Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2007-03-17 12:27:16 Kontrolka check powinna sie palić (bo kod będu bodajże 21 - zły odczyt czujnika położenia wału).
Na początek sprawdź czy żarówka nie jest spalona. Potem czy gdzieś gaziarze nie odpięli tyej kontrolki - czesto tak robią, żeby ukryć swoje partactwo. Zwiekszone zużycie gazu może być wynikiem albo źle założonej instalki albo ciągłą praca w trybie awaryjnym. |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2007-03-17 12:33:01 Kontrolka powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć w momencie zapłonu.
Gazierze mogli odłączyć kontrolke by nie jeździć do nich na reklamacje gdyby kontrolka się zapalała w czasie jazdy na gazie (jak instalka jest źle wyregulowana to wywala błąd zaworu EGR i kontrolka się zapala) |
![]() Kolber7 VW TOURAN & SKODA OC ... Katowice .::SILESIA TEAM::. | 2007-03-17 13:07:56 w trasie przy 90 powinno palić poniżej 10 l LPG, w mieście 10-12 ![]() ![]() |
![]() saqul Espero 2.0 CD LPG / ... Kleszczów | 2007-03-17 13:14:03 Instalacja gazu gdy jest dobrze założona i wyregulowana nie powinna powodować żadnych błędów, a co do spalania to różnie z tym jest w espero, poczytaj posty na forum - jest sporo relacji na ten temat. Moje auto pali tyle samo gazu co Pb (od 8l do 11l), ale zainwestowałem w porządny sekwencyjny gaz i długo mi się to nie zwróci. Ale przyjemność tankowania mam przy każdym podjeździe na stację ![]() ![]() |
![]() pjacek26 Klubowy Weteran Scenic+Espero Iłowa | 2007-03-17 22:45:28
No u mnie tak jest czasami check engine i błąd EGR, ale zwykle tylko przy jeździe po mieście się włącza i zawsze znika po kilku minutach, gazownik powiedział "że nie wie co z tym zrobić". Generalnie jednak mam tak od roku i wszystko jest ok, spalanie gazu 8-12L średnio 10L. Powinienem coś z tym zrobić czy dalej to olewać ? powiem szczerze że nie lubię jak cokolwiek mi nie gra w aucie, więc chętnie bym to naprawił gdybym wiedział jak |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2007-03-18 00:24:45
Mi też się kiedyś od czasu do czasu zapalała kontrolka CHECK ENGINE i wywalało błąd zaworu EGR (instalacja 2-ej generacji AUTRONIC AL-700) ale wziąłem sprawy we własne ręce zmontowałem interfejs do instalacji wziąłem kompa do garażu i zacząłem regulować. Zmieniłem czas emulacji sondy lambda (tam gdzie jest 625 - zmieniłem na 500 - tak wyszło że jest najlepiej po kilku próbach) i jest gitarka już mi się nigdy więcej nie zapalił CHECK ENGINE w czasie jazdy. Dodam jeszcz że zawsze tankuje dobry gaz (SUPRAGAZ) bo ponoć to też ma wpływ a i odłączyłem jeszcze zawór EGR zaślepiając przewód doprowadzający podciśnienie do EGR-a kulką z łożyska. ![]() |
![]() esperCD DAEWOO ESPERO 1.8 CD Tarnobrzeg | 2007-03-18 09:52:00 W tym tygodniu wybieram się do zaprzyjaźnionego diagnosty i wszystko mam nadzieje wyjaśnię.
pjacek26 - myślę, choć ten samochód mam niedługo, że świecenie u Ciebie CHECK ENGINE nie jest dobrym objawem, ale jak pisali inni, którzy mi pomogli może być to wynikiem spaprania instalacji gazowej. Ja bym to sprawdził. Będę u diagnosty zobaczę co u mnie i odpowiem Ci jak coś ciekawego się dowiem. adid11 - dzięki za podpowiedź ale trochę boję się mieszać w ustawieniach gazu, bo nie za bardzo znam się na tym. Ale rada się oczywiście przyda, wszystko zobaczy diagnosta, dzięki. ![]() |
![]() Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2007-03-18 13:11:30 Tez mialem ten problem. Montowałem instalke w Starachowicach. Gaziarze wyjeli mi zarówke z tablicy( juz wiem dlaczego kazali mi isc sie przejsc po okolicy) Po załozeniu nowej zarówki wszystko ok. zapalała sie po przekreceniu kluczyka. Zapalała sie równierz w czasie jazdy przy stałej predkosci ok 70km/h na odcinku ok 2-3km. Po trzeciej wizycie u gazownika dałem sobie spokój... auto jezdziło bezproblemowo(czasami) raz palił wiecej raz mniej... instalka tez LOVATO. teraz nie mam tego problemu.. DEZEL PAŁER ![]() |
![]() pjacek26 Klubowy Weteran Scenic+Espero Iłowa | 2007-03-18 15:35:11
dokłądnie tak jak u mnie !! potrafi ktoś wytłumaczyć dlaczego akuratnie wtedy to się dzieje ?? |
![]() maskekk 1,5 wwa | 2007-03-18 17:52:09 Uszkodzony EGR bledy odczytajcie. |
![]() rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2007-03-18 18:58:32
Niekoniecznie. Może mieć zbyt ubogą mieszankę lub za bogato. Stawiam na zbyt ubogą. |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2007-03-18 23:07:01
