Masakryczne spalanie - 18-22l na setkę POMOCY !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, jestem nowy, ale mój problem stary jak świat - spalanie. Od początku jak założyłem w 2005 roku LPG w swojej Ventce 96' były problemy z dużym spalaniem w mieście 15-18l trasa na ogół 9-10l. Mam silnik 1.8 AAM, instalacja IIgen Lovato z pseudo elektroniką Stag 2L. Ostatnio postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce bo gazownicy u których byłem cos pokręcą śrubkami, mówią że jest ok i tylko inkasują kasę. Jak do tej pory:
- wymieniłem sondę, filtry, membramy w parowniku, świece,
- podstawę wtrysku,
- termostat,
- sprawdziłem i uszczelniłem cały układ dolotowy łącznie z układami podciśnieniowymi,
- sprawdziłem szczelność instalacji,
- sprawdziłem czy nie trzymają hamulce,
- mikser mam szczelinowy fi 38, obniżyłem go maksymalnie w dół do przepustnicy,
- robiłem próby tylko ze śrubą (bez krokowca),
- sprawdziłem drożność katalizatora,
- sprawdziłem ustawienie rozrządu i zapłonu ( tu PYTANIE: jak powinien być ustawiony zapłon w AAM? na kole zamachowym jest tylko jeden znak GMP, ja dałem jakieś 3 cm po obwodzie przed znakiem, myślę że to będzie 6 st.?)
- na benzynie wychodzi ok 12-13l miasto, trasy nie sprawdzałem,
- zrobiłem kontroler pracy sondy lambda, zrobiłem ok. 10 regulacji od lewej do prawej strony i nic, od 18 do 22l wychodzi w mieście, może ktoś coś mi jeszcze podpowie co mam jeszcze zrobić, bo mi już ręce opadają. Przeczytałem pół internetu n/t LPG ale to chyba za mało?
Czy może coś z zaworami lub pierścieniami?? POMÓŻCIE !!
  
 
Cytat:
dużym spalaniem w mieście 15-18l


Cytat:
od 18 do 22l wychodzi w mieście


Zdecyduj się ile . Jeżeli 15-18 to nie jest to strasznie kosmiczne spalanie biorąc pod uwagę, że beny pali 12-13 (dodaj 25% do 12-13 to wyjdzie 15-16,5). Jak robisz bardzo krótkie odcinki po mieście i silnik nie zdąży się nagrzać, a na dodatek po odpaleniu od razu przełączasz na LPG to raczej norma.
Sprawdź czy parownik jest dogrzany jak trzeba (nie zamarza czasem?). Podjedź na diagnostykę, zrób analizę spalin na benie i LPG, sprawdź kompresję. Sprawdź VAG-iem czy ECU nie ma jakichś błędów w pamięci i nie pracuje w trybie awaryjnym.
  
 
Ja miałem podobna sytuacje kiedys w polonezie po zamontowaniu lpg stag-2 auto paliło w miescie 8 litrów lpg po miesiacy spalanie skoczyło do 16 litrów i niestety nic nie dało sie juz zrobic zadne regulacje nie pomagały. Jedyna zeczą co mogłem zrobic to sprzedac auto i pozbyc sie problemu.
  
 
A ja bym zaryzykował z wymianą mixera skoro ten problem jest od zawsze... Średnica max 32 mm dla tego silniczka. oczywiście wtedy trzeba by było wyregulować instalację od nowa... Myślę że powinno pomóc...chociaż na pewno zdławisz benzynkę trochę bardziej. No ale coś za coś... Powodzenia.
  
 
Cytat:
tu PYTANIE: jak powinien być ustawiony zapłon w AAM? na kole zamachowym jest tylko jeden znak GMP,

Dla benzyny KWZ 6*+-1; dla gazu ze trzy stopnie wcześniejszy, musisz to ustawić stroboskopem z regulacją .

Jak spaliny na benzynce??? Sporo po mieście pije.
  
 
Widzę,że nie pozostałem sam w biedzie, BARDZO dziękuje za wszystkie uwagi, napewno przeanalizuje wszystkie.

Zdecydowałem sie na gruntowną diagnostykę silnika (kompresja, zapłon, sonda, spaliny, błędy ECU itd..) napisze o wynikach, a jak narazie po dzisiejszym tankowaniu 16,5l !!!! sukces, ustawienia na prawej granicy krokowiec wyłączony (sprawdzałem jak działa ten mój Stag 2L i..... wcale nie działa, no może od 3000 obr/min i po kilku sekundach. Gdy uda mi się dojść do normy pomyślę o wymianie, może Bingo, a może Blos? Z tym zapłonem tak myślałem, że tzreba specjalną lampę (moja zwykła), a co do miksera? - to im większy tym lepszy (tak gdzieś wyczytałem) tylko regulacja trudniejsza (prosze o wyjaśnienie jeżeli sie mylę) poza tym mam na dolocie zwężkę ( w obudowie filtra była oryginalnie fabrycznie wstawiona w rurę wychodzącą do wtrysku) gazownicy mówią że tak ma być - może ją wywalić, tylko co będzie na Pb? czy nie wzrośnie już i tak duże zużycie? (więcej powietrza = więcej paliwa)
  
 
Cytat:
2007-03-08 22:35:37, kajty pisze:
... a co do miksera? - to im większy tym lepszy (tak gdzieś wyczytałem) tylko regulacja trudniejsza (prosze o wyjaśnienie jeżeli sie mylę) poza tym mam na dolocie zwężkę ( w obudowie filtra była oryginalnie fabrycznie wstawiona w rurę wychodzącą do wtrysku) gazownicy mówią że tak ma być - może ją wywalić, tylko co będzie na Pb? czy nie wzrośnie już i tak duże zużycie? (więcej powietrza = więcej paliwa)



Gdy mikser jest za duży to nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia do zasysania gazu z parownika. Można się ratować odkręcając ciśnienie parownika, ale wtedy gaz leci w bardziej spontaniczny i niekontrolowany sposób, zwłaszcza przy małych obciążeniach, hamowaniu silnikiem itp. Czyli właśnie w warunkach jazdy miejskiej, zimnego odpalania.
  
 
SUKCES !!! Po dzisiejszym tankowaniu 10,6 l/setkę w mieście !!! JES, JES, JES !!! Wymiana miksera na 34mm tylko zamuliła silnik. Problem tkwił w zapłonie, tyle że nie w ustawieniu a w czujniku halla. Wcześniej kiedyś po podłączeniu do VAG-a pokazywał bąd tego czujnika tylko pieprzony mechanior mówił, że tak zawsze pokazuje bo silnik stoi (podobne opinie słyszałem na forach) kazał wymienić sondę i tyle BZDURA !!!! U innego mechanika po kontroli VAG-iem tak samo pokazał błąd węc pomyślałem nic nowego, a on mi mówi, że uszkodzony i tzreba wymienić. Dał mi za 50,- używany i po kłopocie. Zaczynam w końcu lubieć moją VĘTKĘ.
  
 
. Problem tkwił w zapłonie, tyle że nie w ustawieniu a w czujniku halla. Wcześniej kiedyś po podłączeniu do VAG-a pokazywał bąd tego czujnika tylko pieprzony mechanior mówił, że tak zawsze pokazuje bo silnik stoi (podobne opinie słyszałem na forach) pewnie mechanik mial racje ze na zgaszonym silniku pokazuje blad umnie tez tak pokazuje a autko dzial jak lala