Czy regulacja oświetlenia i wycieraczek jest podświetlana ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi o te przyciski z boków konsoli-potencjometry, którymi reguluje się prędkość obrotów wycieraczek (po prawej stronie), oraz jasności podświetlenia wskaźników (po lewej stronie).
Przy okazji wymiany ramek na zegarach zauważyłem że świecą mi tylko te dwa środkowe (podgrzewanie szyby-lewy i awaryjne z prawej), pozostałe były ciemne. Rozebrałem dzisiaj wszystkie przyciski, wymieniłem żaróweczki w tych dwóch górnych co nie świeciły (przeciwmgielne przednie i tylne), jednak bardzo się zdziwiłem, bo po rezebraniu tych przycisków z potencjometrami nie zauważyłem żaróweczek (chyba że są tam gdzieś głębiej), a jeśli są to są wlutowane.
Pytanie czy u was te przyciski są podświetlane (mam espero 95 CD), jeśli tak to zostanie mi chyba tylko ich wymiana (chętnie kupię używane, świecące).
Na dzień dzisiejszy świecą mi tylko 4 górne (a 2 dolne z potencjometrami nie świecą)
  
 
swieca wszystkie, u mnie prucz awaryjek tam jest wina w instalacji te 2 z regulacja nie warto kupywac poprostu to godzina pracy na naprawe


[ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2007-03-22 17:34:13 ]
  
 
Cytat:
2007-03-22 17:33:09, markon pisze:
swieca wszystkie, u mnie prucz awaryjek tam jest wina w instalacji te 2 z regulacja nie warto kupywac poprostu to godzina pracy na naprawe [ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2007-03-22 17:34:13 ]

godzina zeby wymienic 2 zarowki?
  
 
Cytat:
2007-03-22 17:45:05, qbaj pisze:
godzina zeby wymienic 2 zarowki?

mi w tych 2 zajeło ok 45 min to były moje pierwsze jest troche zabawy ja wstawiałem diody LED
  
 
wszystkie przyciski wokół zegarów (3 z lewej i 3 z prawej) są podświetlane
...ale lubią się przepalać... mi też kilka nie świeci...
  
 
akurat tutaj jest pole do popisu jeśli chodzi o montaz diód.
Diody świecą w tych regulatorach bardzo dobrze, nie ma problemu z punktowością światła. Oczywiście należy zamontować zielone diody 3mm
  
 
Cytat:
2007-03-22 19:00:03, Robert_S pisze:
Oczywiście należy zamontować zielone diody 3mm

czy to jaki kolor ma wpływ na ich punktowośc??? ja mam niebieskie 3mm i za h.. nie mogłem ich ustawic
  
 
Cytat:
2007-03-22 19:07:15, markon pisze:
czy to jaki kolor ma wpływ na ich punktowośc??? ja mam niebieskie 3mm i za h.. nie mogłem ich ustawic



nie wiem,
wiem jednak, że tradycyjne diody nie dają punktowego światła
te nowoczesne mają odbłyśnik i soczewkę która skupia światło, zwłaszcza w diodach niebieskich i białych, by w nabywcy wywołać wrażenie potęgi światła.
Stare poczciwe diody (większość zielonych, których nie kupują tuningowcy) nie mają soczewek i świecą podobnie jak żarówki.
Chodzi mi o takie diody, jakie mamy oryginalnie w pstryczkach szyb.
  
 
W sumie nie wiem co ludzie mają do zielonego koloru oświetlenia bo mnie się podoba (kupiłem do przycisków zielone malowane żarówki które dają ładniejszy kolor niż te białe z kondomikami), jest rzeczywiście chyba coraz rzadziej, ale ma to swoje zalety (taniej kupiłem radio z zielonym podświetleniem).
Pytanie praktyczne o rozbiórkę tych dwóch przycisków z potencjometrem: jak się zdjemie z nich pokrywkę to jest tam w środku taka mała płytka do której jest wszystko przylutowane, nie mogłem jej wyjąć lekko, a bałem się ciągnąć na siłę bo nie wiem czy potencjometr nie trzyma się przypadkiem tego plastikowego przycisku czarnego i czy da się to wogóle rozebrać.
Ale z waszych wypowiedzi wnioskuję że mam ciągnąć tą płytkę na chama, i nic się nie urwie, a jak już wyjdzie to będzie tam gdzieś wlutowana żarówką którą da się wymienić lub zamienić na diodę ?
  
