Olej Forda..?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam...teraz mam wlany Mobil 1 półsyntetyczny..Chciałem sie dowiedziec czy dalej wlewac Mobila czy moge przejsc na olej Forda Formula E 5w-30 półsyntetyczny..Samochód ma 200000 1996 rok..Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: marcin300 dnia 2007-03-23 20:03:33 ]
  
 
Na wstępie 5W-30 to raczej full syntetyk, a wracają do tematu, osobiście używam i polecam fordowski ale Mobil też robi porządne oleje, także jeśli odpowiada Ci cenowo to nie widzie potrzeby zmiany. Ale jeśli chcesz to nie ma przeciwwskazań z tym, że raczej też na półsyntetyczny czyli 10W-40, 15W-40.

A tak całkiem na marginesie to chyba Mobil robi oleje dla Forda.
  
 
15W/40 to półsyntetyk
  
 
Cytat:
2007-03-23 21:05:38, tjmdm pisze:
15W/40 to półsyntetyk



chyba z LIDL'a
  
 
Cytat:
2007-03-23 20:07:17, jerico pisze:
Na wstępie 5W-30 to raczej full syntetyk, a wracają do tematu, osobiście używam i polecam fordowski ale Mobil też robi porządne oleje, także jeśli odpowiada Ci cenowo to nie widzie potrzeby zmiany. Ale jeśli chcesz to nie ma przeciwwskazań z tym, że raczej też na półsyntetyczny czyli 10W-40, 15W-40. A tak całkiem na marginesie to chyba Mobil robi oleje dla Forda.

Z skąd czerpiesz wiedze że 5W-30 to syntetyk?
  
 
Cytat:
2007-03-23 21:14:22, gardenia1 pisze:
Z skąd czerpiesz wiedze że 5W-30 to syntetyk?



Tak mi się wydaje, przynajmniej nie spotkałem półsyntetyków o takich parametrach, może są. Zresztą napisałem "raczej".


[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-03-23 21:40:48 ]
  
 
z tym przebiegiem to lepiej półsyntetyk 10w - 40, ja w jednym esim jezdze na elf'ie, mozesz wlac tez firmy Liqui Moly ktory zawiera dwusiarczek molibdenu ( MoS2) ktory sie osadza na czesciach i zmniejsza tarcie przy rozruchu...
  
 
Na 100% 5W30 to jest syntetyk i na 100% 15W40 to nie jest półsyntetyk tylko mineral... Są pewne różnice pod wzgledem kompozytów u różnych producentów ale generalnie symbolika się nie zmienia i jest to tzw.klasyfikacja lepkościowa która określa lepkość oleju w stosunku do temperatury otoczenia. Im niższa pierwsza cyfra tym wyższa płynność w niskich temperaturach im wyższa druga tym lepsza lepkość w wysokich...Oprócz tego mamy klasy jakościowe "S" dla benzyniaków i "C" tla "traktorów" . np. SL , CF... im dalej w alfabecie jest druga literka tym klasa oleju wyższa. Osobiście używam oleju Petro Canada 5W40 klasa SL... i jest rewelka i pod wzgledem cenowym i jakościowym....
  
 
a ja zalałem 10 w 40 forda i .///////////////////// zaczał dieslować z rana teraz wróce do magnatec/a 10 w 40
bo było tak - qpiłem nie wime co był wiec wlałem 10 w 40 magnatec - po tym zmieniłem na platinum 4 lpg - nie było różnicy a skoro nie ma to poco przepłacać ? aż w koncu czas na forda nadszedł - jedna nie mam 100% pewnsci czy na pewno to wlali !!!!!! - ale klepie z rana ok 10 min !!!!
czyli cały ranny cykl
- bo tyle mam do przedszkola i do roboty - chyba ze skrobanko - odzieżanko to wtedy z 6 min pod blokiem i z 3 w trasie
a tak to tylko 3 w trasie
teraz zaleje cos dobrego ( magnatec/a mam na mysli )
zużycie to ok 0,5l 10000 km
  
 
Cytat:
2007-03-23 21:48:00, holland2 pisze:
Na 100% 5W30 to jest syntetyk i na 100% 15W40 to nie jest półsyntetyk tylko mineral... Są pewne różnice pod wzgledem kompozytów u różnych producentów ale generalnie symbolika się nie zmienia i jest to tzw.klasyfikacja lepkościowa która określa lepkość oleju w stosunku do temperatury otoczenia. Im niższa pierwsza cyfra tym wyższa płynność w niskich temperaturach im wyższa druga tym lepsza lepkość w wysokich...Oprócz tego mamy klasy jakościowe "S" dla benzyniaków i "C" tla "traktorów" . np. SL , CF... im dalej w alfabecie jest druga literka tym klasa oleju wyższa. Osobiście używam oleju Petro Canada 5W40 klasa SL... i jest rewelka i pod wzgledem cenowym i jakościowym....