Ja sobie to tak tłumaczyłem: W moim przypadku sonda lambda jest emulowana przez sterownik lpg (a dokładniej przebieg prostokątny napięcia sondy lambda) który cały czas podawany przez emulator jako stała wartość u mnie na początku było to ustawione na 625 ms górny próg i 625 ms dolny próg (co widać na screenie zamieszczonym wcześniej przezemnie). Jednak jak wiemy w czasie jazdy samochodem przebieg prostokątny sondy lambda nie jest stały tylko zmienia się w zależności od obciążenia silnika, otwarcia przepustnicy itp. Komputer samochodu ma zaprogramowane pewne granice, w których w zależności od prędkości obrotowej silnika i otwarcia przepustnicy muszą mieścić się odczyty z sondy lambda (a w przypadku jazdy na lpg - dane przekazywane przez emulator). Moja teza jest taka że w pewnych warunkach (określonej prędkości obr silnia i pewnym otwarciu przepustnicy) stałe dane które docierają do komputera samochodu z emulatora sondy przekraczają te granice i dlatego wywala błąd zaworu EGR. To są tylko moje przemyślenia wynikając z kilku prób regulowania instalacji LPG za pomocą kompa (bawiłem się w zmienianie czasów emulacji sondy lambda itp.) być może mogę się mylić. Co do "Uszkodzony EGR bledy odczytajcie.": To raczej odpada. Bo jakby był uszkodzony to cały czas albo byłby otwarty albo zamknięty i wtedy wywalał by błąd egr również na Pb. Pozatym EGR w Espero jest sterowany podciśnieniowo zatem komp zabardzo nie ma jak stwierdzić czy jest on uszkodzony. Przeważnie błąd EGR wskazuje na zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę. Ja osobiście polecam odłączenie tego ustrojstwa przez wsadzenie kulki z łożyska do przewodu doprowadzającego podciśnienie do EGR-a i z głowy (wygląda jakby wsio było podłączone - także nikt się nie doczepi - na przeglądzie jakby co). |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2007-03-19 00:07:25
![]() |
![]() pjacek26 Klubowy Weteran Scenic+Espero Iłowa | 2007-03-19 00:58:49
Nie bardzo mi się to podoba i moim zdaniem to połowiczne rozwiązanie, no bo skoro to świecenie lampki u mnie nie jest objawem awarii a tylko łamaniem jakiejś granicy odczytu kompa, to chyba lepiej już tak zostawić niż zatykać coś co konstruktor w tym aucie przewidział i co powinno działać (mówię o EGR), lepiej niech mi świeci ta lampka, niż mam odłączać coś co ma działać w aucie. Inna sprawa że to świecenie lampki ma jakiś związek z gazem i jego jakością, jest jedna taka stacja koło mnie na której jak zatankowałem gaz to praktycznie zawsze kilka razy się zaświecał i więcej mi palił gazu, i dodatkowo lampka zapala się najczęściej tuż po zatankowaniu gazu, albo tuż przed tym jak gaz zaczyna się kończyć. |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2007-03-19 08:26:36
Tego że EGR - jest odłączony, analiza spalin na LPG na pewno nie wykaże. EGR - wpuszcza spaliny do kolektora dolotowego by obniżyć zawartość tlenków azotu (jakoś tak to wygląda - co na LPG raczej nie ma zastosowania). Ponadto wiadomo, że gdy do cylindrów trafia mieszanka wybuchowa + spaliny to skuteczność takiej mieszanki jest mniejsza niż czystej mieszanki paliwo+powietrze a co za tym idzie samochód więcej pali i ma mniejszą moc (chociaż ja jakiś większych różnic nie zauważyłem). Dobra już kończę swoje wywody - każdy robi jak chce, ja na przykład tak sobie wymyśliłem i odłączyłem (ale za to jaka świadomość - że jest 0.000001 BHP więcej a i w dodatku mniej pali ![]() |
![]() esperCD DAEWOO ESPERO 1.8 CD Tarnobrzeg | 2007-03-28 17:45:48 Witam ponownie.
Byłem u diagnosty i mechanika, który zakłada gaz. Diagnosta zmierzył zawartość CO i HC. Były powyżej norm na gazie, pod obciążeniem powracały do wartości trochę powyżej norm. Na benzynie było OK. U mechanika wszystko było nie tak. Jakie konkluzje: 1) diagnosta twierdzi, że należy ustawić gaz na komputerze (na parowniku przeponą nie dało się tego zrobić), albo sprawdzić ile gazu pali, jeżeli mieści się w max. 11 to nic nie ruszać, 2) mechanik twierdzi, że do wymiany jest sonda lambda, bo to ona powoduje zbyt bogatą mieszankę. Dodam jeszcze, że wskazania maleją po nagrzaniu silnika i przy prędkości obrotowej pow. 2200. A po drugie obaj powiedzieli, że ten kto montował gaz "spartaczył" go, ponieważ mógł co najmniej zamontować przekaźnik lub emulator (podobno emuluje na gazie tak jakby samochód chodził na benzynie, chodzi o wtryski). Więc albo spaliła się żarówka na desce od CHECK ENGINE, albo odpięta jest w ogóle CHECK ENGINE, albo dlatego jej nie ma bo na gazie świeciła. W każdym razie to nic dobrego ale jeździć można. A teraz proszę o komentarze od Was. 1) co dalej robić z CHECK ENGINE, działać coś czy zostawić w spokoju, 2) czy te parametry zbyt bogatej mieszanki mają wpływ na spalanie, czy wymieniać sondę, a może coś proponujecie innego. ![]() ![]() ![]() |