Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-15 11:46:16 A jakie ten silnik ma parametry? Moc? Moment obrotowy? Porządne zrobienie takiej przekładki to fajny pomysł. Seryjna ohvka to się nadaje raczej do spoooookooooojnej jazdy. |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2007-03-15 12:07:04 M10 to stara, ale bardzo solidna i sprawdzona konstrukcja. Rozrząd OHC na łańcuchu, 2 zawory na cylinder. Ostatnio był na allegro fiat z silnikiem M10 1.8 właśnie.
W wersji gaźnikowej 90KM@5500, 140Nm@4000; na wtrysku LE-jetronic 105KM@5800, 148Nm@4500. Problem w tym, że z tego co wiem koniec produkcji tych silników nastąpił w 1987 roku i może być ciężko o motor w dobrym stanie. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-15 12:13:52 No ale taki silnik to dobry pomysł z powodu osiągów właśnie - gaźnikowa wersja nie obciąży bardziej układu napędowego niż 1600GLE, a kultura pracy jednak zupełnie inna no i ten komfort przy przyśpieszaniu, gdy nie trzeba myśleć o panewkach (że są tylko trzy). |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2007-03-15 12:31:28 Gaźnik odpada z uwagi na przepisy. To auto jest z 1997 roku. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-15 17:12:13 Nieplusowość mnie zmyliła. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-03-16 13:21:13
15? Nie łudź się. [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2007-03-16 13:42:09 ] |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-16 13:22:19 OLO - w BMW? |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2007-03-17 11:18:11
poszukalbym raczej czegos na LE lub motronicu. Gaznikowce sa stare i zajezdzone (w e30 z tego co wiem montowali tylko wtryskowce, wie pozostaja Ci zabytki typu e21 lub serja 02). K-jet jakos do mnie z tym dziwnym przeplywomierzem nie przemawia. A M10B18 to naprawde fajny silnik, tyle ze przemysl dobrze kwestje skrzyni (5 do e21 318 to rarytas, a te od e30 nie maja napedu predkosciomierza) i walu (bmw nie mialo "przesówki"). powodzenia |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-03-17 16:45:34
I chcesz w ten sposób uzyskać 15KM? Napisz książkę o tym - bedzie bestsellerem. |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-03-17 19:17:53 Nie rozumim po co tak kombinować straszliwie, skoro można sobie założyć k16. Osiągi będą te same przecież. Ja rozumiem jakby miał być dużo mocniejszy silnik. Ale takie kombinacje dla kilku koni? Bezsens. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-17 21:47:53 Ja bym wolał tradycyjne 1800 od BWM niż jakieś 16V Roverka. |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2007-03-17 23:50:19 Sorry Koot, ale BieMWiu to tylko od 6 garów w góre.
[ wiadomość edytowana przez: leon dnia 2007-03-18 00:03:35 ] |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-03-18 00:08:00 No ja też wolałbym 1.8 BMW, ale w BMW.
Poza tym Lełon ma rację. Jeszcze dodam tylko, że szóstki od 2.5 w górę, bo 2.0 jest mulaste i pali sporo. A od 2.5 wzwyż palą podobnie, a jeżdżą lepiej |
kamil_s83 Miłośnik FSO polonez atu ostrowiec sw. | 2007-03-18 09:58:24 jedynym zamierzeniem jakie mam jest poprostu lekkie usprawnienie mojego poldolota. nie chodzi mi o zrobienie jakiegos demona tylko autko ktore jeżdzi i ktory bez obaw mozna bedzie wyprzedzać. A dlaczego silnik od BMW. Ponieważ miałem wcześniej bmke i jedyne co mi sie w niej spodobało to silnik. Super dzwiek, a model 1,8 M10 na gażniku jest na dodatek bardzo zywotny jaki przyśpiesza juz od samego dołu |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-03-18 12:34:22 W pełni cię popieram, ale z przyrostem mocy po szlifiwaniu kanałów to przeszadziłeś. |