A mnie sie wydaje że oznaczenie np. 5W-30 niew świadczy o tym czy to jest syntetyk czy pół a może minerał kwestią zasadniczą jest z czego olej jest zrobiony to znaczy na jakiej bazie komponentów i np. 5W-30 Forda to półsyntetyk gdyż jest to olej mineralny z dodatkiem komponentów syntetycznych. Dla porównania dwa oleje ELf 5W-30 płynie jak woda z kranu a FRORD-owski o 1/4 gestrzym olejem jest a ta sama specyfikacja lepkościowa.Prawda jest to ze oleju syntetycznego nie da sie zrobic dodając dodatki syntetyczne do minerału wiec potocznie 0W 5W nazywane są syntetykami i tylko w niektórych przypadakach (FORD)zrobił olej 5W-30 półsyntetycznym olejem.

[ wiadomość edytowana przez: gardenia1 dnia 2007-03-23 22:31:01 ]
  
 
Cytat:
2007-03-23 21:56:54, le-mar pisze:
a ja zalałem 10 w 40 forda i .///////////////////// zaczał dieslować z rana teraz wróce do magnatec/a 10 w 40 bo było tak - qpiłem nie wime co był wiec wlałem 10 w 40 magnatec - po tym zmieniłem na platinum 4 lpg - nie było różnicy a skoro nie ma to poco przepłacać ? aż w koncu czas na forda nadszedł - jedna nie mam 100% pewnsci czy na pewno to wlali !!!!!! - ale klepie z rana ok 10 min !!!! czyli cały ranny cykl - bo tyle mam do przedszkola i do roboty - chyba ze skrobanko - odzieżanko to wtedy z 6 min pod blokiem i z 3 w trasie a tak to tylko 3 w trasie teraz zaleje cos dobrego ( magnatec/a mam na mysli ) zużycie to ok 0,5l 10000 km


to chyba ci nasikali do silnika, mam tez taki olej wlany i jest naprawde oki
  
 
Ja także jeżdzę na oleju 10W/40 forda i naprawdę sobie chwalę...kiedy nadszedł czas na zmianę to w necie znalazłem bańkę 5l za niecałe 65 zł; długo zastatanawiałem się czy kupić ten olej z neta...słyszałem o różnych przekrętach i to doprowadziło mnie do tego, że kupiłem ten olej ale w znajomym sklepie no i niestety ( stety) przepłaciłem bo kosztował mnie 90 zł...ale wiedziałem co brałem i olej sprawuje się teraz jak ta lala
  
 
no wlasnie - tani jest ten olej co ?
ja za olej ( 5l) + wymiane + wymiana śruby spustowej zaplacilem 130 pln
  
 
Cytat:
2007-03-23 22:39:25, le-mar pisze:
no wlasnie - tani jest ten olej co ? ja za olej ( 5l) + wymiane + wymiana śruby spustowej zaplacilem 130 pln

moje skromne zdanie...na oleju nie ma co oszczędzać...oszczędzałem przy mk7 i nie wychodziło mi to na dobre
  
 
a co to za escort mk V III ????
czyzby to focus ???
  
 
Cytat:
2007-03-23 23:06:22, le-mar pisze:
a co to za escort mk V III ???? czyzby to focus ???

nie, to escort ino tylko mk VIII
  
 
Cytat:
2007-03-23 21:48:00, holland2 pisze:
Na 100% 5W30 to jest syntetyk i na 100% 15W40 to nie jest półsyntetyk tylko mineral...



Glupoty - full syntetyk jest nawet 15w/40 ,a ten fordowski 5w/30 jest polsyntetykiem .
Sam jezdze na fordowskim 10w/40 i nie narzekam
  
 
Seba... właśnie dochodzę do wniosku że moja kilku letnie doświadczenie z olejami poszło się.... przez to że niektórzy lubią poczytać to co pisze na butelce... i widzą to co chcą zobaczyć lub wiedzą tyle ile sugeruje producent lub dystrybutor. Możesz mi powiedziec co to za full syntetyk ten 15W40? Podejżewam jakiś świetny produkt z "Biedronki". Po oznaczeniach widzę że jest w miare ciekły w zimie i lepki w lecie... rewelacja jednym slowem. Pewnie jeszcze jest tani.... pozdro...
  
 
Gdzieś ostatnio czytałem, że ten 5W40 to jak najbardziej syntetyk. Muszę to odszukać, bo na butelce tego oleju nie pisze...
  
 
Cytat:
2007-03-23 23:41:00, holland2 pisze:
Seba... właśnie dochodzę do wniosku że moja kilku letnie doświadczenie z olejami poszło się.... przez to że niektórzy lubią poczytać to co pisze na butelce... i widzą to co chcą zobaczyć lub wiedzą tyle ile sugeruje producent lub dystrybutor. Możesz mi powiedziec co to za full syntetyk ten 15W40? Podejżewam jakiś świetny produkt z "Biedronki". Po oznaczeniach widzę że jest w miare ciekły w zimie i lepki w lecie... rewelacja jednym slowem. Pewnie jeszcze jest tani.... pozdro...



Sorry,pomylilem sie - chodzilo mi o 15w/50 - SHELL
jak juz ktos powiedzial - nie istotna jest lepkosc a jedynie to z jakich komponentow olej sie sklada.