Atos 99 - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Jestem świeżym włascicielem Atosa z gazem. Przejechałem nim 2,5 tyś km i zaczałem "czuć" autko (ma 80 tyś km), ale ... no właśnie.


1. Wychwyciłem dziwne dźwięki, prawdopodobnie w okolicy skrzyni biegów. Nawet na wolnych obrotach przy rozłączonej skrzyni teraz wyraznie słychac co jakiś czas jakby zgrzyt wewnątrz. Czasami krótki, czasami dłuższy, czasem wogóle się nie pojawia.

2. Kiedy gaszę światła - wolne obroty chwilowo SPADAJĄ!!!

3. Sonda lambda wymieniona (poprzednia spalona na proszek). Nowa sonda na benzynie wykazuje najwyższą skalę na przyżądzie do kontroli sondy - jakby komputer wogóle nie reagował na jej wskazania. Więc "żre" paliwa ile wlezie, do tego wartość otwarcia wtrysków pokazuje 9 z czymś, a podobno powinno wskazywać 3 z czymś (w msek); Przy wyłaczeniu przewodów czyujnika podciśnienia wskazania spadają do 5, 2.

4. Lampa stroboskopowa zachowuje się tak, jakby nie w każdym cyklu aparat podawał iskrę. Po prostu nie świeci impulsowo jednostajnie na wolnych obrotach, tylko w pewnych momemntach - wogóle nie świeci.

5. Po 2,5 tyś km zjadł 1 litr oleju! Pewnie nieszczelny gdzieś, i kopci jak syrenka.

Czy ktoś z Was miał coś podobnego jak którekolwiek w/w objawów? Jeżeli tak - proszę o poradę, co to może być.

Teraz najmocniejsze!
W serwisie wymieniono kable wysokiego napięcia, sondę Lambda i..... fachowcy rozłożyli ręce, z mądrymi minami do głupiej gry, skasowali mnie na ponad 400 zł!!! Zasugerowali nowy komputer za 2,5 tyś BEZ GWARANCJI, że to wszystko zadziała!!!!

P.S. Pozdrawiam speedmastera
  
 
Jeszcze dwie sprawy.

1. Czy ktoś jest w stanie podać mi namiar na software do diagnostyki silnika?

Do diagnostyki i ustawienia parametrów gazu udało mi się zdobyc, ale bez odczytu z ECU silnika niewiele mogę stwierdzić.

2. Czy po resecie komputera samochodowego, należy go "nauczyć" wolnych obrotów? Czytałem ze w innego rodzaju pojazdach (najczesciej) po wresecie nalezy go włączyć i pozostawić na wolnych obrotach do momentu włączenia wentylatora. Wtedy komp dobiera sobie dane wolnych obrotów, czy w Atosie obowiazuje ta sama zasada??

Z góry dziekuję za pomoc.
  
 
Kochani ! Nie pchajcie się tak tabunami z odpowiedziami na moje problemy!

hihihihihihihi
Forum Może w szwach pęknąć od tego nadmiaru!

A tak poważnie.

Nadal objawy jakie były, takie są. Mechanicy rozkładają ręce.

Pomocy. Moze Wy coś podpowiecie.

Pozdrawiam
  
 
Widocznie ludzie nie wiedza.

Ja kompa ucze wolnych obrotow po resecie.
  
 
To ze olej znika i kopci to moze być zaworek PCV (jesli u ciebie wogle jest cos takiego a jesli juz jest to jest wkrecone w pokrywe zaworow taki jakby czujnik do ktorego podlaczony jest wąż... w tym zaworku jest kulka i ona musi sobie tam latac... sprawdz moze sie zapchala i ci olej zrzera z zaworów

A propo reseta to nic nie kosztuje a czasami duzo daje... sprobuj odlaczyc kleme - na kilka min i zobacz co sie bedzie dzialo.

Co do diagnostyki to jest taki programik na palmtopa nazywa sie MMcd tylko znowu nie mam pewnosci ze u ciebie bedzie smigał.
Ja mam lantre z 1992roku idziala idealnie
Pozdrawiam i zycze powodzenia i milej wedrowki u boku hultaja hehe
  
 
Cobra_JM grzesik1

Dzięki! Zaworek sprawdzę po niedzieli, a z uczeniem wolnych obrotów!?? Nie wiem co robię nie tak, ale odłączyłem klemy, wypaliłem dziwe fajeczki i kilka łyków kawki, podłączyłem klemy, odpaliłem autko i ten hultayi (hihihihi) chodził i chodził i chodził i chodził i ... za chiny ludowe nie chciał włączyć wentylatora!

Wiem że to śmieszne może się wydawać, ale musiałem jechać na stację zatankować paliwo! He he he

W drodze zagrzał się szybciutko, wentylator jeszcze było słychać, gdy tankowałem. Wróciłem do ogrodu, i znowu - klemy, papierosek kawka, klemy, odpalenie silnika i.... chodził, chodził, chodził, a wentylator jak zaczarowany, ani drgnie! wskaźnik temperatury ledwo zipnął ponad kreskę.

W efekcie dałem spokój, bo ta benzyna troszkę jednak kosztuje, a podejrzewam, że i tak wolnych go nie nauczyłem, chyba , że wentylator nie ma znaczenia.



Ot taki pech

Pozdrawiam
  
 
Witam ponownie

Sprawdziłem napięcia osndy.

Na benzynie cały czas - bez względu na obroty podaje 0,85V, na gazie różnie, 0,45V na wolnych, a po przyspieszeniu 0,08V, ponownie na wolnych wraca 0,35V - 0,45V.

Na benzynie wydaje mi się, że nie ma sterowania mieszanką, jakby silniczek krokowy był "nieaktywny", z tym, ze nikt nie jest w stanie powiedziec mi czy taki silniczek w atosie jest i gdzie zaontowany.

Chciałbym go przeczyścić, zanim zacznę kombinować z kompem.

Jeżeli ktoś z Was miałby schemat, badź rysunek silnika Atosa z zaznaczonymi elementami (w tym poszczególne czujnki) to proszę o pomoc.
  
 
Czy na tym forum nikt na prawdę nie wie nic o silniczku krokowym do Atosa? No przecież komp musi jakoś reagować na wskazania sondy.

Potrzebuję go zlokalizowac, wymontować, sprawdzić, ewentualnie przeczyścić, zamontować i zobaczyć jak bedzie chodził silnik i jakie wskazania da sonda.

Po prostu potrzebuję pomocy.

Pozdrawiam