Koncza sie klocki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Koncza mi sie klocki, kiedy ostrzej hamuje z wiekszych predkosci, to slychac wyrazne tarcie. Pytanie: jakie wiaze sie niebezpieczenstwo z takim stanem klockow? Moge nimi jeszcze kilka dni posmigac, bo do mechanika wybieram sie dopiero w przyszlym tyg?

Dzieki,pozdrawiam
  
 
Możesz pewnego dnia depnąc, a samochód niezachamuje.
Przedewszytkim bedzie coraz słabiej hamował
  
 
a tekie niebezpieczenstwo, ze nie wyhamujesz na skrzyzowaniu i.. buuum..

nie badz potencjalnym morderca..
  
 
A po co mechanika? Kupujesz klocki ok 50 zl
Zdejmujesz kolo
Wyjmujesz sworzeń w dolnej części silownika
Odchylasz silownik do góry
Wyjmujesz stare klocki
Łapką albo reką wpychasz tloczek w silownik
Zakladasz nowe klocki
Zapinasz wszytko z powrotem

Cała czynność zajmuje kilka minut a jezdzac "na blachach" ryzykujesz stłuczkę, niszczysz tarcze, a w skrajnych przypadkach moze "wciagnąc" taki klocek miedzy trzymak silownika a tarcze i koło zablokowane
  
 
Cytat:
2007-03-13 18:09:21, serfer18 pisze:
A po co mechanika? Kupujesz klocki ok 50 zl Zdejmujesz kolo Wyjmujesz sworzeń w dolnej części silownika Odchylasz silownik do góry Wyjmujesz stare klocki Łapką albo reką wpychasz tloczek w silownik Zakladasz nowe klocki Zapinasz wszytko z powrotem Cała czynność zajmuje kilka minut a jezdzac "na blachach" ryzykujesz stłuczkę, niszczysz tarcze, a w skrajnych przypadkach moze "wciagnąc" taki klocek miedzy trzymak silownika a tarcze i koło zablokowane



dzis to przerabialem.. czas hm 20 minut bo z jednym tloczkiem sie uzeralem a okazalo sie ze byl wcisniety no moja wina... wrazenia bezcenne i sam samiuski to zrobilem
  
 
do mechanika robic sworznie i łączniki... skoro to takie proste jak mówisz, to spróbuje to zrobić jutro. Trzec mi zaczelo pare dni temu i boje sie troche z tym jezdzic! Dzieki
  
 
!!! FOTORELACJA !!!
  
 
wielkie dzieki!z tego co widze, nie beda mi potrzebne zadne specjalistyczne narzedzia. A jakie sa wogole do tego potrzebne?
  
 
klapcegi badz srubokret ..wyciagniecie zawleczki... mlotek plus jakis wybijak u mie gwozdz a wychodzi to elegancko ten bolec.. pozniej rozkladasz no i musisz wcisnac tloczek ja mialem taki sciskacz co sie skreca ..ktor mowil zemozna recznie no zalezy.. i tyle..no i lewarek i klucz do zdejmowania kola
  
 
swietnie! tylko z tym tloczkiem nie wiem o co chodzi, bo na fotorelacji nie jest to dla mnie zbyt jasne, no ale umysl humaistyczny,kompletnie atechniczny
  
 
WYMIANA WKŁADEK CIERNYCH

Uwaga. Należy zawsze wymieniać wkładki cierne w obu hamulcach przednich oraz stosować wkładki cierne właściwej marki i typu.

Wymontowanie

Unieść przód samochodu, ustawić na podstawkach warsztatowych i zdjąć koła przednie.

Wyjąć zawleczkę dolnego prowadnika zacisku i wysunąć dolny prowadnik zacisku

Obrócić cały zacisk do góry

Przytrzymać zacisk w tym położeniu. W razie potrzeby można go przywiązać miękkim drutem.

Wyjąć wkładki cierne.

Zamontowanie

Za pomocą odpowiedniego trzonka drewnianego (lub z tworzywa sztucznego) wepchnąć tłok w głąb cylindra zacisku. Uważać, aby nie uszkodzić gumowej osłony tłoka.

