MotoNews.pl
10 Odłączony silnik krokowy (178583/0)
  

Odłączony silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie i będę wdzięczny za odpowiedzi. Mam Fabię 1,4 44kw z dwuletnią instalacją Tonasetto/Razmus. Generalnie wszystko było ok., ostatnio jednak pojawiły się problemy. Samochód przełączał na gaz się elegancko, jednak w trakcie jazdy nagle tracił moc, zarówno w trakcie jazdy szybkiej jak i np. przy skręcaniu - po zredukowaniu biegów na 2 nagle nie chciał jechać, musiałem szybko "z palca"przełączać na benzynę. Problem nie ustąpił po wyregulowaniu instalacji i gaziarz stwierdził że może to silnik krokowy. Postanowił go odłączyć i kazał pojeździć i sprawdzić czy wszystko będzie ok., jednocześnie powiedzial że bez tego silnika spokojnie można jeździć i jeśli wszystko będzie dobrze to właściwie nie ma sensu wynieniać uszkodzonego tylko można jeździć bez. Dodam że auto pracuje po odłączeniu silnika krokowego idealnie, zastanawia mnie tylko że skoro tak dobrze jest bez silnika krokowego to po co się go montuje w takim razie ? Proszę o rady co dalej z tym zrobić.
Dzięki
  
 
Witaj, ale silniczek krokowy od LPG, czy od benzyki ????, jaką masz instalację??
  
 
Cytat:
zastanawia mnie tylko że skoro tak dobrze jest bez silnika krokowego to po co się go montuje w takim razie ?

W celu ograniczenia emisji szkodliwych gazów spalinowych.
Cytat:
Proszę o rady co dalej z tym zrobić.

Proste, wymienić attuator, (to prawidłowa nazwa).
  
 
instalacja 2 generacji (metalowy kolektor) , jak pisałem Tomasetto i Razmus. Zrozumiałem z rozmowy z gaziarzem że odłączył silnik od LPG - samochód na benzynie jedził dobrze, problemy były tylko na gazie. Teraz jeździ idealnie.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
instalacja 2 generacji

teraz masz I generację , he he he....
  
 
A jak ze spalaniem po odłączeniu tego silniczka
  
 
Cytat:
2007-03-19 17:14:13, Arox pisze:
A jak ze spalaniem po odłączeniu tego silniczka


Np. zaworów .
  
 
Ja już dawno mam odłączony ten atu..cośtam i mam Igen. Z tego co się orientuję wymóg posiadania tego ustrojstwa jest spowodowany którąś z dyrektyw unijnych nt. ekologii. Teoretycznie powinien krokowiec spowodować mniejsze spalanie LPG. Ale w praktyce to guzik daje przy prawidłowo wyregulowanym parowniku.
Przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Przy czym ja nie mam odłączonego krokowca a jedynie wyjętą iglicę ze sprężynką i niech se reguluje co chce.
Podobna sytuacja jest z blosem który powinien działać samoregulacyjnie, a prawo zmusza do montażu krokowca który reguluje...nic.
  
 
Ludziska, to ja tu czegoś nierozumiem, jak zapytałem z miesiąc wcześniej, czy zamiast krokowego(atturatora), można założyć zwykły register to mało mnie tu nie zlinczowano, że się nieda, że nie będzie chodzić, bo chlał mi jak smok, aż tu nagle się da i lepiej jeździ niż z krokowcem, no to co jest grane kolego"omegolotC30NE", więc można założyć register i jeździć, czy nie ????
  
 
Dodam tylko że moje doświadczenia opieram o oplowskie silniki v8 OHC 1,4astra, 2.0 Omega. Nie mam bladego pojęcia jak wywalenie krokowca będzie rzutować w innych markach.

Wywalenie krokowca konsultowałem ze znajomym monterem instalek LPG. Żaden tam autorytet, ale wynikło z doświadczeń że akurat krokowce BRC się przycinają nagminie w instalkach II generacji. Więc skoro jest jednocześnie register i atturator to można spokojnie się obyć bez wątpliwej regulacji krokowcem - śruba starczy.
  
 
panowie.
kilka lat wstecz nie było żadnej elektroniki i autka jęździły.. nie było silników krokowych, komputerów gazowych emulatorów. Fakt że samochody były mniej wymagające i nie trzeba było ich faszerować elektroniką gazową. Do dzisiaj jest kilka marek ktore spokojnie mogą jeździć na "golasku" czyli bez krokowców i elektroniki a jedyny chyba powód dla którego się ją zakłada to durne przepisy dotyczące ograniczenia emisji spalin.

Co do opinii na temat przycinających się krokowców II generacji BRC to zastanawiam się skąd biorą się takie opinie? Znam kilka lat tę firmę i osobiście nie widzialem przyciętego krokowca ani w postaci "krokowca przy inst. JUST" ani w postaci "atuatora przy instalacji BLITZ"... Może koledze chodziło o III generację i instalacje "JUST HEAVY"(jakie te nazwy podobne ) gdzie faktycznie siadaly silniki krokowe tzn zacierały się od naszego czystego gazu...
Moja opinia jest jedna... Jeżeli ktoś chce to może jeździć na samej śrubie to niech jeździ ale niech ma na uwadze że nie ma wtedy "doregulowania" składu mieszanki na podstawie odczytu z sondy i czasami może być za bogata a czasami za uboga...
A skutki takiej jazdysą chyba wszystkim znane...
  