 
Cytat:
2007-03-22 19:25:09, pjacek26 pisze:
Ale z waszych wypowiedzi wnioskuję że mam ciągnąć tą płytkę na chama, i nic się nie urwie, a jak już wyjdzie to będzie tam gdzieś wlutowana żarówką którą da się wymienić lub zamienić na diodę ?





Najpierw trzeba zdjąć z potencjometrów te czarne pokrętła, nie jest to łatwe jeżeli jeszcze nigdy nie były ściągane. Należy również zwrócić uwagę na połączenie lutowane dwóch płytek. Są prostopadłę względem siebie. U mnie przerywała nowa żarówka i za chu..a nie mogłem dojść dlaczego. Dopiero lupa i poprawienie lutów załatwiło sprawę raz na zawsze.
  
 
Cytat:
2007-03-22 19:45:08, krzychu_ch pisze:
Najpierw trzeba zdjąć z potencjometrów te czarne pokrętła, nie jest to łatwe jeżeli jeszcze nigdy nie były ściągane. Należy również zwrócić uwagę na połączenie lutowane dwóch płytek. Są prostopadłę względem siebie. U mnie przerywała nowa żarówka i za chu..a nie mogłem dojść dlaczego. Dopiero lupa i poprawienie lutów załatwiło sprawę raz na zawsze.

jeszcze jedno samo zdjecie pokretła nic nie da trzeba zdiac zawleczke z ramienia potenciometra a to nic załorzyc ja spowrotem to troche roboty
  
 
Cytat:
2007-03-22 19:52:39, markon pisze:
jeszcze jedno samo zdjecie pokretła nic nie da trzeba zdiac zawleczke z ramienia potenciometra a to nic załorzyc ja spowrotem to troche roboty



Zgadza się, ale u mnie była nakrętka z podkładką
Przy pierwszym demontarzu knefelka denko gniazda pokrętła zostało skutecznie wypalone lutownicą
Efekt
Nie muszę ściągać tego pokrętła aby wysunąć płytkę z knefelka
Wizualnie nie widać różnicy
  
 
pjacek26 tak siętylko zastanawiam, bo jedna rzecz nie daje mi spokoju
Jesteś w Klubie prawie trzy lata
Espero pewnie masz dłużej
I przez te wszystkie lata nie zwróciłeś uwagi, że te knefle też są podświetlane
Bo chyba mi nie powiesz, że przez trzy lata jeździłeś z przepalonymi a teraz na wiosnę robisz porządki z nudów
  
 
Cytat:
2007-03-22 19:55:54, krzychu_ch pisze:
Zgadza się, ale u mnie była nakrętka z podkładką Przy pierwszym demontarzu knefelka denko gniazda pokrętła zostało skutecznie wypalone lutownicą Efekt Nie muszę ściągać tego pokrętła aby wysunąć płytkę z knefelka Wizualnie nie widać różnicy

  
 
Cytat:
2007-03-22 20:01:40, krzychu_ch pisze:
pjacek26 tak siętylko zastanawiam, bo jedna rzecz nie daje mi spokoju Jesteś w Klubie prawie trzy lata Espero pewnie masz dłużej I przez te wszystkie lata nie zwróciłeś uwagi, że te knefle też są podświetlane Bo chyba mi nie powiesz, że przez trzy lata jeździłeś z przepalonymi a teraz na wiosnę robisz porządki z nudów


hehe, jeszcze lepiej Cię zdziwię, to espero któe mam obecnie to już jest trzecie, i w sumie nie wiem jak było w dwóch poprzednich no i w tym którym mam do tej pory. Po prostu po zamontowaniu tych ramek chromowanych na zegary zauważyłem że "coś nie gra", do tej pory chyba nie zwróciło to mojej uwagi, stąd nawet głupie pytanie z pozoru pytanie czy są tam żarówki.
Pewnie gdyby nie działał mi prędkościomierz albo obrotomierz albo wskaźnik poziomu paliwa to bym zauważył to od razu, ale takie żaróweczki zobaczyłem dopiero po tym jak jak kokpit zaczął mi się podobać (dzięki ramkom)
Aha
Jeszcze tylko jedno pewnie ostatnie, żeby wyjąć te knefelki to po prostu nacisnąć je żeby wyszły (tak jakbym chciał regulować), a potem chwycić za tą gałkę i mocno pociągnąć do siebie (a potem zawleczka, albo nakrętka) ?? I rozumiem że te żaróweczki są wlutowane, białe i mają kondomiki ?

