306 1,4i Problemy z nadniernym spalaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam 306-ke z silnikiem 1.4 pali mi ogromne ilości paliwa nawet do 10l na 100km dodaje ze nie jestem demonem prędkości i nie trzymam go na wysokich obrotach co może być tego przyczyną. Dodam iż kupiłem go niedaswno właścicel zaręczał ze pali mu 5l ale wiadomo jak chciał go sprzedać to pewnikiem skałamał. prosze doradzcie coś w warsztacie zgłupieli jak im o tym powiedziałm
  
 
Cytat:
2007-02-27 11:18:26, aroooo pisze:
mam 306-ke z silnikiem 1.4 pali mi ogromne ilości paliwa nawet do 10l na 100km dodaje ze nie jestem demonem prędkości i nie trzymam go na wysokich obrotach co może być tego przyczyną. Dodam iż kupiłem go niedaswno właścicel zaręczał ze pali mu 5l ale wiadomo jak chciał go sprzedać to pewnikiem skałamał. prosze doradzcie coś w warsztacie zgłupieli jak im o tym powiedziałm



To że nie "trzymasz" go na wysokich obrotach to wcale nie jest nic pozytywnego, wręcz przeciwnie, niszczenie silnika, zwiększone zużycie paliwa i mniejsza sprawność silnika. Silniki TU3 nie należą do oszczędnych ale faktycznie spalanie jest trochę duże. Przyczyn może być kilka, sąda lambda, czujnik położenia przepustnicy, zepsuty lub brak termostatu, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza - warto też sprawdzić MAP sensor.
Co do 5 litrów to chyba wielkiiiiiiii optymizm.

[ wiadomość edytowana przez: Wergilius dnia 2007-02-27 11:36:59 ]
  
 
sąda lambda i termostat oraz czujnik płynu chłodzącego byłay sptawdzane w warsztacie nie były sprawdzone czujnik tęperatury powietrza oraz MAP sensor - gdzie tego szukać i jak sprawdzić
  
 
Cytat:
2007-02-27 12:00:14, aroooo pisze:
... nie były sprawdzone czujnik tęperatury powietrza oraz MAP sensor - gdzie tego szukać i jak sprawdzić


czujnik temp. jest w wtrysku nad przepustnicą. Co do MAP to nie wiem jak jest dokładnie w pugach ale należy szukać "węża" o średnicy około 6mm od kolektora sącego w kierunku grodziówki. Na końcu powinien być właśnie czujnik podciśnienie do niego zaś podłączona wtyczka trójprzewodowa.
W jaki sposób był sprawdzany czujnik temp płynu? Jeżeli sąda była sprawdzana to opisz w jaki sposób i czym. Kable WN są nowe? Wieczorem napisze Ci jakie parametry powiny miec te czujniki.

[ wiadomość edytowana przez: Wergilius dnia 2007-02-27 13:56:09 ]

Przykro mi ale dla KFX nie mam danych. Rozmieszczenie czujników jest nastepujące MAP jest na kolektorze dolotowym na jego bocznej ściance patrzac od lewego nadkola. Czujnik temp jest przed przepustnicą od przodu maski. Może ktoś ma lepsze serwisówki niż ja to Ci pod te dane.

[ wiadomość edytowana przez: Wergilius dnia 2007-02-27 17:20:31 ]