Problem z radiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
może ktoś mi pomoże bo się na tym kompletnie nie znam.
Radio Pioner KEHp6900
Problem jest taki że ostatnio w trasie po dłuższym słuchaniu podczas słuchania radia zaczęło na wybojach przerywać (traciło dźwięk)
aż w końcu w ogóle przesytało grać. Widać było na wyświetlaczu że nie stracił stacji, wszystko się wyświetlało, wyszukiwało stacje ale dzwięku nie było. na drugi dzień wszystko wróciło do normy. dzisiaj jeździłem i tez grało. nie jest to na pewno wina przewodów połączeniowych bo to sprawdzone. ma ktoś jakies pomysly?
czas pozbywać się tego radia czy naprawiać to czy co? bo ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony
  
 
zimny lut ? Jak siadzie to daj znac to sie zrobi

[ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2007-03-03 00:07:35 ]
  
 
Podłącz miernik po + i masę z radia i obserwuj napięcia podczas grania może skoki są. Tyle możesz sam sprawdzić radio zawsze można oddać do elektronika.
  
 
Zobacz czy w kostce ISO wszystkie kable sa dobrze umocowane - miernik sie przyda tak jak ktos pisal. Jezeli masz znajomego ktory Ci radyjko pozyczy na 1 dzien to zobacz czy na innym radiu tez przerywa - moze byc ze w radiu gdzies jest zimny lut lub tez masa gdzies ucieka.
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Punkty do sprawdzenia:
1. Wymontuj radio z kokpitu i poruszaj kostkami ISO (czasem potrafią się poluzować).
2. Potrząsaj radiem i popukaj w nie. Nawet jakimś twardym przedmiotem. Z różnych stron.
3. Zacznij trzaskać drzwiami, w których masz głośniki i opukaj głośniki i miejsca ich montażu.
$. Weź miernik i wpinając się kolejno w kostce ISO głośnikowej w poszczególne głośniki naciskaj równomiernie ich membrany.
5. Zdemontuj głośniki i poruszaj ich przewodami. Pooglądaj je dokładnie.

Kroki późniejsze wykonuj, jeśli poprzednie nie przyniosły rezultatu.
Jeśli nie gaśnie ci radio, a tylko przerywa, to obstawiałbym na zwarcie w którymś głośniku. Zwarcie, bo gdyby tylko nie stykało, to przestawałby grać tylko jeden głośnik. Zwarcie powoduje zadziałanie zabezpieczenia końcówki i odłączenie dźwięku. Najczęściej ulegają uszkodzeniu głośniki. Możliwe, że lica (linka łącząca cewkę głośnika z jego konektorami uderza ci czasem w blachę nadwozia i powoduje zwarcie do masy. No, chyba że słuchałeś na ile fabryka dała, to zadziałało zabezpieczenie termiczne. Mogło też zadziałać, jeśli masz źle podpięte głośniki, np. po kilka równolegle na jeden kanał i ich impedancja jest mniejsza niż 4 omy na kanał.
  
 
nie no chłopaki miernika to ja nie dotykam bo elektryka prąd nie tyka
jeśli chodzi kostke ISO to wszystko jest jak najbardziej w porządku, radiem potrząsałem i gra .. głośniki i przewody sprawdzone. i nie słucham radia ile fabryka dała.. może to faktycznie kwestia przegrzania była.. chociaż wątpie. ni nic..na razie chodzi to niech chodzi.jak się jeszcze raz tak zdarzy to radio pójdzie do kogoś kto się na tym zna.. dzięki za pomoc
  
 
Cytat:
2007-03-03 22:20:25, VinCe pisze:
nie no chłopaki miernika to ja nie dotykam bo elektryka prąd nie tyka jeśli chodzi kostke ISO to wszystko jest jak najbardziej w porządku, radiem potrząsałem i gra .. głośniki i przewody sprawdzone. i nie słucham radia ile fabryka dała.. może to faktycznie kwestia przegrzania była.. chociaż wątpie. ni nic..na razie chodzi to niech chodzi.jak się jeszcze raz tak zdarzy to radio pójdzie do kogoś kto się na tym zna.. dzięki za pomoc



Vince wsuń tylko w nóżki w ISO mierniczek .
  
 
Cytat:
2007-03-03 22:22:02, lukasino pisze:
Vince wsuń tylko w nóżki w ISO mierniczek .


no wsunąć mogę .. ;D
  
 
I jeszcze jedno. A nie masz tam chłopie przy radyjku jakiegoś wolnego kabelka? Jeśli tak, to jaki on ma kolor i w którym pinie kostki ISO siedzi??? Bo jeśli masz ten, o którym myślę, a na razie nie powiem , to za chwile wyjaśnię...
  
 
Cytat:
2007-03-04 01:22:14, Blazey pisze:
I jeszcze jedno. A nie masz tam chłopie przy radyjku jakiegoś wolnego kabelka? Jeśli tak, to jaki on ma kolor i w którym pinie kostki ISO siedzi??? Bo jeśli masz ten, o którym myślę, a na razie nie powiem , to za chwile wyjaśnię...


mam chyba ze dwa wolne.. ale zaizolowane więc zwarcia nie robią.. co masz za pomysła?
  
 
Często jeden z tych wolnych przewodów, to tzw. MUTE, czyli przewód, na który podawana jest masa z modułu głośnomówiącego do telefonu komórkowego i wtedy radio się wycisza. Miałem kilka takich przypadków, że kabelek taki, pozostawiony sam sobie, w czasie jazdy pykał czasem w obudowę i powodował aktywację funkcji MUTE. Radzę sprawdzić.
  
 
Cytat:
2007-03-04 20:14:38, Blazey pisze:
Często jeden z tych wolnych przewodów, to tzw. MUTE, czyli przewód, na który podawana jest masa z modułu głośnomówiącego do telefonu komórkowego i wtedy radio się wycisza. Miałem kilka takich przypadków, że kabelek taki, pozostawiony sam sobie, w czasie jazdy pykał czasem w obudowę i powodował aktywację funkcji MUTE. Radzę sprawdzić.


ok,. sprawdze ale przewody izolowałem więc raczej to nie to.
  
 
Jeżeli sprawdzisz wszystkie złącza, przewody i to nie będzie to, to albo oddaj radio do elektronika aby przylutował luty (99% gdzieś jest zimny) albo sprzedaj. Za przylutowanie nie powinien wiele wziąć, max 20zł, ale jest zawsze 1% szans że to nie to