Od czego to jest? Niestety u mnie była rozcięta a nie miałem nic ażeby to na szybko połączyć ze sobą. Czy możliwe, że jest to jakaś rurka, przez którą leci powietrze np od klimatyzacji lub od nagrzewnicy lub innego ustrojstwa do nawiewu?

Z ważniejszych informacji, jest to omega B z 95 roku (wersja modelowa '96) z klimatyzacją manualną, buda od 2.0 z przełożonym w następstwie silnikiem od 3.0.

[ wiadomość edytowana przez: Falco dnia 2007-02-26 21:08:11 ]
  
 
Cytat:
2007-02-26 21:05:00, Falco pisze:
Witam, od pewnego czasu denerwuje mnie kwestia zimna w omedze. Niestety wymiana nagrzewnicy nie pomogła, płyn chłodniczy jest a silnik się nie gotuje. Termostat niby też działa poprawnie. Dzisiaj grzebałem chwilkę przy swojej bestii i coś bardzo dziwnego zobaczyłem i nie wiem z czym to się je, czy może jest to przyczyną zimna. Po wyciągnięciu koła od strony kierowcy a następnie zdjęciu nadkola (tej plastikowej osłony) zobaczyłem rurkę koloru czarnego, która wchodzi jakby dalej w przedział pasażerski i leci w komorę silnika. Od czego to jest? Niestety u mnie była rozcięta a nie miałem nic ażeby to na szybko połączyć ze sobą. Czy możliwe, że jest to jakaś rurka, przez którą leci powietrze np od klimatyzacji lub od nagrzewnicy lub innego ustrojstwa do nawiewu? Z ważniejszych informacji, jest to omega B z 95 roku (wersja modelowa '96) z klimatyzacją manualną, buda od 2.0 z przełożonym w następstwie silnikiem od 3.0. [ wiadomość edytowana przez: Falco dnia 2007-02-26 21:08:11 ]




raczej nie. Jesli juz to od sterowania. powiem mi ile placiles za wymiane nagrzewnicy ?
  
 
Jedno pytanie. W 3.0 ( mam nadzieję że to V6) jest po stronie pasażera między silnikiem a przegrodą taki trójnik z podłaczeniem do układu podciśnieniowego. Po właczeniu klimy on odcina obieg ciepłej wody na nagrzewnicę. Zobacz co takiego tam masz i czy zostało to podłaczone prawidłowo.
  
 
Cytat:
2007-02-26 23:35:48, beast6 pisze:
raczej nie. Jesli juz to od sterowania. powiem mi ile placiles za wymiane nagrzewnicy ?



Za całość zapłaciłem 360 złotych. Z czego 320 to koszt nagrzewnicy.

Co do reszty to jest to 3.0 V6, natomiast czy znajduje się to o czym pisał kolega Scooby to zerknę dopiero dzisiaj po pracy.
  
 
Cytat:
2007-02-27 09:40:33, Falco pisze:
Za całość zapłaciłem 360 złotych. Z czego 320 to koszt nagrzewnicy. Co do reszty to jest to 3.0 V6, natomiast czy znajduje się to o czym pisał kolega Scooby to zerknę dopiero dzisiaj po pracy.




za wywalenie i wlozenie deski zaplaciles 40 pln ? czy mechanicy maja jakich magiczny sposob na zrobienie tego bez wywalania
  
 
Cytat:
zerknę dopiero dzisiaj po pracy.



Bedziesz miał kłopot aby to zobaczyć. Całość najlepiej obadac po zdjeciu górnej części kolektora ssącego. Wtedy masz wszystko jak na dłoni.
  
 
beast6: 40 złotych to była kwota umowna za pomoc przy robieniu tego. Mechanik (matki znajomy) pomógł mi przy tym więc się zbytnio nie narobił.
Scooby: niestety miałeś racje, zbytnio nie dałem rady nic obczaić. Swoją drogą ten sam mechanik, który pomagał mi przy wymianie nagrzewnicy stwierdził, że to co mu pokazałem to jest chłodzenie głównego komputera. Jakoś zbytnio nie chce mi się wierzyć, ale tak może być. Tylko przyjrzałem się dzisiaj temu z bliska i rzeczywiście na wysokości listwy bocznej na drzwiach wchodzi on w przegrodę pasażerską - gdzie idzie dalej nie wiem (może właśnie zawraca i leci w kierunku komputera - mało prawdopodobne co ? ale nie mam innej teorii), natomiast nie wchodzi on w komorę silnikową jak wcześniej pisałem, tylko zaczyna się jakoś na wysokości środka koła czyli np na wysokości piasty tylko wyżej , dokładnie pod nadkolem. Póki co olewam temat bo jest zbyt zimno a jestem trochę chory i wole nie grzebać przy aucie. Zacznę lepiej od wizyty u gazownika, może coś przy reduktorze jest namieszane i jest nieprawidłowy obieg płynu chłodniczego.
  
 
co do tej rurki od strony kierowcy to jak pamietam jak rozbieralem u siebie to chyba od ukladu pod cisnienia bo tam nic innego nie powinno isc. ja u siebie tez wymienialem nagrzewnice bo nie grzalo mi w aukcie.
zobacz moze zawor przed nagrzewnica jest u Ciebie padniety i nie otwiera do konca doplywu do nagrzewnicy. a czasami i gazownicy nie maja zielonego pojecia co robia i wpinaja sie jak im reka podchodzi.