Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() WRC126 Fiat 126 Wałbrzych | 2007-03-16 20:49:57 Panowie i mam nadzieje ze Panie też ![]() chciałem zapytać o zdanie na temat startów w kjs bądź innych tego typu imprezach z hydro-rękawem. U Nas czyli na dolnym śląsku jest o tym teraz głośno. chodzi o to że wszyscy dążą do tego zeby wyeliminować takie załogi z rajdu. Czy waszym zdaniem to dobre posunięcie? chciałbym posłuchac zdania reszty Polski na tem temat. Czy powinno się dopuszczać załogi z przeróbkami ręcznego?? Sam mam taki ręczny w rajdówce i nigdy go nie zdejme bo to bajka. Ale czy jest to bezpieczne?? Jak sądzicie? dodam ze mój ręczny jest robiony z najlepszej jakości przewodów i wszystko jest złożone tak ze nie powstydził by sie tego nie jeden zakład tuningowy. Przez 3 lata nie było z tym zadnego problemu. Ale.... prazepisy.... |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2007-03-16 21:11:05 Zależy od układu jeśli łączy się z układem zasadniczym to nie powinien byc dopuszczony. |
![]() HNT F&F Sympatyk był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | 2007-03-16 22:42:18 pewnym rozwiązaniem byłyby tarcze z dwoma zaciskami ![]() |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2007-03-17 00:55:37
dlaczego? mam na myśli oczywiście 125p... |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2007-03-17 07:02:08 hamulec reczny hydro jest zwykla modyfikacja. jesli mialby byc zabroniony to tak samo nalezaloby zabronic innych gazników, opon itd |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2007-03-17 07:17:15 Też nie rozumiem dlaczego mialo by byc niedopuszczone, nawet w RSMP takie przeróbki są dozwolone. |
![]() owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2007-03-17 08:44:49 hydro ok ale na oddzielnym układzie. jakoś zaufania do przerabianych seryjnych hampli nie mam |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2007-03-17 08:59:50
W DF można banalnie prosto zrobić cały osobny układ, z drugimi zaciskami. Wtedy jestem jak najbardziej na tak!!
Na podstawie jakich przepisów ?? "Dz.U. 1999 Nr 44 poz. 432 Data wydania: 1999.04.01 Data wejścia w życie: 1999.05.30 § 15. p 2.2 Równoczesne uruchomienie hamulca roboczego i awaryjnego nie może ujemnie wpływać na działanie każdego z nich, zarówno w przypadku gdy obydwa hamulce są sprawne, jak i w przypadku uszkodzenia jednego z nich." Hydro ręcznym (tym z dołączoną szeregowo pompą) i zasdniczym hamulcem nie można równocześnie hamować. To chyba wszystko w temacie. |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2007-03-17 10:35:26
zaje sie że ukł. hamulcowy jest dwuobwodowy,jak siądzie tył z wpiętą w nią szeregową drugą pompą,to zawsze zostaje przód,który hamuje... najlepsze były by zaciski wielotłoczkowe z jedną parą tłoczków do hydro rękawa,ale to nie w naszych 'klasykach' ... |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2007-03-17 13:27:03 napewno głupotą jest wywalanie linkowego rękawa gdy jest seryjny, ja mam oby dwa, i prędzej rozleci sie jakiś wężyk czy cylinderek niż coś sie stanie z recznym, w końcu to jedna rurka więcej która jest w środku wiec nie da sie jej uszkodzić kamieniem czy czymś takim, a pomy są nowe wiec też sie nic nei dzieje, oczywiscie zawsze sie może zdarzyć jakiś drut i coś sie rozsypie. kwestia chyba bardzo sporna, teoretycznie jak przejdzie to przeglad to może startować w kjs a z przegladami to różnie jest w tym kraju hehe |
![]() CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2007-03-17 16:47:50 Wg. mnie nie ma o czym dyskutowac, wpiecie recznego w obwod jest ingerencja w uklad chamulcowy i stwarza to zagrozenie i tyle.
