Regulacja gaźnika Escorta 1,3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,jestem nowym użytkownikiem tego forum, lecz dużo już tutaj przeczytałem i jestem zaskoczony taką ilością informacji Essiego mam od jakiegoś miesiąca,ludzie którzy mi go sprzedali, mówili że pali koło 7,5L a po moich pomiarach wychodzi,że pali 10L !!! Prawdopodobnie mam do regulacji zawory, wymieniłem już filtr powietrza, świece, przewody - bo myślałem, że tu leży wina - niestety jednak nie tutaj... Wciąż pali 10L !!! Tryb raczej miejski, ale nie zdąży się wystudzić zanim go ponownie odpalę. Mam też takie pytanie, czy to może być wina źle wyregulowanego gaźnika ??? Bo jeździ sporo żwawiej niż przed wymianą filtra, ale pali tyle samo....W czym jeszcze może tkwić błąd ???Jeśli regulacja nic nie da, ani żadne porady, zastanawiam się nad instalacją LPG... Tylko z tego co słyszałem od wieeeelu mechaników to Fordy bardzo nie lubią gazu.Na tym forum czytałem posty wielu osób, które mają gaz - i nikt nie narzeka na tą instalacją.Więc co myślicie o tym, żeby założyć gaz ???Silnik ma przejechane jakieś 200tys,ale jakieś 40tys był robiony kapitalny remont. Aha, jeszcze jedno, raczej niepoważne pytanie, ale muszę je zadać, żeby zaspokoić ciekawość - czy mogę zamontować mu może jakiś wtrysk?Od nowszego 1,3?Widziałem na tym forum silniki 1,3i więc na wtrysku - może to by zmniejszyło spalanie...

W tym poście może i napisałem troszkę głupot i bzdur, ale nie znam się najlepiej na mechanice... podstawowe wymiany w zawieszeniu itp mogę zrobić,ale silnika się nie tykam i nie będę tykać.Z góry dzięki za odpowiedzi.
  
 
Tez jestem z Legionowa,tez mam 1.3 na gazniku.W wawie jest dobry spec od gazników,placilem 130zł za czyszczenie,regulacje gaznika,analize spalin i ustawienie zaworów.Gdzies na forum jest nr telefonu do niego.
  
 
co do montazu wtrysku to jest to jak najbardziej wykonalne.. ale obawiam sie,ze koszty beda wyzsze niz pozytek z tej operacji
  
 
A czy mógłbyś odszukać numer telefonu do tego człowieka???Bo ja niestety nigdzie nie znalazłem, choć też szukałem numeru - na chybił trafił Znalazłem jednego mechanika - w sumie to znajomego - który mi to zrobi.Muszę tylko kupić zestaw naprawczy do tego gaźnika - mówi że go rozbierze, poczyści, powymienia zaworki,uszczelki,podkładki i wyreguluje - powinno pomóc. No i oczywiście wyreguluje zawory - krzyknął 100zł za całą operację - myślę, że troszkę spuścił po znajomości. A co myślicie o gazie do tego silnika???Opłaca się czy nie warto się w to pchać ???
  
 
7.Gaźniki Bogdan Winiarski
Wysockiego 44 (przy trasie Toruńskiej)
22811 88 53 ; 504 352 939
Gaźnik,rozebranie wymycie,nasmarowanie,regulacja i analiza spalin + ustawienie zaworów.
130zl
Zna sie na rzeczy,solidnie,nasmarowane wszystko co sie rusza przy okazji sprawdzenie zaplonu.Godny polecenia.
(Przemm)

Jak cos to si edzi sspotujemy gdzies na miescie ok 22 to mozesz sie zjawic.
  
 
Dzięki za namiary - zadzwonię w tygodniu, bo wczoraj gościu nie odbierał. Jeszcze takie pytanko, ile WAM pali ten silniczek - 1,3 gaźnik???U mnie jest to ok 10L nie ważne czy na 95 czy 98 oktanów....100oktanowej z Shelle nie tankuję, bo nie chcę głowicy poprzypalać
  
 
Niestety ten gość nie odbiera telefonu a będąc u niego tam gdzie ma warsztat natknąłem się na (chyba) pusty barak...Czy ktoś zna innego dobrego gaźnikowca??? Ja się niby umówiłem w Jabłonnie na Zegrzyńskiej 4 do mechanika, który podobno ma doświadczenie, ale nie jestem do końca przekonany.Poradzi ktoś ???
  
