MotoNews.pl
  

Wywala mi rurę idącą do chłodnicy za duze CisnienieDlaczego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam BMW e36 318tds. podczas jazdy czesto wywala mi rurę Która idzie do chłodnicy z płynem chłodniczym. za duze Cisnienie. Dlaczego tak sie dzieje?? nie wiwem co mam zrobić. czego to moze byc wina?? Pomocy prosze... juz wydałem chyba 500zł na petrygo...;/ Bezsensu...
  
 
Bardzo prawdopodobne, że masz źle odpowietrzony układ chłodzenia. Dobrze poskręcaj te obejmy co trzymają te rurki gumowe z płynem. Miałeś już kiedyś jakieś akcje z przegrzaniem się silnika ?
  
 
no tak miłem. jak mi za 1 razem wywaliło i nie wiedziałem o tym to kawałek jechałem i troszke sie przegrzał, ale nie doszedł do czerwonego bo od razu wyłaczyłem, poczekałem az sie ochłodzi i wlałem płyn spowrotem, teraz mam troche odkręcony korek zeby nie było tak duzego Cisnienia.
  
 
a odpowietrzyć moge sam? czy musze jechac do jakiegos fachowca który sie tym zajmuje??
  
 
Ile czasu da się pojeździć zanim wywali tą rurę ? I czy zanim ją wywali wskaźnik temperatury się jakoś podnosi czy jak ? Chodzi mi o to, że np. jak przekroczy połówkę i dopiero czy tylko jak wyjdzie ponad niebieskie pole ?? Może to wina termostatu.
  
 
Ostatni raz jak mi wywaliło to wyjechałem z garazu, pojechałem 2km na stacje bnzynowa i jak wyjeżdżałem z niej to wywaliło mi te rurę... czyli temperatura była niska, na pewno nie był zagrzany do optymalnej temperatury. Ale innym razem wywaliło mi jak był zagrzany i wiesz nacisnąłem troch na pedał gazu i bach... dym spod maski... rura wywalona...;/
  
 
Odpowietrzyć można samemu tylko też trzeba wiedzieć jak. Widzę, że na innym wątku piszesz, że grzeje ci tylko jedna strona ciepłem więc to prawie na pewno wina źle odpowietrzonego układu chłodzenia. A ten dym spod maski to płyn rozgrzany odparowywał. Czyli nie zawsze tak od razu ci wywala tą rurę ?? To dziwne słuchaj, a może warto by było sprawdzić jak tam głowica i spółka czyli nieszczęsna uszczelka ??? A powiedz mi czy wiesz dlaczego w ogóle po raz pierwszy ci tą rurę wywaliło ???
  
 
Za pierwszym razem wywaliło mi jak jechało nas w 5 i chciałem szybko wystartowac ze skrzyżowania tak to było wtedy. wtedy mi pierwszy raz rurę wywaliło. Ale jak byłaby to głowica czy uszczelka to wtedy byłyby problemy równiez z odpalaniem go i na bagnecie byłyby takie białe plamki z wody czy z czegos??;>
  
 
Jak jest zbyt duże ciśnienie, to winą jest korek na wlewie płynu chłodniczego.
Nie otwiera się w nim zaworek, lub robi to zbyt późno.

Ewentualnie kołnierz masz wyślizgany lub zbyt niski i zsuwa się z niego rura ...

[ wiadomość edytowana przez: hsurim dnia 2007-03-04 16:38:26 ]
  
 
Z tą głowicą i uszczelką to ja tylko tak zaproponowałem żeby to sprawdzić w ostateczności Tutaj kolega niżej dobrze też podpowiedział z tym korkiem, że może się nie otwierać lub robi to zbyt późno. Warto to sprawdzić. Ja mam akurat benzyniaka, a ty ropniaka więc u ciebie inaczej trochę wygląda chłodnica.
  
 
ok. posprawdzam to wszystko w najblizszym czasie i napisze co było, albo jest grane:d dzieki za wskazówki. Pozdrawiam.
BMW - Będziesz Miał Wypas
  
 
Cytat:
2007-03-04 16:33:08, jamajek-88 pisze:
Za pierwszym razem wywaliło mi jak jechało nas w 5 i chciałem szybko wystartowac ze skrzyżowania tak to było wtedy. wtedy mi pierwszy raz rurę wywaliło. (...)