Reczny na osobnym ukladzie jak najbardziej tak ![]() |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2007-03-17 17:34:41 Na podstawie jakich przepisów ??
"Dz.U. 1999 Nr 44 poz. 432 Data wydania: 1999.04.01 Data wejścia w życie: 1999.05.30 § 15. p 2.2 Równoczesne uruchomienie hamulca roboczego i awaryjnego nie może ujemnie wpływać na działanie każdego z nich, zarówno w przypadku gdy obydwa hamulce są sprawne, jak i w przypadku uszkodzenia jednego z nich." Hydro ręcznym (tym z dołączoną szeregowo pompą) i zasdniczym hamulcem nie można równocześnie hamować. To chyba wszystko w temacie. Np na podstawie homologacji samochodu, wiekszość samopchodów rajdowych ma szeroowo wpiętą pompe i jest to w pełni legalne i ber problemów przechodzi badanie kontrolne na rajdzie, przerabiałem akurat ten temat dokładnie ![]() |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2007-03-17 21:37:44 Mógłbyś pokazać wycinek homologacji gdzie to jest opisane ??
Byłby to ciekawy materiał dydaktyczny. Jednak nawet jeśli bywa to dopuszczalne, po ewentualnym wypadku biegli mogą na to spojrzeć inaczej http://www.autosport.pl/news/1660 |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2007-03-17 22:49:05 niestety nie mam skanów homologacji, ale np. w astrze GSI oraz z peugeocie 206 są zdjecia homologowanych pomp do ręczego. I są to zazwyczaj pompy sprzęgłowe gerlinga.
jedyne co moge dołączyc to schemat układu hamulcowego peugeota 206RC w wersji A-grupowej Jak widać pompa jest wpięta szeregowo w układ tylni. ![]() |
![]() CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2007-03-18 12:04:45 Nie no moze sie nie znam, ale wydawalo mi sie ze 206rc ma w tylnych zaciskach osobny zestaw tloczkow do recznego.....
A z doswiadczenia choc niewielkiego wiem ze uklad chamulcowy z wpietym recznym (125p) zachowuje sie inaczej niz seryjny, w momecie uzycia recznego, pedal hamulca zasadniczego twardnieje..... Czy tak moze byc?? |
![]() poldrive-126 F&F Sympatyk Polski Fiat 126 Lubin | 2007-03-18 12:40:52 Panowie moim zdaniem niema co poruwnywac przygotowania auta
do RSMP z drutami które jezdza w KJS . Zdazaja sie w KJS auta przygotowane perfekcujnie ale jakies 30% na KJS to druty przerdzewiałe wachacze zgnite felgi itp. więc sendziowie musza to jakos zebrac w kupe . W polsce powino sie wprowadzaic legalnie iprezy typu Super Sprinty i np. Kryterium Kamionki w których to iprezach bedą mogły brac Auta z klatkami hydro rekawami itp. . ale bez systemów gasniczych i homologacji . Prawda jest taka ze idea KJS juz w polsce nie istnieje bo nie wyobrazam sobiezeby w jakiej kolwiek klasie mozna było przyjechac seryjnym autem i walczyc o pudło w klasie w której jest conajmniej 7 aut. |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2007-03-18 13:13:21
zaciski są takie same jak w peugeocie 206XS,205 GTI, renault clio sport, czyli zwykłe seryjne jednotłoczkowe zaciski. Podglądałem patenty z hydrorekawem w wielu rajdówkach i we wszystkich była pompa wpieta w szereg, nawet w kuzajowych subarkach ![]() A poza tym montowaliśmy hydro do astry i panowie na BK nie mieli najmniejszych zastrzeżeń. Ale faktycznie nie ma co porownywac aut z RSMP i KJS, roznie to z nimi bywa. ![]() |