Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tadmus Honda Accord Częstochowa | 2007-03-15 09:30:07 suchy to miało być w cudzysłowie znaczy że nie ma co spływac do miski dzięki za dyskusję i pozdrawiam |
rosck Z Poznań | 2007-03-17 01:14:26 nie tyle co zwieksza się poziom co wyrównuje bo niby zawsze troche oleju spali - i zależy jaki samochód zwykle olej biorą alfy |
![]() Beny21 405SRI + 406 GLX DT ... zambrow | 2007-05-04 08:01:49 Troche mnie smiesza te wasze wypowiedzi odnosnie zurzycia oleju. Mam peugeota 405 z silniczkiem 2.0 8V autko ma juz ponad 300tys. w kolach z czego prawie 200 tys. na LPG instalka Landi Renzo II gen. jezdze na Texaco tak jak z fabryczki wyjechal tylko ze teraz juz na polsynetyku. i odziwo nie zauwazylem zadnego zuzycia oleju, a zrobilem nim troche ponad 200 tys., olej wymieniam co 12tys. i jak zaleje w niego 4,5l. to i tyle samo spuszcze. Silnik sprawny i dobrze eksploatowany nie powinien spalic ani grama oleju.
Jak sie dba to sie gna ![]() Pozdrawiam Beny |
![]() Beny21 405SRI + 406 GLX DT ... zambrow | 2007-05-04 22:15:27
Tak moglo by sie wydawac ale przy tym przebiegu nalezy stosowac olej o troche wiekszej gestosci aby zachowac odpowiedia szczelnosc i smarowanie, wiadomo ze wszystko po czasie sie zuzywa a producenci zalecaja stosowanie oleju polsyntetyczne przy przebiegach powyzej 100 - 150 tys. zalezy kto, czym i jak jezdzi.
Ja nie smieje sie ze komus zjada olej tylko ze, ktos pisze ze przy zasilaniu LPG tak musi byc. NIE POWINNO TAK BYC. Jezeli bierze wam olej to moze warto zainteresowac sie stanem tego silnika, moze sprawdzic cisnienie sprezania. |
![]() zp znowu Puck | 2007-05-05 00:33:17 W kazdym samochodzie, do ktorego montowalem LPG ( bylo ich 3 ) obserwowalem wzrost zuzycia oleju. Co ciekawe po pewnym przebiegu 15, 20 tys km. na LPG, zuzycie oleju zmniejszalo sie.
Jak widac silnik musi sie " dostosowac " do nowego paliwa. |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2007-05-05 09:14:42 Beny21, masz może jakieś konkretne źródła tych zaleceń producentów, chętnie bym poczytał. Bo jesli to prawda to należało by przy większych przebiegach stosować olej o większej lepkości, np z 5W30 przechodzić na 5W40 lub 10W40 (analogicznie z 5W40 na 10W50 itp). Wtedy będzie bardziej gęsty olej. Bo przy takich samych zakresach lepkości to tylko na zimno półsyntetyk jest gęstszy. Po podgrzaniu w silniku będzie tak samo lub półsyntetyk będzie rzadszy. Mniejsza stabilność temperaturowa.
[ wiadomość edytowana przez: gondoljerzy dnia 2007-05-05 09:16:05 ] |
![]() faworyt Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2007-05-05 10:15:48
Przeciez to nieprawda. Niepiszcie takich rzeczy. Wogóle jak można pisac o gęstości oleju !!!!! Jego lepkosc w 100stopniach C ma znaczenie i jego zmiana podczas rozgrzewania silnika ,najmniejszą zmiane lepkosci w funkcji temp mają oleje syntetyczne ,dlatego są lepsze,pozatym ich zawartosc środków myjących jest dużą zaletą.Moja Carinka od 12 lat 208 tyś.km zalewana Mobilem 1 5W-50 i po 10tyś.km olej niejest czarny ,tylko brązowy i to świadczy o tym ,ze silnik jest czysty w środku. Niebierze go pozatym co powinien. Mam też Carinke kombi 2.0 i ma 312 tys.km i też jeździ na Mobil 5W-50 ,ale bierze go tam troszke na 1000tyś.km ,cos koło 100ml jak sie ostro jeździ. Więc po co miałbym go zmieniac na olej gorszy jakościowo ? U mnie w ksiązce serwisowej nic niepisze ,ze producent zaleca zmieniac olej na gorszy po 200tyś.km., pisze tylko ,ze przed ruszeniem z miejsca autem odrazu po odpaleniu poczekac z 20sekund. ![]() |