MotoNews.pl
  

Wartosc oktanowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzis sobie przejechalem po 2 stacjach i poprosilem o specyfikacje paliw z ostatnich dostaw. chodzi oczywiscie o pb98

i tak
BP

badawcza wartosc oktanowa 99,1 oktan
motorowa wartosc oktanowa 89,7 oktan

Orlen

badawcza 97,5 oktan

ktos moze wytlumaczyc o co chodzi w badawczej i motorowej??

jutro jade jeszcze na shella zobaczyc ile racing ma.
 
 
inny sposób pomiaru - motorowa liczba oktanowa lepiej określa odporność na spalanie stukowe pod dużymi obciążeniami
  
 



  
 
dzieki za skany.

wiec wyniki shell v-power racing :
badawcza 100,9
motorowa 88,7

czyzby pic na wode??
 
 
Cytat:
2007-03-05 16:32:03, comar pisze:
dzieki za skany. wiec wyniki shell v-power racing : badawcza 100,9 motorowa 88,7 czyzby pic na wode??



Czemu pic na wode? Shell deklaruje ze V-Power Racing ma min. 99 oktanów, w Twojej specyfikacji ma ich 101 czyli więcej niż deklarują.
  
 
ale wartosc motorowa jest ta sama co w zwyklej pb 98 z orlenu czy bp

skana jeszcze nie mialem czasu przeczytac, ale szybkie odpowiedzi z neta :

P: Co oznacza skrót „RON”?
O: RON oznacza Resarch Octane Number (Liczba Oktanowa Badawcza).
Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne i oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 600 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się wzrost szybkości stuków (przeważnie można to usłyszeć).

P: Co oznacza skrót „MON”?
O: MON oznacza Motor Octane Number (Liczba Oktanowa Motorowa). Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne, oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 900 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się szybkie stuki (są one szczególnie niebezpieczne, gdyż przeważnie są one niesłyszalne, ponieważ silnik jest za głośny).


P: Jak można zwiększyć zdolność paliwa do spalania bezstukowego?
O: Poprzez dodatek tetraetyloołowiu (jest on nielegalny w Niemczech), alkoholu lub wysokooktanowego węglowodoru.



[ wiadomość edytowana przez: comar dnia 2007-03-05 16:49:32 ]
 
 
dlatego ja jeżdze tylko na 98 z BP, czasem tankuje v-povera ale nie wiedzieć czemu nie chce mi wolnych rowno trzymac na tym, a gdy wleje z BP zdecydowanie jest lepiej, a ciężko stwierdzić jak jest przy wyższych obrotach bo to chyba niezałważalne jest, oczywiscie gdy nie wystepuje problem stukowego
  
 
Jezeli dobrze wyczytalem to jezeli motorowa jest taka sama dla dwoch benzyn to lepsza jest ta ktora ma wyzsza badawcza, a jezeli badawcza jest taka sama dla dwoch benzyn to lepsza jest ta ktora ma wyzsza motorowa, a jak jest jezeli obydwie wartosci dla dwoch paliw sa rozne?? To ktora wartosc (motorowa czy badawcza) ma wieksze znaczenie??

[ wiadomość edytowana przez: colin_witosa dnia 2007-03-05 19:47:04 ]
  
 
oblicz średnią
  
 
odgrzebuje kotleta

sa jakies dodatki, preparaty itp a by dolac do palwia i zweiekszyc liczbe oktanowa paliwa?
  
 
Cytat:
2008-06-02 21:37:40, zawodnik pisze:
odgrzebuje kotleta sa jakies dodatki, preparaty itp a by dolac do palwia i zweiekszyc liczbe oktanowa paliwa?