[ wiadomość edytowana przez: pjacek26 dnia 2007-03-22 20:52:45 ]
  
 
Cytat:
2007-03-22 19:00:03, Robert_S pisze:
akurat tutaj jest pole do popisu jeśli chodzi o montaz diód. Diody świecą w tych regulatorach bardzo dobrze, nie ma problemu z punktowością światła. Oczywiście należy zamontować zielone diody 3mm



ja zmienialem podswietlenie na niebieski i kupilem sobie niebieskie diody 5 mm szerokokatne o kacie swiecenia 100 stopni j jestem baaaardzo zadowolony
  
 
Cytat:
2007-03-22 20:46:49, pjacek26 pisze:
Aha Jeszcze tylko jedno pewnie ostatnie, żeby wyjąć te knefelki to po prostu nacisnąć je żeby wyszły (tak jakbym chciał regulować), a potem chwycić za tą gałkę i mocno pociągnąć do siebie (a potem zawleczka, albo nakrętka) ?? I rozumiem że te żaróweczki są wlutowane, białe i mają kondomiki ?



Tak
Jak już wyjmiesz te knefelki to wciskasz pokrętło (jakbyś chciał regulować) i musisz je na chamca wyjąć. Nie są klejone tylko wciskane. Ja pomagałem sobie małym śrubokręcikiem podważając delikatnie. B1 wspominał mi o pętelce z grubego sznurka aby ją wcisnąć pod pokrętło i za sznurek ciągnąć. Trzeba tylko ostrożnie to robić bo te potencjometry są plastikowe z metalowym trzonkiem i można je łatwo połamać. A żarówki są białe wlutowane z zielonymi kondonkami
  
 
Witam
Moge sie podpiąc pod temat. Ostatnio własnie wymieniałem spaloną zarówke w potencjometrze od regulacji oświetlenia wskaźników. Co za upierdliwe ustrojstwo. Jak pociągnąłem za tą gałke do regulacji (przy próbie wyciagania z oski gałka była w pozycji jak do regulacji) to razem z gałką wyjąłem z potencjometra ośke na której jest ta gałka. Wsadzić sie spowrotem dała ale nie chciała sie chować przy próbie wciśnięcia je do pozycji schowanej. Wkurzyłem sie i kupiłem w Hurtowni ABC nowy wyłacznik za 26 zł i na razie mam spokój. Mam teraz jeden wyłącznik w zapasie. Wiem jak zrobie nastepnym razem. Delikatnie od czoła natne tą czarna gałkę (oczywiście ja zniszczę) i wyciągnę ja z tego wieloklina. Następnie tak dopasuje wieloklin że bedzie wchodzil w starą gałkę bez wielkich oporów.

pozdrawiam
markus
  
 
Cytat:
2007-03-23 00:06:52, markus pisze:
..."Jak pociągnąłem za tą gałke do regulacji (przy próbie wyciagania z oski gałka była w pozycji jak do regulacji) to razem z gałką wyjąłem z potencjometra ośke na której jest ta gałka. .."


No i ....jak najbardziej prawidłowo ! ...dokładnie tak się miała wyciągnąć
....cosik musiałeś zwalić przy pakowaniu jej z powrotem i tyle ...

ależ robita z tego enigmę ! ... w sumie jak ktoś się boi to bez problema można wyciąć okno w obudowie klawisza (prekursorem był Heniu HenBas chyba ) ... i spokojnie wymienić żaróweczkę... potem zaklajstrować otwór i spoko loozik...i tak tego nie widać !
  
 
Cytat:
2007-03-23 00:23:20, bogdan1 pisze:
w sumie jak ktoś się boi to bez problema można wyciąć okno w obudowie klawisza (prekursorem był Heniu HenBas chyba ) ... i spokojnie wymienić żaróweczkę... potem zaklajstrować otwór i spoko loozik...i tak tego nie widać !



Od góry, czy od dołu??