Pompa paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam problem z pompą paliwa, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję zapłonu, słychać jak pompa się włącza ale niestety nie wyłącza się. Z tego co wiem powinna pracować ok. 1-2 sekund i wyłączyć się, co może być przyczyną i czy zwiększa się przez to zużycie paliwa ???
  
 
jest zawór przelewowy czy jakoś tak. on powinien puścić nadmiar ciśnienia.

czego non stop działa pompa nie wiem, może coś z przekaźnikiem.
  
 
Jesli mnie pamiec nie myli, to pompa jest wylaczana przez komputer. Jesli sie nie wylacza, to pracuje on w trybie awaryjnym. Na poczatek proponuje zrobic reset kompa i zaprogramowac go na nowo - zdjac kleme na 15minut, pozniej zapalic auto i zostawic na benzynie az do wlaczenia wentylatorow....
  
 
Podczas rozmowy z jednym mechanikiem też słyszałem że przyczyną noże być komputer, problem w tym że reset był już robiony i niestety nie pomogło
  
 
Cytat:
2007-03-01 19:52:45, niesztof pisze:
Jesli mnie pamiec nie myli, to pompa jest wylaczana przez komputer. Jesli sie nie wylacza, to pracuje on w trybie awaryjnym. Na poczatek proponuje zrobic reset kompa i zaprogramowac go na nowo - zdjac kleme na 15minut, pozniej zapalic auto i zostawic na benzynie az do wlaczenia wentylatorow....


a ja myślałem że pompą nie steruje komputer tylko przekażnik załączający tą pompe.... oczywiście komputer pośrednio w tym uczestniczy ale nie ma możliwości żeby on wyłączał lub załączał pompe bezpośrednio
  
 
tak jest sprawdz przekaznik pompy w pierwszej kolejnosci. jakby siadl komp to by sie jezdzic nie dalo.
  
 
Kilka cytatow z WKŁ

Cytat:
Przekaźnik pompy paliwa
Przekaźnik pompy paliwa, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące EEC IV, zapewnia zasilanie elektryczne silnika pompy paliwa. Po włączeniu zapłonu przekaźnik działa przez 1 sekundę i pompa paliwa wytwarza w tym czasie w układzie zasilania wymagane ciśnienie paliwa. Podczas obrotu wału korbowego silnika elektroniczne urządzenie sterujące odbiera impulsy z czujnika położenia i prędkości obrotowej oraz podtrzymuje zasilanie przekaźnika. Po zatrzymaniu silnika przekaźnik nie jest już zasilany i silnik elektryczny pompy także się zatrzymuje.



I jeszcze jeden:
Cytat:
Awaryjny tryb pracy urządzenia sterującego

W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy oraz kąt wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Oznaką niesprawności elektronicznego urządzenia sterującego i przejścia do trybu awaryjnegojest słyszalna we wnętrzu samochodu stała praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), gdyż w normalnym trybie pracy po upływie 1 sekundy od włączenia zapłonu bez uruchamiania silnika pompa paliwa jest wyłączana przez elektroniczne urządzenie sterujące.


Biorac pod uwage inne watki kolegi obstawialbym ze wlasnie jest jakis problem ze sterownikiem. Ale jak napisalem w pierwszym swoim poscie - jesli sie nie myle
  
 
jaki jest "domowy" sposób na sprawdzenie elektronicznego urządzenia sterującego, żeby wykluczyć jego przyczynę ciągłej pracy pompy ???
  
 
Trudno powiedziec. W kazdym razie moze zacznij od resetu sterownika tak jak sugerowalem wczesniej. Takiego przypadku jeszcze u siebie nie przerabialem...