MotoNews.pl
1 Sonda lambda ...... jak to teraz podlaczyc :((((( (179096/45)
  

Sonda lambda ...... jak to teraz podlaczyc :(((((

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
problem przedstawia sie tak:

z jednej strony na kablu od sondy mam normalna wtyczke .... a z drugiej strony mam pojedyncze kabelki z wtyczkami i jak to teraz mam podlaczyc ? ? ?

nie rozlaczalem tego... prawdopodobnie rozlaczylo sie to podczas wkaldania skrzyni i teraz nie wiem jak to podlaczyc spowrtoem (((

macie jakis pomysl .....? ? ?

help!

nizej zamieszczam zdjecia:
tutaj wtyczka od strony sondy



a tutaj pojedynczee kabelki ;/

  
 
Ta wtyczka od sondy wyglada mi na jakiegoś francuza
  
 
??????
  
 
Dziwne kolorki kabelków, ale jutro sprawdzę.
  
 
dzieki z gory bardzo mi zalezy .... jak by bylo potrzeba to kolory kablekow wychodzacuch z wtyczki sondy to dwa biale szary i czarny ...


[ wiadomość edytowana przez: kris-kzn dnia 2007-03-21 18:35:12 ]
  
 
To wiem. Chodziło mi o identyfikację które kabelki są od sondy, a które od instalacji auta. I rzeczywiście ta wtyczka jakaś taka niefordowska

Ale jutro z rana podam jaki kolorek do czego.
  
 
ok dzieki ... sonde bede kupowal nowa chyba ale poki co musze tą podlaczyc bo na przeglad trzeba pojechac bo mi dzisiaj uplywa termin ;/;/ a auto jeszcze nie uruchomione ;/
  
 
znalazłem jakiś schemat ale coś mi kolory nie leżą...

mam coś takiego:

brązowy + grzałki - biały
brązowy - grzałki - biały
biało niebieski - szary
czerwono czarny (sygnał) - czarny


Lepiej niech to ktoś jeszcze sprawdzi..... pozdro
  
 
i jeszcze raz ja ......

dla 1.6_16 jest inaczej

brązowy + grzałki ........../ biały
brązowy - grzałki ........../ biały
czerwono czarny ........../ szary
biało niebieski (sygnał)..../ czarny

i osobiście podpiął bym według tego schematu....
99% że tak jest poprawnie......
wcześniejszą odpowiedź uznaj za błędną i czekaj na weryfikację Wilka...
  
 
1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał)
2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy)
3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki)
4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki)
  
 
Wilku czy polaryzacja grzałki ma jakieś znaczenie bo ja mam uniwersalna sonde i było napisane że nie ma znaczenia jak podłącze białe kable
  
 
Nie ma znaczenia. To tylko element grzejny.

A jeszcze dokładniej sondę podłącza się tak:

1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał) - przewód nr 9-40 >> 29 pin komputera EEC IV.
2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy) - przewód 31B-20E >> punkt masy S1007 w komorze silnika.
3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki) - punkt masy prawe nadkole za kielichem amortyzatora.
4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki) - przewód nr 15-13A >> złącze C1953 (owalne 12-pinowe w komorze silnika) i dalej do skrzynki na bezpiecznik nr3 (10A).



  
 
Dobrze że "Wielcy tego forum czuwają"....
Wilku dzięki że to sprawdziłeś i skorygowałeś...
  
 
Cytat:
2007-03-22 09:21:33, holland2 pisze:
Dobrze że "Wielcy tego forum czuwają".... Wilku dzięki że to sprawdziłeś i skorygowałeś...



At Your service
  
 
dzieki wszystkim za odpowiedzi
  
 
Witam!
Ja mam 1.4 i tez zastanawiam sie nad podłączeniem kabli. Mam podłączone tak:
fiolet+żółty=biały
czarny+żółty=biały
brazowy=niebieski
biały=czarny
Ale przy takim połączeniu samochód pali 16 litrów benzyny i ma straszne czarną końcówke tłumika. Ma ktos jakis schemat do 1.4??
Pomocy... Please...
  
 
a ja mam jednak problem ejszcze u siebie (((((( mam dwa brazowe kable ..... takie same (( i nie wiem jak to podlaczyc w dalszym ciaggu .................................. (
  
 
obydwa kable sa od masy? ?? to moze obojetnie jak je podepne bo jezeli tu masa i tu to jaka roznica? ?
  
 
weź mierniczek i zmierz czy na obydwu brązowych jest masa(czyli czy dzwoni do masy) bo jeżeli tak to nie ma problemu.. zmierz też co masz na czerwono szarym? Według schematu Wilka powinno być 12v względem masy... pozostanie Ci jeden przewód a mianowicie biało niebieski na którym będzie sygnał (podłącz do czarnego)...

  
 
nie ma czerwono szarego ... tylko czeerwono czarny ale dzieki sprawdze