Ksenon samopoziomowanie drży

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dziwny objaw w lewym reflektorze, podczas jazdy po nierównościach i nawet jak stanę, albo pobujam autem na postoju to samopoziomowanie drży przez chwilę, po czym wiązka zatrzymuje się na odpowiednim poziomie. Niestety często się tak zdarza.
Proszę o poradę gdzie zajrzeć i czym poruszać, albo co wyczyścić, żeby sytuacja się nie powtarzała.
  
 
Cytat:
2007-03-22 21:25:23, sewcio pisze:
..samopoziomowanie drży przez chwilę, po czym wiązka zatrzymuje się na odpowiednim poziomie.



Hmm...
Samopoziomowanie? Czy na pewno?
A nie przypadkiem lustro reflektora?
Na mój gust wyłamana lub wypieta regulacja.
  
 
1. Sprawdż silnik w lampie (wyjmij, rozłóż pokrywki, pooglądaj,-wyczyść co się da-da się to zrobić wyjmując silnik bez otwierania lampy, wypucuj wtyczkę złączki do silniczka, zmontuj spowrotem, sprawdż jeszcze raz)
2. obejrzyj dokładnie czujniki na wahaczach (zwykle lewy przód i tył do pozycjonowania ksenonów -ja 98 tak mam),
są magnetyczne - bez połączen mechanicznych dżwigni z czujnikiem, na zatrzaskach, dziwne objawy mogą być, po rozmontowaniu i przeczyszczeniu dzieją się cuda (na + oczywiście)

no ale na sam początek pomijając poprzednie punkty polecam rozłożyć lampę lewą (tę która drży) i obejrzeć mocowania modułu odbłyśnika - ja dostałem od niemca auto które miało połamane wszystkie uchwyty luster w lampach, i dopiero po naprawie (gwinty i ustawienie) cały system zaczął działać właściwie!!

polecając roboty domowe pozostaję w poważaniu

mpaolos

ps. oczywiście po 2000 uchwyty wewnątrz lampy tak samo lubią się połamać!!!

[ wiadomość edytowana przez: mpaolos dnia 2007-03-22 23:56:57 ]
  
 
Mocowania można wykluczyć, są ok, ponieważ oddawałem do regeneracji odbłyśniki i sam lampę składałem, więc wiem jak zrobiłem, poza tym sama regulacja (imbusem) świateł działa.
Sprawdzę połączenie wtyczki, kable, potem poszukam tych czujników na wahaczu, chociaż nie mam pojęcia jak one wyglądają i w którym miejscu wahacza się znajdują.
  
 
po zdjęciu koła natyhmiast go znajdziesz na wahaczu

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Cytat:
2007-03-23 06:54:15, mpaolos pisze:
po zdjęciu koła natyhmiast go znajdziesz na wahaczu pozdrawiam/mpaolos



... lewym. Tylko. Na pewno go nie przeoczysz. To taka dźwignia montowana po prawej stronie wahacza.
  
 
Czy z kanału lepiej go będzie widać, czy jednak lepiej zdjąć koło, to ważne, bo mnie łatwiej jest wejść do kanału niż koło odkręcać, a wiadomo, szkoda roboty i czasu??
Rozumiem, że lewy przód, to strona od kierowcy??
Dzięki za odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2007-03-23 09:37:52, sewcio pisze:
Czy z kanału lepiej go będzie widać, czy jednak lepiej zdjąć koło, to ważne, bo mnie łatwiej jest wejść do kanału niż koło odkręcać, a wiadomo, szkoda roboty i czasu??



Z kanału też. Dźwignia i czujnik są zaraz przy nadwoziu.

Cytat:
Rozumiem, że lewy przód, to strona od kierowcy??


Dokładnie
  
 
lepiej nie rozłanczaj układu przy włączonym zapłonie, bo komp sterujący złapie błędy, i będziesz musiasz lecieć do ASO w celu kalibracji systemu. Ja tak miałem.

ps. sprawdź jeszcze mocowanie żarówki w tym reflektorze, palnik trzyma się na takim pierścieniu plastykowym który jest delikatny w budowie. Być może odkręcił się, lub uszkodził
  
 
Znaczy się, chodzi o sam zapłon, bo akumulatora nie muszę rozłączać??
  
 
Cytat:
2007-03-23 20:25:59, sewcio pisze:
Znaczy się, chodzi o sam zapłon, bo akumulatora nie muszę rozłączać??



Nie musisz.
  
 
Poruszałem trochę tym czujnikiem na wahaczu, to ruchome ramię dziwnie się odgina w bok, chociaż ewidentnie powinno tylko pracować w jednej płaszczyźnie, ale z tego co zauważyłem to jest zmontowane ze sobą na jakimś plastikowym bolcu (chodzi mi o ramię, które wychodzi z czujnika poziomowania), więc to mnie trochę nie dziwi, że jest aż taki luz boczny. Poruszałem również wtyczką i kabelkami. Od poniedziałku nie zauważyłem, żeby wiązka drgała, więc może pomogło...
Chciałem Was jeszcze zapytać o jedno - czy ten czujnik jest odpowiedzialny za reflektor lewy, a czujnik na tylnym prawym wahaczu za reflektor prawy, czy one poprostu współpracują ze sobą i sterują oboma reflektorami??
  
 
Cytat:
2007-03-28 21:32:45, sewcio pisze:
Chciałem Was jeszcze zapytać o jedno - czy ten czujnik jest odpowiedzialny za reflektor lewy, a czujnik na tylnym prawym wahaczu za reflektor prawy, czy one poprostu współpracują ze sobą i sterują oboma reflektorami??


Czujniki spodają sygnał do sterownika w prawym przednim nadkolu. Ten zbiera też nastawy potencjometru w lampie i aktywuje silniczki gdy trzeba.

pozdr, Robert