MotoNews.pl
  

Piszczące opony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio musiałem wymienić "tuleje gumowe" na tylnich wachaczach i gumy stabilizatorów (przód). Po wymiani zaczęły mi lekko piszczeć opony na ostrzejszych zakrętach.
Sprawdziłem cisnienie w oponach, jest OK.
Czy te elmenty które wymieniłem mogą spowodować potrzebę ustawienia zbierzności??

dzięki za info.
wozi
  
 
Jeśli ustawiałeś zbieżność na zużytych elementach układu, a teraz są nowe to musisz jednak ustawić.
  
 
Cytat:
2003-06-05 08:28:01, Maz pisze:
Jeśli ustawiałeś zbieżność na zużytych elementach układu, a teraz są nowe to musisz jednak ustawić.



Jest tak, jak mówi MAZ - ustaw zbieżność.
  
 
Mnie też to czeka, nie długo wymieniam wszystko co gumowe w zawieszeniu
  
 
Jeżeli wymieniałeś tuleje gumowe ( zimmerbloki ) i przy okazji były wyjęte całkowicie wahacze, to musisz koniecznie ustawić zbieżność. Ustawienie przodu się nie zmieniło przy wymianie gum na stabilizatorze.


[ wiadomość edytowana przez: gambit dnia 2003-06-05 13:52:46 ]
  
 
ja zmieniałem niedawno amortyzatory z przodu i też zauważyłem że na ostrzejszych zakrętach piszczą opony .......... a przecież przy wymianie amorków nie ma raczej ingerencij w geometrię .... tak mi się zdaje ...... panowie czyżbym się mylił ??
  
 
ja u siebie zmienialem i jest ok, proponuje zerknac na opony czy ich nie tnie z ktorejs strony. Gdyby piszczaly z winy zbieznosci to musial by byc duzy odchyl od normy szybko bedzie widac na biezniku opon ciecie krawedzi wewnetrznej lub zewnetrznej
  
 
wymiana amorkow ma duzo do geometri kola w pionie !!!
  
 
Wymiana amorów przedmich w naszych opelkach oznacza wymianę tzw kolumny MC Person. Po takiej akcji niezbędna jest kontrola i regulacja kąta pochylenia koła. Pozostałe parametry czyli zbieżność, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i jednośladowość nie wymagają interwencji, choć można je skontrolować/