Włożyć do zacisku nowe wkładki cierne.

Obrócić zacisk do dołu, włożyć dolny prowadnik zacisku i zabezpieczyć go zawleczką.




Elementy hamulca przedniego

1 —zacisk, 2 — wspornik zacisku, 3 — wkładki cierne, 4—odpowietrznik, 5—sprężysta wkładka dociskowa, 6—górny prowadnik zacisku, 7—tarcza hamulca



Nacisnąć wielokrotnie pedał hamulca, aby do- sunąć wkładki cierne do tarczy hamulca.

Założyć koła przednie.

Sprawdzić, czy przy niewywieraniu nacisku na pedał hamulca koła obracają się swobodnie.

Opuścić samochód.

Sprawdzić poziom i w razie potrzeby uzupełnić ilość płynu hamulcowego w zbiorniku wyrównawczym.

WYMONTOWANIE l ZAMONTOWANIE KOMPLETNEGO ZACISKU

Wymontowanie

Unieść przód samochodu, ustawić na podstawkach warsztatowych i zdjąć koło przednie z odpowiedniej strony.

Odkręcić śrubę mocowania wspornika przewodu hamulcowego do kolumny zawieszenia

Zacisnąć elastyczny przewód hamulcowy, aby ograniczyć wypływ płynu hamulcowego.

Odkręcić i odłączyć od zacisku przewód hamulcowy. Przewidzieć wypływ cieczy hamulcowej (podstawić odpowiednie naczynie) i zaślepić odsłonięte otwory układu hydraulicznego, aby nie przedostały się do nich zanieczyszczenia.

Wymontować wkładki cierne (patrz poprzedni opis).

Odkręcić dwie śruby mocowania wspornika zacisku do zwrotnicy koła.

Wyjąć zacisk wraz ze wspornikiem.

W razie konieczności naprawy lub wymiany zacisku należy odłączyć zacisk od wspornika w następujący sposób:

zdjąć kołpak ochronny śruby mocującej;

za pomocą sześciokątnego klucza odkręcić śrubę w górnej części zacisku;

odłączyć zacisk od jego wspornika.




Zamontowanie

Połączyć zacisk ze wspornikiem, dokręcić właściwym momentem śrubę mocowania zacisku.

Założyć zacisk hamulca wraz ze wspornikiem i dokręcić właściwym momentem dwie śruby mocowania wspornika do zwrotnicy koła.

Założyć nowe mosiężne uszczelki i podłączyć do zacisku przewód hamulcowy.

Wkręcić śrubę mocowania wspornika przewodu hamulcowego do kolumny zawieszenia.

Zamontować wkładki cierne .

Nacisnąć wielokrotnie pedał hamulca, aby do- sunąć wkładki cierne do tarczy hamulca.

Odpowietrzyć hydrauliczny układ uruchamiania hamulców

Przykręcić zdjęte koło i opuścić samochód.



WYMONTOWANIE l ZAMONTOWANIE TARCZY HAMULCA

Uwaga. Należy zawsze wymieniać tarcze hamulców obu kół przednich. Po wymianie tarcz należy koniecznie założyć nowe wkładki cierne.

Wymontowanie

Unieść przód samochodu, ustawić na podstawkach warsztatowych.

Zdjąć koło przednie z odpowiedniej strony. Odkręcić dwie śruby mocowania wspornika zacisku do zwrotnicy koła.

Zdjąć kompletny zacisk bez odłączania przewodu hamulcowego i podwiesić zacisk do kolumny zawieszenia za pomocą miękkiego drutu.

Odkręcić wkręt mocowania tarczy hamulca do piasty i zdjąć tarczę hamulca.

Zamontowanie

Oczyścić powierzchnię styku piasty z tarczą hamulca.

Założyć i przykręcić tarczę hamulca do piasty koła.

Założyć kompletny zacisk hamulca i przykręcić dwie śruby mocowania wspornika zacisku do zwrotnicy koła właściwym momentem.

Założyć koło przednie.

Opuścić samochód.

  
 
wszystko jasne! Wielkie dzieki, jutro po pracy zabieram sie do roboty! Pozdrawiam i zycze fajnego wieczoru!