MotoNews.pl
  

[Vectra B] - KOntrolka silnika (1.8 Ecotec)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemka, wiem, ze tu pare osob zna sie na mechanice poza fiatowej tez wiec moze ktos bedzie wiedzial:

Otoz, od rano nie zgasla mi kontrolka silnika, po paru minutach zgasla co prawda, ale potem znowu sie zapalala w czasie jazdy i gasla. Na pierwszy rzut oka silnik w porzadku, nic nie cieknie itp, pali normalnie, nie grzeje sie itp.

Za co moze odpowiadac ta kontrolka?
Lapek

P.S. Zanim mnie ktos zje**ie za jazde z kontrolka, to powiem ze to ojciec jezdzil nie ja
  
 
polecam

ja wiem. ze u nas to fajne chlopaki, ale na motonews jest tez klub opla
  
 
kontrolka moze odpowiadac za wszystko jesli jezdzi to pewnie jakas pierdola, np jakis styk nie przewodzi albo sie jakis czujnik od temp popsul, ale wtedy to podejrzewam ze bylyby objawy, moze sonda (po jednym dniu trudno powiedziec ze pali tyle ile powinien) trudno powiedziec, trzeba pod kompa podlaczyc i on wtedy powie co go boli
  
 
Na dole >strony< masz listę kodów . Może to być większość z nich. Trzeba by sie podpiąć pod jakąś diagnozę i sczytać kod błędu
  
 
vecttry B w zaleznosci od wersji nie trzeba pdopinac pod kompa. wystraczy zewrzec 2 styki w odpowiedniej kostce i ilosc i rodzaj migniec odpowiada poszzcegolnym bledom.

wejdz na strona--->http://vectraklub.pl/

forum--->http://forum.vectraklub.pl/


lub


strona --->http://www.vectra-unlimited.eu/

forum--->http://www.forum.vectra-unlimited.eu/

i poszukaj dokladnie. tylko nie zakladaj takiego watka bo tego typu watkow bylo miliardy. wyszukiwarki uzyj. ktory rok vectry??

a co tam masz tutaj juz na gotowo;]. twoj silin to X18XE.



[ wiadomość edytowana przez: goorek dnia 2007-03-05 22:57:10 ]
  
 
Oooo szacun

Lapek
  
 
mi to wygląda na padnięta sonde która dostaje zwarcia do masy, przemierz ją
  
 
Cytat:
2007-03-06 10:38:59, _Arti_ pisze:
mi to wygląda na padnięta sonde która dostaje zwarcia do masy, przemierz ją


jak popatrzysz na ilosc kodow bledow - a jest ich "tylko 500" to po czym wnosisz ze to wlasnie to???
  
 
bo to typowy objaw
  
 
to i ja się podepnę pod pytanko, ponieważ w tym samym silniku mam taki objaw (ta kontrolka jest żółta) i świeci tylko jak jade na benzynie, na lpg all right
powiem że mam w tłumiku dziure wielkości cytryny...
  
 
tlumik tu raczej nie ma nic do rzeczy, poszukaj gdzies na forum astry czy opla gdzie masz wtyczke do kompa i na 99% odczytasz kody w ten sam sposob. tylko byc moze beda to kody 3 cyfrowe, jak u mnie w vectrze A, czyli musisz znalezc inna tabele. aha widze masz 1.8 16V 115 czyli ten chyba co lapek, wiec pewnie lista kodow bedzie taka sama, ale reki nie dam sobie obciac. zalezy jeszcze jaki uklad wtryskowy etc. poszukaj na necie.


[ wiadomość edytowana przez: goorek dnia 2007-03-06 15:25:08 ]
  
 
Cytat z ksiazki do astry moze z inny silnikiem ale ta sama kontrolka chyba...:
lampka kontrolna układu elektronicznego silnika
swieci sie po włączeniu zapłonu i po rozruchu, gaśnie w chwilę po uruchomieniu silnika.
zapalenie się lampki podczas jazdy sygnalizuje usterkę, układ elektroniczny przełącza sie wówczas na tryb pracy awaryjnej, by umozliwic dalsza jazdę
( z tego co sie dowiadywalem bo u mnie tak czasem sie zapala jest to wina ubitej sady lambda jesli bedzie zalozona nowa problem powinien zniknąc (to bylo odemnie nie z ksiazki))
natomiast jesli kontrolka sie miga swiadczy to o powazniejszej usterce układu elektrycznego i jak najpredzej to sprawdzic

tyle pisza i tyle wiem
  
 
A tak na szybko, w ktorym miejscu w tym silniku siedzi lambda? Tzn konstrukcyjnie to wiem, chodzi o to fizycznie gdzie sie znajduje Od spodu czasem?

Lapek

P.S. Gdyby to byla lambda to by mi pasowaly do tego jeszcze lekko falujace wolne, ktore sie pojawiaja od jakiegos czasu...
  
 
lambda jest na kolektorze wiec tam szukaj
  
 
No ze na kolektorze to konstrukcyjnie bylo wiadomo ze jest, ale fizycznie gdzie to jest, z boku, od spodu, gdzie?

Jak zajrze w silnik, to bede wiedzial, ale bez zagladania moze mi ktos podpowie, bo auta nie mam pod domem teraz, a chce sprawdzic jedna teorie

Lapek
  
 
podejrzewam ze pod ta oslona z przodu silnika, pod nia jest kolektor wydechowy i pewnie sonda. choc na 100% nie wiem. zdjecie zapozyczone z otomoto z pierwszej lepszej aukcji.


[ wiadomość edytowana przez: goorek dnia 2007-03-06 16:30:17 ]
  
 
Podziekowal

Lapek
  
 
jak ci falują wolne sprawdź krokowy czy nie padł lub czy nie osadziło sie za dużo syfu, czasem trzeba przeczyścic zanim sie zjara
  
 
A twoja viki jak Arti sie trzyma??
  
 
na razie walnałem 50 tyś odkad ją mam, i bez zarzutów, wymieniłem tarcze i klocki, paski, napinacz, pompe wody( bo nie wiem ile miała przejechana poprzednia), czyściłem profilaktycznie krokowy, a z usterek ? czasem mi szarpało silnikiem na wolnych i czasem potrafił zgasnąć, ale wymiana palca pomogła i problem zniknał.
co do blacharki, przed zima poprawiłem nadkola wew, przy progach i jest git.
Ogólnie jak na samochód rodzinny, i wożacy dupe do pracy, jestem zadowolony i na razie więcej mi nie potrzeba, chociaż przymierzam sie by zwieźć calibre, tylko szkoda mi tylnych drzwi i procedure wkładania dzieciaka na tylne siedzenie w fotelik.