[FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1. Odkrecamy srube trzymajaca kokpit nad radiem:

2. Odkrecamy 3 sruby na desce przy szybie pod zaslepkami:


3.Zdejmujemy uszczelki drzwiowe i pod spodem mamy po dwie sruby na strone.Oczywiscie wykrecamy

4.Zdejmujemy ramkę zegarów i kratki nawiewu srodkowego:

5.Pod spodem znajdujemy srubke mocujaca rury nawiewu to zdjetych kratek.Warto ta srubke odkrecic:

6.Otwieramy schowek na kasety i tam mamy 2 sruby na ktorych sie on trzyma.Odkrecamy je i zdejmujemy tunel z zatrzasków:

Odkrecamy galke zmiany biegów i sciagamy mieszek.


... i zdejmujemy tunel
7.Odkrecamy dwie sruby trzymajace deske od spodu i odciagmy ja do siebie:



8.Zdejmujemy to ciulstwo ktore przenosi ogrzewanie w tunel-rure nawiewu bo ona bardzo przeszkadza przy przesuwaniu obudowy nagrzewnicy:

9.Zdejmujemy rury z obudowy nagrzewnicy nad nogami pasazera i kierowcy.Kladziemy sie na plecach i szukamy nakretki 13 ktora trzyma obudowe:


i odkrecamy mende
10.Mam silnik 1.3 i mam duzo wolnego miejsca pod maską.Szukamy rur ktore ida do nagrzewicy.Sciagamy opaski,podstawiamy jakis pojemnik i zdejmujemy weze lapiac uciekajacy plyn do pojemniczka.W ten sposob nie ucieknie nam go duzo.

Jedna rurke wkladamy do pojemniczka a w druga dmuchamy.Wyleci nam wtedy plyn z nagrzewnicy. Pozostale dwa koncze zaslepiamy odpowiednimi narzedziami

Potem wchodzimy pod auto i zdjemujemy weze od nagrzewnicy:

11.Zdejmujemy linkę od pokretla cieplo/zimno zeby nie przeszkadzala.Odkrecamy dwie srubki mocujace nagrzewnice do obudowy i odciagmy cala obudowe w dół a potem w strone siedzen i staramy sie wyjac nagzrewnice:

12.Wyjmujemy mende, zakladamy drugą i cieszymy sie ciepelkiem:


13.Skladamy to w odwrotnej kolejnosci

Wyjecie tego zajelo mi 50 minut. 30 minut na skrecenie tego do kupy.W sumie 2 godziny z odkurzeniem auta.
Mam nadzieje ze komus sie to przyda.
Pozdrawiam.
Przemm


[ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2007-03-08 23:08:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2007-04-30 23:41:20 ]
  
 
czy w mk7 jest tak samo bo ostatnio jak byłem na warsztacie to goscie rozebrali cały srodek (dosłownie do blachy) i teraz jestem ciekaw czy tacy ciemni byli bo caly dzien i musialo zajac rozebranie tego
  
 
Dzien wczesniej robilem podejscie do tego ale niestety musialem skrecic bo moja kobieta zadzwonila zebym po nia przyjechal...Ale przynajmniej wiedzialem juz co odkrecac
  
 
Cytat:
2007-03-08 23:14:20, Przemm pisze:
Dzien wczesniej robilem podejscie do tego ale niestety musialem skrecic bo moja kobieta zadzwonila zebym po nia przyjechal...Ale przynajmniej wiedzialem juz co odkrecac



Kolego a ten Tunel środkowy z przodu trzymają śruby pod drążkiem czy tymi przełącznikami od szyb?
  
 
Tunel trzymaja te dwie sruby na fotce-reszta jest na zatrzaskach.
  
 
Cytat:
2007-03-08 23:20:53, Przemm pisze:
Tunel trzymaja te dwie sruby na fotce-reszta jest na zatrzaskach.



Bo u mnie za cholerę nie mogłem go wyciągnąć wykręciłem te 2 śluby z tego małego schowka i dupa, przód ani ruszył bałem się ze złamie
  
 
Tak to wyglada:



Trzeba napierw jedna strone zdjac a potem drugą wciskajac dolny plastik.
  
 
Cytat:
2007-03-08 23:28:34, Przemm pisze:
Tak to wyglada: Trzeba napierw jedna strone zdjac a potem drugą wciskajac dolny plastik.



a właśnie dzięki jednak nie ma to jak fotorelacja zdjęcia zastępują masę słów .
  
 
Jak bedzie trza to mam kilka zdjeci jeszcze z tej operacji
  
 
Cytat:
2007-03-09 19:06:24, Przemm pisze:
Jak bedzie trza to mam kilka zdjeci jeszcze z tej operacji



To proszę załączyć. Moderator z pewnością umieści w Klubowym FAQ.
  
 
o to spoko nie tak duzo jak dobrze pojdzie werszcioe bede mial essiego sprawnego
  
 
Jak wiadomo co odkrecac to szybko idzie
  
 
No, kolego, szacun, jeśli ci się to udało w 2h zrobić ;P
Mnie sam demontaż zajął 2h. Pozarastane śrubki, obudowa nagrzewnicy przyrośnięta gdzieś do poszycia, pomogło dopiero desperackie pociągnięcie "z buta".
A 13 mocujące obudowę do poszycia są dwie. Dostać się do nich bez kręgosłupa akrobaty cyrkowego albo bez solidnie przedłużonego sztorcowego to cud.

Ale k....a się udało!!!

Wielkie dzięki za fotostory ;D
  
 
Cytat:
2007-03-08 23:11:16, m-chmielo pisze:
czy w mk7 jest tak samo bo ostatnio jak byłem na warsztacie to goscie rozebrali cały srodek (dosłownie do blachy) i teraz jestem ciekaw czy tacy ciemni byli bo caly dzien i musialo zajac rozebranie tego



... w mk7 jest z grubsza podobnie (z tego co pamiętam).
Nie trzeba zdejmować tej ramki zegarów (pkt. 4), wystarczy wyjąć radyjko i tą podstawkę pod nim - wkladamy rękę i wyginamy dość sporo do góry i odkręcamy śrubeczkę trzymającą tunel nawiewu.
  
 
Czy chcę czy nie chcę muszę się zabrać za to ciu**** i ja !!! Tylko chęci brak!!
  
 
Cytat:
2007-11-17 21:28:54, Dawid023 pisze:
Czy chcę czy nie chcę muszę się zabrać za to ciu**** i ja !!! Tylko chęci brak!!


Wracając do tematu-wymieniłem!!! Zajeło mi to jakieś 6 godzin. Największy problem miałem przy tunelu środkowym(a wydawałoby się że z tym pójdzie gładko) później zatrzymała mnie jakaś dziwna konstrukcja metalowa!? Dwa pręty połączone ze sobą jakąś blachą(na zdjęciach kolegi tego nie widze.Znajdują się tuż za radiem i biegną od tunelu do góry) Później niezauważyło mi się mocowania nagrzewnicy od strony węży :/ Powodem było brak kanału.Leżałem pod autem dżwgniętym i opartym na belkach(NIEWYGODNIE jak cholera)heh Złożenie tego wszystkiego zajmuje duuużo mniej czasu niż rozebranie. Ale warto było.Drugim razem(oby nie) pójdzie szybciej pozdrawiam