Polski Fiat 125p 1300 - rocznik 1974

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Już dawno miałem zamiar pochwalić się swoim autkiem, ale dopiero teraz się za to zabrałem. Kupiłem go już tochę czasu temu, we wrześniu 2006. Może to się wam wydać dziwne, ale dopiero w grudniu 2006 skończyłem 18 lat i zrobiłem prawo jazdy, oczywiście najszybciej jak się da. Jestem jeszcze uczniem, więc nie jestem specjalnie bogaty, ale miłośc do samochodów jest ważniejsza.
Teraz trochę o nim: Pierwszym właścicielem był wojskowyz Wrocławia, kilka lat temu umarł i samochód zostawił synowi (mam nawet książkę gwarancyjną). Widać, że o niego dbał, chociaż miał trochę dziwne pomysły na "tjunink". Podejrzewam, że po śmierci pierwszego właściciela synowi nie chciało się już aż tak dbać o to auto, ale nie można powiedzieć że go zaniedbał. Tak więc jestem w sumie 2 właścicielem.
Samochód był wyprodukowany w lipcu 74, ma przejechane 98300km (z czego ja zrobiłem już 700:p), silnik 1300, podobno wersja na export. Nie wiem ile w tym prawdy. Do tej pory sądziłęm że tak, bo na tabliczce znamionowej są napisy w 2 językach. Ale wziąłem do ręki książkę obsługi Kowala wydanie z 74 i tam była dokładnie taka samanaq zdjęciu, więc chyba te roczniki wszystkie tak miały. Co do stanu silnika - nic jeszcze nie było w nim robione, chodzi bardzo ładnie, przez te 700km wziąl mi jakieś 0,3l oleju. Będzie trzeba wymienić simeringi i uszczelkę pod miską, bo silnik jest cały brudny. We wnętrzu muszę ściągnąć ten skaj, licznik już wygląda normalnie- nie ma tej listewki. Co mnie najbardziej boli to przednie błotniki, ale o tym już założyłem wątek.
Poza tym jestem z niego bardzo zadowolony, nie miałem żadnych problemów z nim.
Co już wymieniłem - sworznie dolnych wahaczy, tylne amorki, płyn w chłodnicy. Co czeka na wymianę - przednie amory, resory, uszczelki w silniku, rozrząd, olej, przekładnia kierownicza i drążki.











[ wiadomość edytowana przez: GDA 2007-03-01 15:14:25 ]
[ powód edycji: fotki ]