Tech i jakiś kod zabezpieczający ....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Byłem dzisiaj w ASO - chciałem wymienić oprogramowanie w komputerze (kupiłem nowy wyświetlacz i mam w mmilach na galon). Pominę już to, iż gość nie mógł połączyć się z kompem techem2, połączył się za to jedynką. Jak przyszło co do zmiany oprogramowania, to gość się zapytał czy znam 3-cyfrowy kod (silnika ? immobilaizera ?) - bo bez tego nie jest w stanie mi zmienić oprogramowania.

Jak kupiłem omcię (2.0 96r kombi) - to nie dostałem żadnego kodu. Koleś z ASO mi powiedział, że może mi taki kod zciągnąć ale to kosztuje 40 Ojro - czy ktoś wie czy można ten kod jakoś inaczej wydębić ?
  
 
Na jakie oprogramowanie chciałeś zmienić? I za ile w ASO

Aktualnie mam niemieckie , u mnie 50zł , tylko musisz przesłać wyświetlacz.
  
 
wyświetla mi się automat i mam galony na mile a chce mieć w km - u mnie kosztuje 70 zł - więc nie wiem czy jest sens - tylko ten nieszczęśliwy kod - czy to jest faktycznie wymagane, czy czeka mnie 999 kombinacji ? - nie ma na to innego sposobu ?
  
 
On chce kod immobilizera - 4-ro cyfrowy, bez tego nie zaprogramuje. Jeśli nie masz tego kodu to można wysłać zapytanie do producenta - i to wtedy kosztuje 40€.

Tomek
  
 
no dobrze, ale czy on był zapisany w jakichś papierach (oryginalnie) ? Czy ktoś mógłby wrzucić fotkę takiego papierka (jeśli tak) ?
  
 
A w zasadzie po co im kod imobilizera skoro tam nie muszą się dostać?

To chyba jakieś naciągactwo!! Nie słyszałem że aby się dostać do wyswietlacza trzeba dac kod imo. Jak będą kasować poduchy to tez kod do imo? Coś mi się tu nie zgadza.
  
 
W zasadzie do wyświetlacza się dostał - kod jest wymagany przy zmianie (zapisie) nowych ustawień compa.
  
 
mam pytanie do posiadaczy omy po 99 roku
czy możliwe jest wprowadzenie języka polskiego , spalanie , radio , telefon ?
holenderski jest strasznie śmieszny
ew kto to może zrobić ?
  
 
sąsiad zajmuje się automatami z napojami itd, ma jakiś program i sprzęt (486 ) na którym zmienia napisy w eepromach bez zmian sum kontrolnych etc - jest możliwość zgrania czegoś takiego z kompa pokładowego, obróbki i wgrania?
  
 
nie obraźcie się, ale dwa wątki boczne, a na moje pytanie nadal nie mam konkretnej odpowiedzi ...
Czy wszyscy z Was którzy zmieniali oprogramowanie w kompie podawali ten kod, czy gość coś ściemnia ?
  
 
A ja się podłączę też i zapytam czy oprogramowanie wyświetlacza jest inne w zależności od silników? Kupiłem kiedyś wyświetlacz i od chyba od tamtej pory pokazuje mi złe spalanie (dużo zaniżone). Zamiast 15 l /100 , 10l/100. Zupełnie tak jak dla silnika 2,0 zamiast 3,0. Czy ktoś to może przeprogramować?
  
 
no i oprogramowanie zmienione - trzeba było wpisać 3-cyfrowy kod modułu sterującego (a nie 4 cyfrowy immobilisera) - inny gość od razu wpisał 014 i oprogramowanie uaktualnione
  
 
No. To może jeszcze jaśniej na moje pytanie? Gdzie co i jak zmienić?
  
 
na 100% nie wiem, ale jak w ASO zmieniał mi oprogramowanie, to wybierał model, pojemność, rocznik i dopiero zapisywał ustawienia - więc chyba TAK.
  
 
CKK, już ci odpisałem w innym watku, ale najprościej to zadzwoń do ASO na 17-stycznia. Napewno musisz wpisać nowe dane do MID-a. Tam rok temu krzyknęli mi niecałe 100zł ze sprawdzeniem wszystkiego.
  
 
LychaD - w którym ASO to robiłeś i które Ci w końcu zrobiło?
  
 
Robiłem to na Watkemie - ale zrobił to dopiero elektryk - niestety - nie polecam ich usług - bo chwilę potem mnie wyrzucili (dosłownie) z serwisu.

Spieprzył mi się czujnik obrotów wału (kod 19) - pojechałem w środę - powiedziałem, że chcę wymienić czujnik i taki mam kod błędu - prosiłem aby nie podłączać do kompa - bo już sam zczytałem błędy (a za podpięcie techa liczą sobie 40 zł) - ale koleś stwierdził, że sam dla siebie podepnie aby zobaczyć. Potem stwierdzili, że mają czujnik ale nie wiedzą, czy będzie pasował - poprosiłem aby sprawdzili - potwierdzili, że mają odpowiedni (kosztuje 207 zł, a robociznę wycenili mi na 100-150 zł max - wyceniał kierownik zmiany), ale nie ma kto tego w tej chwili wymienić - umówili mnie na sobotę. W sobotę przyjechałem - znowu prosiłem aby nie podłączali do kompa - bo błąd znam - inny koleś znowy "dla siebie" podłączył. Jak przyszło co do wymiany, akazało się, że nie ten czujnik - ale mogą mi pasujący zciągnąć z Krasnego z ASO ale będzie kosztował nie 207 tylko 290 zł - zgodziłem się - ale przed tym chciałem jeszcze raz zapytać o cenę wymiany. Kolejny majster krzyknął mi za robociznę 270 zł !!!!!

Jak się zapytałem czy sobie ze mnie jakieś jaja robią, bo w środę podali mi cenę robocizny od 100-150 zł - to majster stwierdził, że nie wie z kim ustalałem cenę (a ustalałem chyba z kierownikiem), ale u niego jest dzisiaj taka cena - zacząłem robić "oborę" i poprosiłem o namiary na przełożonego. Wtedy dopiero gość się wku**ił ! Podziękowałem za wymianę i piękne traktowanie klienta ! Pytam się czy to wszystko, a on mi jeszcze wciska fakturę na 40 zeta za podłączenie do kompa - czego sobie nie rzyczyłem - jak powiedziałem, że nie zapłacę to kazał mi spier**lać !

Więcej tam moja noga nie postanie - inne ceny w środę inne w sobotę - jak wygrane w totka ...

Ale tak tego nie zostawię - mam zamiar zadzwonić do głównej siedziby Opla - tylko nie wiem do jakiego działu ...
  
 
Hehe.. dlatego pytałem Z ASO Watkem też miałem przeboje i chyba już do nich nie pojadę, ci w Krasnem są bardziej kompetentni.... Ale to tak off topic Pozdrawiam!