Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2003-06-03 18:06:50 Witam wszystkich.
No właśnie, jak w tytule, czy jest coś takiego w 1.6 gli (Bosch), jeśli tak to gdzie i i czy to może być przyczyna spalania stukowego, które ostatnio coraz mocniej daje się we znaki mojemu Poldkowi. Jeśli nie, to czy jest ktoś w Warszawie, kto ma Boscha (sprawnego), i kto mógłby mi go pożyczyć na 15 minut (kwestia przepięcia i zobaczenia czy na drugim kompie zachowuje się tak samo). Byłbym wdzięczny za odpowiedzi, bo na benzynie to się już jeździć nie da a i na gazie to słychać. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-06-03 18:56:57 Nagar, nagar, nagar... |
![]() Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2003-06-03 19:34:35 Spajk, o co Ci chodzi?? Bo chyba nie o to że jest to wina nagaru?? ![]() |
![]() SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-06-03 20:52:56 nagar, czyli reszti spalonego oleju tak sie rozgrzewają że paliwo wlatując do komory nie zapala sie od iskry tylko o wiele za wczesnie.
zdjąć głowicę i czyścic papierkiem, mozolnie i delikatnie. zmieniałes moze świece? moze masz za duża ciepłotę? |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-06-03 22:14:37 W GLI boscha nie ma czegoś takiego jak czujnik spalania stukowego. Jeśli w Twoim aucie faktycznie pojawiają się symptomy tej niekorzystnej właściwości w pracy silnika to najczęściej winną tego stanu rzeczy jest sonda lambda i – uwaga – jest to uszkodzenie bardzo często niezauważalne przez komputer ani program diagnostyczny. Bo teoretycznie charakterystyka sondy mieści się w granicach przewidzianych przez fabrykę to jednak podaje ona za wysoki stopień współczynnika lambda co jest sygnałem dla komputera o konieczności zubożenia mieszanki. Zbyt uboga mieszanka jest przyczyną „dzwonienia” czyli charakterystycznego odgłosu spalania stukowego. Jeśli przy okazji auto Ci „zaskakująco” mało pali, to przyczyną może być rzeczywiście sonda. Jeśli jesteś pewien dźwięków wydobywających się spod maski to chyba nie masz wyboru. Bo mam duże wątpliwości, bo na gazie właśnie tego nie powinno być w ogóle słychać – gaz ma dużo wyższą liczbę oktanową, więc spalanie stukowe na gazie to dość trudno do zauważenia sprawa. Jeśli masz instalację gazową z komputerem to jeszcze to jakoś sobie można wytłumaczyć (sygnał z sondy ma znaczenie dla dawkowania gazu w takiej instalce). Choć przyznam, że nie zazdroszczę Ci dylematu – wymienić czy nie wymienić sondy, bo żadnej pewności nie ma. |
![]() Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2003-06-05 18:52:47 rzeczywiście mam instalkę z kompem, pali mi teraz około 10 l/100 km gazu oczywiście, świece mam nowe, gaz - shellowski power gas.
I co tu zrobić? |
![]() AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2003-06-09 22:41:16 hmmm ale skoro na gazie nie slychac tego to znaczy ze nie ma spalania stukowego ?? dobrze mysle ?? chyba logicznie??, ale sie nie znam ![]() |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2003-06-09 22:48:07 Niby tak. Ale gaz ma bodajże 106 oktanów, a im większa liczba oktanów w paliwie, tym mniej słychać spalanie stukowe. Tak przynajmniej mi się wydaje. |
![]() Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2003-06-10 21:40:44 Dobra, a czy możecie mi jeszcze powiedzieć jak wymienić sondę? A w sumie nie powiedzieć jak tylko czy to mocno skomplikowane, bo znalazłem sondy w Zomisie po 150 zeta + VAT, i może mi się uda zagadać tak abym mogł ją wypróbować.
A propos Zomisu. Stoi tam Argenta z DOHC, niestety nie wiem jaka pojemność. Silnik nie ma paska rozrządu i jest bez prawa rejestracji, ale może komuś się przyda. Aha i jeszcze jedna sprawa: Argenta ta nie posiada felg ale poza tym to jest zamknięta i ochroniarz ma do niej kluczyki także wnętrze ma w miarę kompletne. |
![]() delta9 ATU Plus GLI Łódź | 2007-03-06 12:47:11 Na zimno i przy normalnej temperaturze pracy jest w porządku ale jak już zacznie włączać się wiatrak na chłodnicy to wciskając gaz i to wcale nie w podłogę to jest koncert zaworów. Bez znaczenia czy paliwo z Lotosa czy Shella to samo z gazem. Uszczelka wymieniana razem z planowaniem rok temu rozrząd ok 10tys km wstecz ale odkąd miałem tego fso po rozgrzaniu było stukowe. Na Pb98 nie przejde ma jeździć na 95.
