| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tomasz1023 HF MEMBER Getz1.3/i 30 1.4/ Będzin/Clonmel | 2007-03-01 17:57:14 Napisze do znudzenia - Pierscienie do wymiany + mały remont = koszty.
A uszczelniacze to oczywiscie zaworowe i najlepiej ori z ASO, zadnych JC zamienników. Koszt w ASO w zaleznosci od modelu. Do Scoupe 5-8 zł za sztuke.Z Lantra pewnie podobnie |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2007-03-01 21:17:19 litr oleju na 1000 km za 8 - 9 zł to nie tragedia - przynajmniej zawsze masz świeży olej w silniku.
Problemem jest to że cylindry w połowie wysokości robią się szersze niż u góry i na dole.... sam wymiana pierścieni w tym przypadku niewiele da...Hyundai kiedyś uczył się robić silniki... mimo iż na licencji Mitsu to jednak wykonane zostały w Korei z Koreańskich materiałów... jeszcze jakieś pytania?
|
Bluesmen HF MEMBER Hyundai Lantra Jelenia Góra | 2007-03-01 22:18:53 Widze że kazdy pisze co innego heh. Nie wierze w to by nagle pierścienie zużyły się tym bardziej że nie odczuwam spadku mocy. Silnik chodzi jak żyleta. Poczekam aż się zrobi cieplej i zobacze czy zacznie poniżej litra znikać na 1000 km. A tak z ciekawośći ile wam Lantra pali w mieście przy w miare umiarkowanej jeździe ? Ja 10 l musze liczyć jak nie 11 nieraz ![]() |
grzesik1 HF MEMBER Mercedes-Benz Nowogród Bobrzański | 2007-03-01 22:22:46 po miescie żadko jezdze (na szczescie mojego portfela) ale w tzw cyklu mieszanym wychodzi mi 9-11l to zależy od stylu
bardzo delikatny/ delikatny
Ale u mnie jest cos nie tak z silnikiem wiec moje dane sa raczej nic niewarte...;/ |
BartBartez HF MEMBER Coupe/Accent Gryfino | 2007-03-02 09:27:05
Remont remontowi nierówny. Wymiana pierścieni to nie wszystko. A jak znam ludzi to dla niektórych ta "reszta" to uszczelka głowicy. Ja zrobiłem poważny remont - wymieniłem wszystko co się dało poza tłokami(były mierzone i okazało się, że są dobre). Teraz jeżdzę na castrolu 5w40 i nie mam potrzeby dolewania nawet kropelki oleju Mam nadzieje, że długo tak pozostanie. A jeśli chodzi o wymiane uszczelniaczy to nie należy oszczędzać tu na jakości bo JC i inne chu..owe uszczelniacze pod wpływem temperatury twardnieją i przestają już być uszczelniaczami tylko zostają zbędnymi gumowymi krążkami.
A ile ich tam idzie? - im więcej ich włożysz, tym lepiej będą uszczelniały |
marwin26 HF MEMBER hyundai lantra lubanice | 2007-04-05 20:35:26 Witam.Mam pytanie odnosnie remontu silnika o ktorym byla mowa wczesniej, ile cala zabawa kostowala i byc moze wie ktos gdzie w lubuskiem jast warsztat ktory to zrobi dobrze, oraz gdzie mozna sprawdzic kompa do lantry 1.5 GLS 94".
