Wyciekający olej toyota carina!! HELP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
Mam takie pytanie ponieważ w styczniu kupiłem toyotke, i dzisiaj po zrobionych 3 tys. km od wymiany oleju musiałem dolać 1 litr żeby dojść do poziomu.
I wiem ,że olej wycieka z tego miejsca co jest rozrząd i aparat zapłonowy, w przyszłym tygodniu wymieniam cały rozrząd + wszystkie uszczelki czyli uszczelniacze rozrządu i uszczelke po aparatem zapłonowym i pokrywom zaworów i zastanawiam się czy ten 1 litr co ubył to właśnie tymi miejscami czy też moja carinka coś pali olej, a i jeszcze dodam że wczoraj jaki jeździłem i zostawiłem samochód na 20 min to była mała plamka pod samochodem...

pozdr..
  
 
Powiedz kolego jaki masz silnik , przygazuj mocno carinke na postoju i niech ktos patrzy na rure wydechowa czy leci blekitny dym.
  
 
Silnik mam 1.6 rok produkcji 1992 przebieg 214000 tys. km
,jak będę wychodził to sprawdzę kolor dymu...

[ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2007-03-10 17:30:49 ]
  
 
Dymić dymi, ale nie wydaje mi się żeby leciał błękitny dymek raczej taki biały...

[ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2007-03-10 20:07:17 ]
  
 
No to moze gubi tej olej jednak przez wyciek ,bo 1L na 3000tys km to nie strasznie duzo
  
 
Jezeli robisz wymiane rozrzadu to od razu wymien uszczelniacze zaworowe,zmniejszy sie spalanie oleju.Koszt jakies 60zl.
  
 
ok w tym tygodniu zmieniam rozrząd i wymienie wszystkie uszczekju, a ciezko sie wymienia te uszczelniacze zaworow to duzy koszt jest??
  
 
przy takim przebiegu wymiana uszczelniaczy za dużo nie da
trzeba było pierścionki wymieniać


a jeśli bierze oleju tyle ile piszesz
to nawet się tym nie przejmować
  
 
Cytat:
2007-03-11 13:58:50, Suchy pisze:
przy takim przebiegu wymiana uszczelniaczy za dużo nie da trzeba było pierścionki wymieniać a jeśli bierze oleju tyle ile piszesz to nawet się tym nie przejmować



Na pewno nic nie da ?? bo ta pokrywa co jest rozrząd jest strasznie ubrudzona olejem, i z drugiej strony pod aparatem zaplonowym tez jest mokro od oleju...

[ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2007-03-14 16:07:34 ]
  
 
Jak pierścienie sa już mocno zuzyte to potrafi własnie tak sączyć wszedzie olejem - przedmuchy.
Może u Ciebie nie jest tak źle, ale u kumpla w sierze 2.3D to pamietam , że na przedmuchy nie pomagały żadne uszczelki pokrywy, ani silnikon.. nic.

pzdr
  
 
Wszystko się okaże w przyszłym tyg. ponieważ się umówiłem na wymianę rozrządu razem ze wszystkimi uszczelkami, mam nadzieje że to pomoże, bo jak sie dowiedziałem o cenę naprawy tych pierścieni to zwątpiłem...
pozdr.
  
 
Cytat:
2007-03-15 23:17:57, 0rafal0 pisze:
Wszystko się okaże w przyszłym tyg. ponieważ się umówiłem na wymianę rozrządu razem ze wszystkimi uszczelkami, mam nadzieje że to pomoże, bo jak sie dowiedziałem o cenę naprawy tych pierścieni to zwątpiłem... pozdr.



Dobra wszystko wymieniłem oleju dolałem, zrobiłem 900 km i oleju ubyło (chodź nie ma już wycieków) ale jeździłem z dużymi prędkościami ponieważ byłem na mazurach, mam takie pytanie jak dokładnie sprawdzić dlaczego bierze olej?? Nie chce dolewać oleju, i ew. co myślicie o jakiś uszczelniaczach czy ceramizerach ??

p.s czy wasze toyotki też biorą olej?
  
 
Cytat:
2007-04-02 19:19:02, 0rafal0 pisze:
[...] czy wasze toyotki też biorą olej?



No pewnie
  
 
A jak sprawdzić dlaczego bierze?
A chciałem dodać że jak dolewałem oleju to nie dolałem tej samej marki (właściowśći były takie same 10 w40)..

A dalej pytam o te płyny uszczelniające czy warto??
i czy np. zmienić olej na jakiś mineralny i tylko dolewać??

[ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2007-04-02 21:34:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2007-04-02 21:41:23 ]
  
 
ja znam Cari co ma przebieg 190 tys km i od zmiany do zmiany trzyma stan pozatym u kumpla w skasowanej Cari przy przebiegu 200kkm było to samo , przez tyle co ją miał a sporo przejezdziłe ani grama nie musiał dolewac

ja w swoeje juz nie licze ile dolewam ale dolewam i mi to nie przeszkadza , choć ostatnio jak z trasy wróciłem było sucho na bagnecie
  
 
Cytat:
2007-04-02 21:33:29, 0rafal0 pisze:
A jak sprawdzić dlaczego bierze? A chciałem dodać że jak dolewałem oleju to nie dolałem tej samej marki (właściowśći były takie same 10 w40).. A dalej pytam o te płyny uszczelniające czy warto?? i czy np. zmienić olej na jakiś mineralny i tylko dolewać?? [ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2007-04-02 21:34:14 ] [ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2007-04-02 21:41:23 ]

  
 
Ja tam w "uszlachetniacze" nie wierzę.. a od uszczelniaczy to zdecydowanie trzymam się z daleka. Odkąd używam mineralnego spożycie oleju zdecydowanie spadło. Wyczytałem kiedyś gdzieś, że już przy 100kkm powinno się przejść na 15W40.

Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-04-02 23:12:01, sterciu pisze:
ja znam Cari co ma przebieg 190 tys km i od zmiany do zmiany trzyma stan pozatym u kumpla w skasowanej Cari przy przebiegu 200kkm było to samo , przez tyle co ją miał a sporo przejezdziłe ani grama nie musiał dolewac ja w swoeje juz nie licze ile dolewam ale dolewam i mi to nie przeszkadza , choć ostatnio jak z trasy wróciłem było sucho na bagnecie




bo nigdy gazu pewnie nie widziały

nasza bordowa tez miałą wielkiego smaka na olej

srebrna narazie od wymiany do wymiany (dzisiaj wymieniałem
) pełen stan

ale narazie to pierwsze jej miesiące na gazie i przebieg poniżej 100
tak wiec wszystko się może zmienić
  
 
jest sposób zeby sprawdzic gdzie ucieka,
moze nei za dokladny ale troche moze powiedziec...
sprawdz ciśnienie na tłokach - służy do tego taki przyżąd który sie wkreca w miejsce świecy ściaga sie kabel z aparatu zapł kreci rozrusznikiem z wcisnietym na maxa pedałem gazu i pokazuje cisnienie...
nie daje to 100% pewnosci bo na tłokach są jeszcze pierścienie olejowe które odpowiadają za zgarnianie oleju z cylindra
jak cisnienie jest ok to ja bym nie zmieniał pierścieni tylko same uszczelniacze plus uszczelnienie silnika tam gdzie cieknie
a te uszlachetniacze to tylko na jakis czas pomogą np przy sprzedaży auta(klient nie zobaczy jak kopci