 
Cytat:
2007-03-18 11:02:08, sador pisze:
... Jeszcze takie pytanko, ile WAM pali ten silniczek - 1,3 gaźnik???U mnie jest to ok 10L nie ważne czy na 95 czy 98 oktanów....100oktanowej z Shelle nie tankuję, bo nie chcę głowicy poprzypalać



1,3 gażnik :
Pb - trasa/5,5 l. ; miasto/7,5 l.
Lpg - trasa/7,5 l. ;miasto/9,5>10 l. max.
  
 
Miro z kąd te dane wziąłeś? to twoje "osiągi" przy tym silniku??
  
 
Cytat:
2007-03-21 16:30:24, marek1300 pisze:
Miro z kąd te dane wziąłeś? to twoje "osiągi" przy tym silniku??



A niby czyje mają być ? Jak się człowiek nauczył, tak sobie naprawia i reguluje, i jako przez niektórych nazyawany darmozjadem, nie wyobrażam sobie większego spalania w tym silniku.
  
 
A czy mógłbyś mi powiedzieć co i jak trzeba wyregulować i ustawić???Będzie on rozebrany na części.Może masz jakiś "poradnik" ?? Bo dzisiaj z mechanikiem zdjęliśmy filtr powietrza, żeby zobaczyć jakiej marki mam gaźnik - WEBERa. Bo chcę odrazu kupić zestaw naprawczy i uszczelnić go całego,co by nie było strat paliwka nigdzie

Zastanowiła nas jedna rzecz - jak ssanie jest schowane (jadę bez ssania) to ta górna przepustnica jest otwarta....A ja wyciągnę ssanie to ona się zamyka.Czy tak ma być ??? Chyba powinno być odwrotnie...

[ wiadomość edytowana przez: sador dnia 2007-03-21 21:28:45 ]
  
 
Cytat:
2007-03-21 21:18:04, sador pisze:
A czy mógłbyś mi powiedzieć co i jak trzeba wyregulować i ustawić???Będzie on rozebrany na części.Może masz jakiś "poradnik" ?? Bo dzisiaj z mechanikiem zdjęliśmy filtr powietrza, żeby zobaczyć jakiej marki mam gaźnik - WEBERa. Bo chcę odrazu kupić zestaw naprawczy i uszczelnić go całego,co by nie było strat paliwka nigdzie ...



Żadnego poradnika nie posiadam, po prostu wychowałem się na gaźnikach. Najważniejszą sprawą jest niepomylenie dysz, każda dysza ma swoje oznaczenia i różne średnice otworu, ważne jest również odpowiednie ustawienie pływaka. Regulujesz z pomocą analizatora spalin ustawiając odpowiednią mieszankę. Z tyłu gaźnika są dwa wkręty regulacyjne, jeden jest na płaski wkrętak i regulujesz nim ilość paliwa, drugi ma pokrętełko i regulujesz nim uchylenie dolnej przepustnicy. Przepustnica w drygiej gardzieli otwiera się po osiągnięciu pewnej ilości obrotów (niestety dokładnie nie pamiętam jakiej).

Cytat:
2007-03-21 21:18:04, sador pisze:
....Zastanowiła nas jedna rzecz - jak ssanie jest schowane (jadę bez ssania) to ta górna przepustnica jest otwarta....A ja wyciągnę ssanie to ona się zamyka.Czy tak ma być ??? ....



Dokładnie tak. Na ssaniu górna przepustnica jest przymknięta co powoduje zwiększenie dawki paliwa a zmniejszenie ilości powietrza.

OT. Najciekawszy gaźnik jednogardzielowy posiadał swojego czasu MiniMoris, miał on dwie lub max trzy dysze.

P.S. Młody chyba ten mechanik, stary wyga powinien robić gaźniki z zamkniętymi oczami .
  
 
Też mam 1,3 na gaźniku + LPG.Spalanie w trasie 7l,Miasto już znacznie gorzej 11l.Oczywiście gazu,bo inaczej bym zbankrutował.
  
 
Miro, a jak bym się do Ciebie ślicznie uśmiechnął z moją drugą połówką (czytaj 0,5L Bolsika albo cosik innego) to czy wyregulowałbyś mi ten gaźniczek ??? Bo w tej chwili zasysa mi jakieś 10L na 100km... fakt że głównie to w mieście, ale w trasie nie odczułem większej różnicy.... A co do mechanika - faktycznie nie jest stary, ale z tego co szukałem, to wszyscy teraz zajmują się wtryskami, a nie gaźnikami...Znalezienie dobrego gaźnikowca graniczy z cudem.... To jak z tą regulacją???
  
 
Przydałby się analizator spalin, ja niestety nie mam już dostępu do takowego. Mozna wyregulować na czuja, ale nie wcześniej niż za tydzień, chyba że wybierasz się na Walne .