Zapłonu w GLI się nie ustawi więc co zrobić, świece wymieniłem i pewnie nie chciałem już tego słyszeć i lekko wciskałem gaz. Mimo wszystko odrobinkę pomogło ale subiektywne odczucia to najgorsza sprawa. Nadal występuje |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2007-03-07 21:38:43 A czy podczas wymiany uszczelki i ściągnięcia głowicy czyściłeś nagar w komorach spalania i na zaworach? Jeśli nie, to masz już odpowiedź. |
![]() delta9 ATU Plus GLI Łódź | 2007-03-08 17:24:44 Było czyszczone. Co do świec to te stare są bez nagaru ale białe czyli za dużo powietrza.
Przypomniałem sobie że odkąd przesiadłem sie z 125p na GLI zacząłem poprawiać fabryke-kolektor GSI, wywaliłem blaszkę w puszcze filtra powietrza a także zauważyłem że przy wciśniętym gazie do podłogi(na wyłączonym oczywiście) przepustnica nie ma pełnego pionu więc lekko naciągnąłem linkę (mimo wszystko lekki stopień niepełnego pionu zostawiłem). Może to mieć wpływ? Kilka resetów kompa zrobiłem więc chyba nauczył się położenia przepustnicy. [ wiadomość edytowana przez: delta9 dnia 2007-03-08 17:31:31 ] |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2007-03-08 20:00:05 Zmian tego typu nie przerabiałem. Nie wiem więc na ile naciągnięcie linki może mieć wpływ na spalanie stukowe. Ale wg mnie to akurat na spalanie stukowe nie ma wpływu. Jedno co wiem to to, że u mnie zjawisko spalania stukowego było bardzo silne. Ostatnie kilometry przed wymianą uszczelki właściwie nie dało się jechać żeby nie dzwoniło. Po wymianie jak ręką odjął. Tyle że miałem bardzo dużo nagaru w komorach (nieszczelne uszczelniacze zaworowe spowodowały skoksowanie oleju silnikowego na zaworach ssących). Wyczyściliśmy wszystko bardzo dokładnie, a 4 zawory ssące dałem nowe. |
![]() delta9 ATU Plus GLI Łódź | 2007-03-08 20:12:03 Jutro jadę regulację LPG, poprosze aby dostawał więcej paliwa na ciepłym gdyż świece były bez nagaru ale białe od nadmiaru powietrza |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-03-08 20:27:14 Z tego co kojarze w Boschu zapłon zależy od obrotów i połozenia przepustnicy. Może by pokombinować z czujnikiem położenia?
Można też odprężyć silnik ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() delta9 ATU Plus GLI Łódź | 2007-03-09 15:36:14 Stukowe w moim przypadku na LPG i na PB występuje.
Byłem u gazowników, podpieli sie z kompem i stwierdzili co następuje: silnik na LPG i na PB pracuje tak samo.... czyli źle. Sonda bez zarzutu Podobno gubi zapłon???? i teraz nie wiadomo czy na różnych cylindrach czy na jednym tylko, bo pracuje niezbyt równo. Sprawdze kompresję ale były wymieniane pierścienie gdyż brał olej-juz nie bierze więc chyb i kompresja jest ok Możliwe że rozrząd o zęba jest nie tak ustawiony-był rozrząd wymieniany 10tys temu i chyba ustawili tak jak był poprzednio bo i przed wymianą i po mam stukowe. Cewka-możliwe że ona szwankuje ale jeśli tylko na jednej świecy to być może poznałbym po nagarze, a świece raczej jednakowe, tym bardziej chyba w plusach jak padnie na jednym to i na drugim cylindrze iskry nie bedzie, parami pracują czy jak. Ewentualnie padł jakiś z czujników typu temp powietrza-czy nie powinno świecić check engine Pytanie najważniejsze: spalanie stukowe u mnie jest w wyniku nieprawidłowej pracy silnika i osprzętu czy np nagar winny spalaniu stukowemu a praca silnika swoje? |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-03-09 17:17:40 Taka jedna myśl. Poldoloty mają czujnik PWK przy kole pasowym. Jeżeli koło sie poluzowało to może dojść do sytuacji że będzie opóźnione i zapłon później nastąpi. Moze to wykorzystać i przefazować koło "do tyłu" o jakieś 2-5 stopni. Wtedy np wyprzedzenie będize jak dla 15st (na danym obciazeniu i prędkosci) a silnik bedzie 5 stopni dalej i spalanie mozę nei wystąpić. Czyli po prostu opóźnienie zapłonu. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() delta9 ATU Plus GLI Łódź | 2007-03-09 20:15:34 A to niby wypadanie zapłonu to od rozrządu czy cewka-jak sprawdzić sprawność cewki tej w boschu. |
![]() delta9 ATU Plus GLI Łódź | 2007-03-15 12:30:13 Rozrząd wporządku tak samo jak kompresja-po 10 na każdym, najprawdopodobniej cewka zapodaje nierównomiernie i ciekawe czy jej wymiana oprócz idealnej pracy silnika(bo jak na mój gust to całkiem chodzi) zaważy na spalaniu stukowym |