Maź w wężu od korka oleju!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Po wyjęciu węża wchodzącego z korka wlewu oleju zauważyłem maź w kolorze i konsystencji musztardy. Cały przekrój węża był zatkany. Przeczysciłem to ale pytanie od czego to jest i co mam zrobic z tym fantem.
silnik 1,3 z 95r
Pozdrawiam.
  
 
ciecz chłodzaca gdzies sie dosstaje do oleju, pewnie przez uszczelke pod głowicą
  
 
Cytat:
2007-03-06 15:58:31, fryszard pisze:
ciecz chłodzaca gdzies sie dosstaje do oleju, pewnie przez uszczelke pod głowicą


nie chcemy Cię martwić ale tak jak fryś pisze woda ci się przedostaje do oleju ogarnij szybko temat żeby nie było za późno bo jak ci silnik stanie będzie o wiele większy problem.
  
 
No to troszke mnie zmartwiliście. Faktycznie zauważyłem, że ubyło wody w zbiorniczku. Jak sie upewnić, że to właśnie uszczelka. Jaki może być szacunkowy koszt naprawy.

  
 
koszt uszczelki około 60zł
  
 
Kurde dzwoniłem do KARFORD w Zielonej Górze i facet powiedział mi ze koszt to ok 500zl . Masakra czemu tak drogo jak uszczelka kosztuje od 45 do 60 zl ? Jak to takie koszty to pojezdze nim az zdechnie i kupie silnik na szrocie :/

  
 
Bo dochodzi jeszcze planowanie głowicy + robocizna ,ale 500zł za drogo. Ja płaciłem za planowanie 40 + 63 uszczelka + robota ok 120 (sąsiad mechnik) , jeszcze wymieniałem uszczelniacze zaworów 56 ,rozrząd dayco 170 (przy okazji) ,uszczelke pod klawiature 40 świece org. 70 = 559 to masz porównanie , a i jeszcze poduszke silnika 118 zł portwel mi na lewą strone wydarło .Myślę że teraz będzie chwile spokoju
  
 
no rzeczywiście drogo za robociznę

chociaż troche roboty jest ze zdjęciem głowicy
  
 
Cena 500zl to moim zdaniem przesada. Mysle ze koszty powinny byc mniej wiecej takie:
uszczelka pod glowice - 60zl
uszczelka pod pokrywe zaworow - 15zl
planowanie glowicy - roznie, ok. 100zl,
robocizna - tutaj juz bywa roznie, ja placilem 150zl

Pozdrawiam
  
 
Dzięki za informacje. Muszę poszukać jakiegoś tańszego mechanika.
Z tych waszych wyliczeń wynika, że naprawa powinna kosztowac ok 300zl.
Pozdrawiam.
  
 
Moim zdaniem jeździsz na krótkich odcinkach na zimnym silniku a do tego masz może kiepski olej, W cieniasie mojej żony taka musztarda w odmie to normalka w chłodnych porach roku, Można pojechać do mechanika i dla pewności zrobić test szczelności uszczelki głowicy coś tam podłączają i wychodzi czy jest przeciek. Napewno będzie taniej niż nieuzasadniony remont. Pozdrawiam
  
 
Popieram Stenkar To normalny objaw zwłaszcza jak się jeździ na krótkich trasach zwlaszcza w chłodne dni... Miałem wcześniej skode favorit i to samo się działo i nie zauważyłem ubytku płynu chlodniczego czy bąbelek w zbiorniku płynu (objaw walniętej uszczelki głowicy) Teraz w moim essim jest tak samo i nic się nie dzieje Raczej nie masz powodu do zmartwień
  
 
U mnie jest to samo,dużo mazi,płyn nie ubywa,pokonuje przeważnie krótkie odcinki.Chyba tak ma być.
  
 
Dzięki chłopaki za pomoc. Ubytek płynu spowodowany był nieszczelnością na łączeniu węża.
Pozdrawiam.
  
 
Witam.
Z tego co ja wiem to w Escortach tak się dzieje zimą, jak są częste zmiany temperatur. Ponieważ silnik raz jest gorący, a raz zimny. Wtedy odbywa się skraplanie w środku silnika i wtedy powstaje maź. Sprawdź sobie teraz jak jest ciepło.
Pozdrawiam Darek R.
  
 
Witam.
Już kilka razy ta sprawa była poruszana na forum, ale napisze jeszcze raz. Ja też posiadam1,3 z 94. Maź o której piszesz to emulsja wody z powietrza i oleju. Jednym z powodów powstawania tej mazi jest przepracowany olej oraz duża wilgotność powietrza. Zauważcie że występuje to w okresach jesień-wiosna. To z punktu widzenia CHEMIKA
Z drugiej strony ubytek (znaczny) płynu chłodniczego oraz plamy oleju w zbiorniczku mogą świadczyć o wydmuchanej uszczelce pod głowicą.
Pozdrawiam