MotoNews.pl

Check Engine i gaz w ESPERO 1.8 CD

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich na forum.

Jestem nowy, więc proszę Was o pomoc.

Niedawno kupiłem ESPERO 1.8 CD z gazem. BADZZZOOOO podoba mi się ten samochód i super też jeździ.

Jednak mam kilka pytań, ponieważ nie znam się jeszcze na tym modelu samochodu.

Po pierwsze to po przekręceniu stacyjki a przed zapaleniem na konsoli świeci mi się: stop(hamulca ręznego) gaśnie po zapłonie, ciśnienie oleju i akumulator (również gaśnie po zapłonie) Na razie wszystko ok. Tylko jeden problem: nie świeci przed zapłonem lampka CHECK ENGINE. Zresztą wogóle nigdy nie świeci. Proszę Was o poradę czy w tego typu modelu jest wogóle sygnalizowane CHECK ENGINE i co może się dziać jeżeli nie świeci po przekręceniu kluczyka a przed zapłonem.

Po drugie pali mi dużo gazu - tak mi się wydaje. Ile Wam spala przy np: 90 km/h, 120 km/h i w mieście.
Czasami gaśnie na wolnych obrotach.

Poza tym jestem bardzo zadowolony z tego samocodu. Jest miękki, elastyczny niexle się zbiera za taką kasę limuzyna jak nic.

Pozdrawiam i PROSZĘ O POMOC.

Kontrolka check powinna sie palić (bo kod będu bodajże 21 - zły odczyt czujnika położenia wału).

Na początek sprawdź czy żarówka nie jest spalona. Potem czy gdzieś gaziarze nie odpięli tyej kontrolki - czesto tak robią, żeby ukryć swoje partactwo.

Zwiekszone zużycie gazu może być wynikiem albo źle założonej instalki albo ciągłą praca w trybie awaryjnym.

Kontrolka powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć w momencie zapłonu.

Gazierze mogli odłączyć kontrolke by nie jeździć do nich na reklamacje gdyby kontrolka się zapalała w czasie jazdy na gazie (jak instalka jest źle wyregulowana to wywala błąd zaworu EGR i kontrolka się zapala)

DZIĘKUJĘ BARDZO ZA SZYBKĄ REAKCJĘ I ODPOWIEDŹ.

Sprawdzę wszystko co mi napisaliście i odezwę się po sprawdzeniu czy pomogło.