Biorąc po uwagę ten szczegół, to podpowiedź o walnietej uszczelce pod głowicą może (niestety) okazać sie trafna.
  
 
sprawdź czy ubywa płynu w chłodnicy, czy leci więcej pary z rury wydechowej. Twarde węże,spuchnięte to może byc walnięta uszczelka.
  
 
Wydaje mi się, że niestety jest to uszczelka pod głowicą, a bardziej pesymistyczna wersja to pęknięta głowica Ja kupiłem moją brykę (BMW 524td E34) i po 4 dniach autko zaczęło strasznie kopcić, ruszając ze skrzyżowania zostawiałem za sobą błękitno-biały obłok Na początku myślałem, że przy wymianie paska rozrządu (dzień wcześniej) przestawiłem pompę wtryskową ale niestety nie, przez przypadek ścisnąłem wąż z chłodnicy i okazało się, że jest twardy jak skała. Już wtedy wszystko było jasne, chmury dymu wydobywające sie z wydechu to para wodna Diagnoza: pęknięta uszczelka pod głowicą (wersja optymistyczna), niestety po zdjęciu głowicy okazało się że uszcz. jest cała i zdrowa, zawiozłem głowice do sprawdzenia i.... pęknieta na 3 cylindrach Poprzedni właściciel przegrzał silnik kilka razy, ja zagrzałem go raz do normalnej temp pracy i to wystarczyło żeby głowica pękła całkiem. Wszystko to wina termostatu otwierał sie przy 97stopniach, a powinien przy 80. Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
Wszystko to wina termostatu otwierał sie przy 97stopniach, a powinien przy 80. Pozdrawiam



A od czego wskaznik temperatury.

O ile się nie mylę to diesel dymi na czarno, a para wodna jest biała, więc co Ci przyszło do głowy, żeby pompę ustawiać.

Jak mechanik podejżewał uszczelkę pod głowicą to powinien zmirzyć kompresję, a nie od razu głowicę zdejmować.

A wąż od chłodnicy powinien być twardy.

Para z wydechu wydziela się bardzo często bo skrapla się w nim woda.

Dlatego ostrzegam, mechanik za wymianę uszczelki bierze ładną kasę, warto mieć pewność że właśnie to jest przyczyną.
  
 
Witam ponownie!
Panie Kolego wymieniając pasek rozrządu jest możliwość przestawienia pompy wtryskowej jeśli źle sobie ją zablokujesz (co oczywiście nie powinno się zdarzyć). Przestawiając pompę o jeden ząbek w lewo lub w prawo przyspieszasz bądź opóźniasz zapłon a co za tym idzie samochód m.in. zaczyna kopcić na niebiesko ponieważ nie dopala się mieszanka zassana do cylindra. Jednak w tym przypadku nie to było powodem.

Wąż od chłodnicy powinien być twardy ale jednocześnie da się go ścisnąć dłonią nawet wtedy kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę ponieważ w układzie nie ma tak wielkiego ciśnienia.

Para z wydechu wydostaje się zawsze kiedy odpalamy zimny silnik, kiedy układ wydechowy się zagrzeje wszystko wraca do normy.

Jeśli z układu ubywa "wody" to poraz kolejny można zacząć martwić się o uszczelkę.

Wymiana uszczelki nie jest aż tak kosztowna (ok 150zł + uszczelka ok 100zł) gorzej jest z głowicą- regeneracja to ok 1500zł.
  
 
Cytat:
2007-03-16 15:54:04, TumeQ pisze:
(...) Wąż od chłodnicy powinien być twardy ale jednocześnie da się go ścisnąć dłonią nawet wtedy kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę ponieważ w układzie nie ma tak wielkiego ciśnienia. (...)


Pod warunkiem, że mamy sprawny zaworek w korku chłodnicy
  
 
witam mam pytanko mozna jakos sprawdzic ten zaworek w korku chlodnicy ???
  
 
Kosztuje 10zł kup nowy
  
 
witam
jak prawidlowo odpowietrzyc uklad chlodzenia w bmw e36 318i?? wymienialem dziurawy waz od chlodnicy i doszedlem do wniosku ze chyba trzeba odpowietrzyc ??