MotoNews.pl
7 Co sądzicie o hydraulicznych ręcznych i startach w kjs??? (178575/132)
  

Co sądzicie o hydraulicznych ręcznych i startach w kjs???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie i mam nadzieje ze Panie też
chciałem zapytać o zdanie na temat startów w kjs bądź innych tego typu imprezach z hydro-rękawem. U Nas czyli na dolnym śląsku jest o tym teraz głośno. chodzi o to że wszyscy dążą do tego zeby wyeliminować takie załogi z rajdu. Czy waszym zdaniem to dobre posunięcie? chciałbym posłuchac zdania reszty Polski na tem temat.
Czy powinno się dopuszczać załogi z przeróbkami ręcznego??
Sam mam taki ręczny w rajdówce i nigdy go nie zdejme bo to bajka. Ale czy jest to bezpieczne?? Jak sądzicie? dodam ze mój ręczny jest robiony z najlepszej jakości przewodów i wszystko jest złożone tak ze nie powstydził by sie tego nie jeden zakład tuningowy. Przez 3 lata nie było z tym zadnego problemu. Ale.... prazepisy....
  
 
Zależy od układu jeśli łączy się z układem zasadniczym to nie powinien byc dopuszczony.
  
 
dokładnie, hydro powinien mieć swój własny osobny układ ze zbiorniczkiem, gdzy masz przód i rękaw na jednym układzie to są problemy z odpowietrzeniem itp. no i niemasz układu awaryjnego (zakładając że ręczny na linke wyjebaueś z auta)
  
 
pewnym rozwiązaniem byłyby tarcze z dwoma zaciskami
  
 
Cytat:
2007-03-16 21:11:05, pavlus pisze:
Zależy od układu jeśli łączy się z układem zasadniczym to nie powinien byc dopuszczony.


dlaczego?
mam na myśli oczywiście 125p...
  
 
hamulec reczny hydro jest zwykla modyfikacja. jesli mialby byc zabroniony to tak samo nalezaloby zabronic innych gazników, opon itd
  
 
Też nie rozumiem dlaczego mialo by byc niedopuszczone, nawet w RSMP takie przeróbki są dozwolone.
  
 
pamiętny wypadek z rajdu "Wisły" z Ładą- wtedy właśnie zawiódł układ hamulcowy, stwierdzono że przyczyną były niedozwolone modyf. ukł. ham. -> ręczny hydrauliczny- niestety nie pamiętam co konkretnie było tam niedozwolone w całej przeróbce...
  
 
hydro ok ale na oddzielnym układzie. jakoś zaufania do przerabianych seryjnych hampli nie mam
  
 
Cytat:
dlaczego?
mam na myśli oczywiście 125p...


W DF można banalnie prosto zrobić cały osobny układ, z drugimi zaciskami. Wtedy jestem jak najbardziej na tak!!


Cytat:
Też nie rozumiem dlaczego mialo by byc niedopuszczone, nawet w RSMP takie przeróbki są dozwolone.


Na podstawie jakich przepisów ??

"Dz.U. 1999 Nr 44 poz. 432

Data wydania: 1999.04.01
Data wejścia w życie: 1999.05.30
§ 15. p 2.2
Równoczesne uruchomienie hamulca roboczego i awaryjnego nie może ujemnie wpływać na działanie każdego z nich, zarówno w przypadku gdy obydwa hamulce są sprawne, jak i w przypadku uszkodzenia jednego z nich."

Hydro ręcznym (tym z dołączoną szeregowo pompą) i zasdniczym hamulcem nie można równocześnie hamować. To chyba wszystko w temacie.
  
 
Cytat:
2007-03-17 07:02:08, Poochaty pisze:
hamulec reczny hydro jest zwykla modyfikacja. jesli mialby byc zabroniony to tak samo nalezaloby zabronic innych gazników, opon itd



jak Ci się przerobiony gaźnik przytka a nawet rozleci na milion części to nikomu krzywdy nie zrobi... gorzej kiedy hamulce zawiodą.
Do końca nie mam zaufania do hydro rękawa na jednym układzie, niby wsztstko może być profesjonalnie zamontowane itd ale w razie czego kiedy zawiedzie to cały układ siada i nie mamy czym hamować..
  