Liqui Moly Octan Booster o 4 zwiększa. Dodałem do V-povera. Jednak jak jest cieplej lotnisko rządzi, a V-pover z tym nie ma podejścia
  
 
5Turbo to mowisz ze nie ma co kombinowac ze zwiekszaniem oktan tylko petrolot?
po ile placisz ? kupujesz na legalu czy nie? bo nie wiem jak z dostepnoscia
  
 
Pracowałem na stacji paliw , i nie raz rozmawialiśmy na ten temat z kolesiem który przywoził paliwo ( była to prywatna stacja z paliwami z shel'a ) na czym to polega ta motorowa i badawcza liczba oktanow .
Rozmawialiśmy tak samo na temat tych paliw typu shel v-power ( tych " mocniejszych " ) Przeważnie na każdej stacji liczba oktanów na paliwie rożni sie średnio o 10 oktanów, wartos badawcza jest zawsze większa. Jednak rzeczywista odczuwalna liczba oktanów przez silnik jest to liczba oktanów motorowa ( tak najprościej można to wytłumaczyć ) w stanach dla przykładu na stacjach podają paliwa z motorowa liczba oktanów z tego co rozmawialiśmy z tym facetem.
A co do paliw tych mocniejszych to wygląda to następująco: przyjerzdza cysterna ze zwykłym paliwem , wlewa powiedzmy 10 tys litrów do zbiornika i do tego dolewa 10 l na to 10 tys l , takiego specjalnego środka, w każdym bądź razie takie samo można osiągnąć na zasadzie wlania przed tankowaniem takiej małej buteleczki z dodatkiem do paliwa , będzie to działać na podobnej zasadzie wtedy.
Tak to wygladał z tego co on mówił , a wydaje mi sie ze jak by nie bylo, było to wiarygodne źródło ponieważ siedział w tym .
  
 
Cytat:
odgrzebuje kotleta sa jakies dodatki, preparaty itp a by dolac do palwia i zweiekszyc liczbe oktanowa paliwa?



Toluen. UWAGA: toksyczny i rakotwórczy.

r.
  
 
8 zloty w Pyrzowicach. Legalnie z faktura. Na lewo sie nie da. Zalatwcie kogos kto ma samalot bedzie po 4
  
 
Na pewno VPower,verva, ultimate roznia sie od Pb98 tylko dodatkami - wszystko pochodzi z Plocka i nie ma mozliwosci zeby sie roznilo dramatycznie skladem. Prawdziwe paliwa wyczynowe sa mieszane z toluenu, metanolu, etanolu, benzyny, eteru itd. i dodatkow i kosztuja >25pln/litr.

Wg mnie najlepiej zmieszac 98 np. z neste (bo tania) z jakims dodatkiem sensownym a jedyne na prawde "inne" paliwo to avgaz, tak jak pisza maluchowcy. Szkoda ze nie ma u nas jeszcze E85 (etanolu) bo ma chyba 100 kilka oktanow. Wymaga innej regulacji dawki (dysze) i zaplonu ale to przeciez normalka w rajdowkach.
  
 
A taka ciekawostka , paliwa na Neste to sa te same paliwa co na Shelu ten sam dostawca z tej samej rozlewni ;]
  
 
kumpel pracuje na Orlenie i powiedział mi tak,że jak brakuje im vervy lub normalnej 98 to każdy leje do baku 95 a płaci jak za 98 lub verwe
  
 
Cytat:
Szkoda ze nie ma u nas jeszcze E85 (etanolu) bo ma chyba 100 kilka oktanow. Wymaga innej regulacji dawki (dysze) i zaplonu ale to przeciez normalka w rajdowkach.



Wymaga też staranniejszego doboru materiałów w układzie zasilania, bo niektóre stopy lekkie korodują w kontakcie z etanolem.

r.
  
 
Tak samo uważajcie na promocje typu 98 w cenie 95 bo to znaczy ze 98 już długo leży i sie nie sprzedała wiec starają sie jej pozbyć . Dzieje sie tak ponieważ 98 dużo gorzej schodzi niż 95 , a jak wiadomo benzyna która długo leży w zbiornikach traci swojej właściwości .
Mozna sie czasami na tym przejechać .