 
Sęk w tym że mi się przycinał - prawdopodobnie szwankuje e-m - początkowo myślałem że to główny elektrozawór, ale po wymianie bez zmian - czasem się przełączał na gaz, a czasem nie - jak już się przełączył to było ok do następnego odpalenia. Po wyjęciu bebechów z krokowca jak ręką odjął - można i z samego gazu palić na mrozach.

Na szczęście nic mi nie kicha i prycha i jeżdżę tak z lenistwa, nie wymagam wielkich osiągów od silnika - mam się przemieszczać od A do B i czasem Tirowi sprzed nosa uciec
  
 
Blitz EM - - no fakt nowość to nie jest ale czy jesteś pewny że przycinał sie krokowy(atuator) a nie wieszała się sonda Lambda???
  
 
Cytat:
no to co jest grane kolego"omegolotC30NE",


Arox, w Twoim wozie z wtryskiem wielopunktowym, raczej nie. W asterce na jednopunkcie, gdzie Ecu jest przystosowane do zaniku sondy (z powodu wychłodzenia; jest bez gzrałki) i nie powoduje trybu awaryjnego itp. jeżeli ktoś bardzo chce, to niech tak jeździ, z autem specjalnie nic się nie dzieje (mieliśmy kadzia na I gen)
  
 
To znaczy, nie jest tak abym się mocno upierał, przy odłączeniu krokowego, dzięki Waszej pomocy udało mi się w końcu doregulować instalację i jak narazie jest ok, pali mi w mieście 10/11 litrów, oczywiście zależy jak jeżdżę i jeszcze ważniejsze gdzie tankuję. Nie strzela, ok pali na P/B, przyzwoicie się zabiera, kilka poprawek po gazownikach, które wyszły po lekturze na forum. Ogólnie jest OK. Pozdrawiam !!!
  
 
Cytat:
2007-03-22 09:48:36, holland2 pisze:
A skutki takiej jazdysą chyba wszystkim znane...



jakie są tego skutki?
również mam tak zrobione, ale przy obciążonej pracy silnika strzela mi i mam problemy z "dynamicznym" ruszeniem zeby nie strzelił..
  
 
juz znalazlem:
"A jak wiadomo praca silnika na ubogiej mieszance grozi wypalaniem
zaworów, gniazd, świec, uszkodzeniem sondy i katalizatora, strzały w kolektor
etc... Praca na zbyt bogatej mieszance to strzały w kolektor wydechowy i usterki
katalizatora i świec."

  
 
Witam,
Mam identyczny problem jak pingwini. Nie próbowałem jeszcze jeździć z odłączonym. Ale gdy podczas pracy na gazie odłączę wtyczkę elektryczną od krokowego to nic się nie dzieje. Czy tak być powinno?
No i gdy jest odłączona, to jakoś dziwnie zapala na benzynie, ale zapala.

Też mam tak, że po pewnym odcinku na gazie nagle traci moc, jakby się gaz skończył, jak przerzucę na benz i spowrotem na gaz to znowu jest dobrze.
Czy to ten silnik krokowy szwankuje?
Proszę o pomoc.
  
 
Witam, ja mam trochę inny problem.
Posiadam instalację tomasseto z jedno punktowym wtryskiem w Ford Mondeo 2.0. Sterownik AL-700.
Moim problemem jest bardzo duże spalanie (ponad 15l) oraz zamulenie silnika.
To drugie objawia się tym, że jak powoli się rusza (czyli obroty tak do 3000) silnik zamula się. Przykładowo, ruszam w miarę powoli i nagle chce przyspieszyć to wciskam gaz a tu lipa, dochodzi do 4000 tysięcy (wolno) o tyle. Zaczyna dopiero iść jak całkowicie puszę pedał gazu i nacisnę do oporu. Co nie zmienia faktu, że osiągi są dużo gorsze od benzyny i 160 km/h na LPG to wszystko co ten samochód idzie.
Tak myślałem, czy to nie może być wina silniczka? Mam założony silniczek oraz register (odkręcony na maxa).
Jak samochód się zachowuje po odłączeniu silniczka krokowego?
Sterownik nie wariuje?
  
 
Witam,

do cichyt
Napisz trochę więcej o tym samochodzie i instalacji: który rocznik, ile lat ma instalacja, czy tak jest od początku, czy ty ją zakładałeś, jaki parownik i mikser (po sterowniku AL-700 domyślam się, że to II generacja). Jeżeli kiedyś wszystko było ok., to zacznij od regulacji. Napisz też kiedy były wymieniane materiały eksploatacyjne typu filtr powietrza, gazu i świece.