 
Cytat:
2007-03-17 10:21:30, Dar00 pisze:
jak Ci się przerobiony gaźnik przytka a nawet rozleci na milion części to nikomu krzywdy nie zrobi... gorzej kiedy hamulce zawiodą. Do końca nie mam zaufania do hydro rękawa na jednym układzie, niby wsztstko może być profesjonalnie zamontowane itd ale w razie czego kiedy zawiedzie to cały układ siada i nie mamy czym hamować..


zaje sie że ukł. hamulcowy jest dwuobwodowy,jak siądzie tył z wpiętą w nią szeregową drugą pompą,to zawsze zostaje przód,który hamuje...

najlepsze były by zaciski wielotłoczkowe z jedną parą tłoczków do hydro rękawa,ale to nie w naszych 'klasykach' ...
  
 
napewno głupotą jest wywalanie linkowego rękawa gdy jest seryjny, ja mam oby dwa, i prędzej rozleci sie jakiś wężyk czy cylinderek niż coś sie stanie z recznym, w końcu to jedna rurka więcej która jest w środku wiec nie da sie jej uszkodzić kamieniem czy czymś takim, a pomy są nowe wiec też sie nic nei dzieje, oczywiscie zawsze sie może zdarzyć jakiś drut i coś sie rozsypie. kwestia chyba bardzo sporna, teoretycznie jak przejdzie to przeglad to może startować w kjs a z przegladami to różnie jest w tym kraju hehe
  
 
Wg. mnie nie ma o czym dyskutowac, wpiecie recznego w obwod jest ingerencja w uklad chamulcowy i stwarza to zagrozenie i tyle.
Reczny na osobnym ukladzie jak najbardziej tak
  
 
Na podstawie jakich przepisów ??

"Dz.U. 1999 Nr 44 poz. 432

Data wydania: 1999.04.01
Data wejścia w życie: 1999.05.30
§ 15. p 2.2
Równoczesne uruchomienie hamulca roboczego i awaryjnego nie może ujemnie wpływać na działanie każdego z nich, zarówno w przypadku gdy obydwa hamulce są sprawne, jak i w przypadku uszkodzenia jednego z nich."

Hydro ręcznym (tym z dołączoną szeregowo pompą) i zasdniczym hamulcem nie można równocześnie hamować. To chyba wszystko w temacie.


Np na podstawie homologacji samochodu, wiekszość samopchodów rajdowych ma szeroowo wpiętą pompe i jest to w pełni legalne i ber problemów przechodzi badanie kontrolne na rajdzie, przerabiałem akurat ten temat dokładnie
  
 
Mógłbyś pokazać wycinek homologacji gdzie to jest opisane ??
Byłby to ciekawy materiał dydaktyczny.

Jednak nawet jeśli bywa to dopuszczalne, po ewentualnym wypadku biegli mogą na to spojrzeć inaczej http://www.autosport.pl/news/1660
  
 
niestety nie mam skanów homologacji, ale np. w astrze GSI oraz z peugeocie 206 są zdjecia homologowanych pomp do ręczego. I są to zazwyczaj pompy sprzęgłowe gerlinga.

jedyne co moge dołączyc to schemat układu hamulcowego peugeota 206RC w wersji A-grupowej
Jak widać pompa jest wpięta szeregowo w układ tylni.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
Nie no moze sie nie znam, ale wydawalo mi sie ze 206rc ma w tylnych zaciskach osobny zestaw tloczkow do recznego.....

A z doswiadczenia choc niewielkiego wiem ze uklad chamulcowy z wpietym recznym (125p) zachowuje sie inaczej niz seryjny, w momecie uzycia recznego, pedal hamulca zasadniczego twardnieje..... Czy tak moze byc??
  
 
Panowie moim zdaniem niema co poruwnywac przygotowania auta
do RSMP z drutami które jezdza w KJS . Zdazaja sie w KJS auta przygotowane perfekcujnie ale jakies 30% na KJS to druty przerdzewiałe wachacze zgnite felgi itp. więc sendziowie musza to jakos zebrac w kupe . W polsce powino sie wprowadzaic legalnie iprezy typu Super Sprinty i np. Kryterium Kamionki w których to iprezach bedą mogły brac Auta z klatkami hydro rekawami itp. .
ale bez systemów gasniczych i homologacji .
Prawda jest taka ze idea KJS juz w polsce nie istnieje bo nie wyobrazam sobiezeby w jakiej kolwiek klasie mozna było przyjechac seryjnym autem i walczyc o pudło w klasie w której jest conajmniej 7 aut.
  
 
Cytat:
Nie no moze sie nie znam, ale wydawalo mi sie ze 206rc ma w tylnych zaciskach osobny zestaw tloczkow do recznego.....



zaciski są takie same jak w peugeocie 206XS,205 GTI, renault clio sport, czyli zwykłe seryjne jednotłoczkowe zaciski.
Podglądałem patenty z hydrorekawem w wielu rajdówkach i we wszystkich była pompa wpieta w szereg, nawet w kuzajowych subarkach
A poza tym montowaliśmy hydro do astry i panowie na BK nie mieli najmniejszych zastrzeżeń.

Ale faktycznie nie ma co porownywac aut z RSMP i KJS, roznie to z nimi bywa.