Dzieki za ew. pomoc |
zuzia2004 HF MEMBER Lantra kombi Łuków | 2007-04-05 21:24:37
Witam Wszystkich Klubowiczów. Widzę, że z na wesoło podchodzimy do problemów innych nieszczęsników. Kochany Kolego. Nie chcę Cię urazić, ale widzę, że jesteś zielony w tych sprawach. Jako praktyk radzę Ci jedź do zakładu gdzie robią remonty silników. Każdy mechanik potrafi zdiagnozować Twój problem. Od takich zakładów aż się roi. W moim regionie na każde 100 samochodów jest jeden. Co do remontu zastanów się. Kapitalny remont silnika liczy sie w tys. zł. proponuję poszukać kogos kto na marne pieniądze przywiezie dobry silnik z Holandi. ludzie z tego żyją. Jak już będziesz wiedział czego chcesz być może będę mógł Ci pomóc |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-04-05 21:36:22
ten znajomy mechanik mechanik ma rację, kontroluj stan oleju i sprawdzaj co ile musisz dolać litr oleju, jeździj dalej na mineralu, jeśli się okaże że litr wystarcza na 2tyś km to daj sobie spokój z remontem, wykonany na częściach ori wyniesie jakieś 4-5tyś; jeśli chodzi o wymianę pierścieni tłokowych to miało to sens w silnikach 4G63 mitsu, montowanych w sonatach, te silniki były znacznie lepszej jakości; |
marwin26 HF MEMBER hyundai lantra lubanice | 2007-04-05 23:07:51 Zero obrazy , ale gdy pytam mechnikow w moim miescie o LANTRE to biora to auto za nisana lub cos podobnego, a kiedy im wytlumacze w koncu o jakie auto chodzi i jaki mam problem to doradzja odkrecenie katalizatora i sprawdzenie czy nastapi poprawa. A co do sprawdzenia kompa to brak mozliwosci (dalej nissan lub lancia) .... wiocha i tyle wiec pytam na forum bo to mi jeszcze pozostalo |
grzesik1 HF MEMBER Mercedes-Benz Nowogród Bobrzański | 2007-04-05 23:49:35 marwin26 ciekawe czy my sie nie znamy przypadkiem jesli mieszkasz tam (w lubanicach) koło żar to pewnie mnie widziales pare razy ale do rzeczy...
Pod koniec kwietnia bede mial takie cudo tzw Palmtop(mam jednego ale COM mi padl i nie dziala ) który to odczytuje parametry czujnikow i takie tam i moge ci zdiagnozowac twoj silniczek i ewentualne usterki ktore w wiekszosci mozna samemu zreperowac, sam walczylem z moim nieswornym hultajem od stycznia tego roku ale od tamtej pory nastapila znaczna poprawa
a moze napisz na priv co w twojej landrynie nie halo
A LUBANICE to chyba wioska jest;pp [ wiadomość edytowana przez: grzesik1 dnia 2007-04-06 00:17:58 ] |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2007-04-06 09:45:24 Tak jak pisali przedmówcy, policz ile oleju dolewasz na 1000 km; zastanów się ile km rocznie pokonujesz i jak długo chcesz trzymać auto. Wtedy najprawdopodobniej dojdziesz do wniosku że remontu po prostu nie opłaca się robić - tymbardziej że nikt nie da Ci gwarancji że po remoncie będzie cacy.
BTW jeżeli nie masz znajomego mechanika to wogóle zapomnij o pomyśle remontu silnika, koszt robocizny przekroczy koszt części. |
grzesik1 HF MEMBER Mercedes-Benz Nowogród Bobrzański | 2007-04-06 11:20:50 ale jezeli silnik ma przejechane ok 170000 to nie wydaje mi sie by kwalifikowal sie do kapitalki... panowie, przecież to nie polonez.
)
chyba ze sie myle, a na branie oleum jest ceramizer, i zawsze cos zredukuje pogadajcie z karolem208![]() |
zuzia2004 HF MEMBER Lantra kombi Łuków | 2007-04-07 18:23:39
Kolego każdy silnik pod względem jego stanu technicznego diagnozuje się w ten sam sposób /pomiar ciśnienia, wygląd swiec, kolor, zapach, skład spalin, osłuchuje, przedmuchy spalin -czuć z wlewu oleju/ Stan komputera tu nie ma nic do rzeczy. A olej może brać - co innego gubić- z powodu zużycia układu tłoki-pierścienie-cylindry naprawa jest kosztowna, lub uszczelniaczy trzonków zaworów i tu naprawa "groszowa". Jeden uszczelniacz kosztuje kilka złotych a jest ich 12 lub 16 - zależnie od tego ile jest zaworów, no plus uszczelka głowicy 120-160 zł Także katalizator nie ma wpływu na zużycie oleju. W przypadku zalepienia katal. samochód będzie "wołowaty". Nie daj się nabrać na żadną chemię, to tyle pomaga co umarłemu kadzidło. Nie pomoże też sama wymiana pierścieni. Jeżeli już to: szlif, nowe tłoki i pierścienie, jeżeli jest to możliwe to taniej będzie przy zachowaniu starych tłoków tulejowanie bloku silnika. Pozdrawiam. Zuzia 2004 |
BartBartez HF MEMBER Coupe/Accent Gryfino | 2007-04-08 10:19:22
Można wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy. |