No to mam uszczelke do wymiany :(:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakieś porady jak sprawdzić czy to własnie ona jest zepsuta ?

Bo mam problem
1)Wcina mi płyn chłodniczy (ostatnio dolalem z dwa litry na 2 tygodnie)
2) dzisiaj właśnie zczaiłem jakąś dziwną maź pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego
3) nie zauważyłem podwyższonego poziomu oleju
4) na pracującym silniku w zbiorniczku nie bulgocze, nie robią się bąbelki
5) wydaje mi się, że w zbiorniczku są śladu oleju bo są takie dziwne plamy a dolewałem czystej wody destylowanej
6) silnik sie poci z prawej strony olejem
7) podobno trzeba dolewać ok 1 litra oleju na 1000 km ( tak mi ojcice mówił, że tyle dolewał. Ja jeżdże nim od dwóch tygodni, zrobiłem 400 km i olej w normie z tego co pamiętam

Jakieś porady jak sprawdzić czy to napewno uszczelka pod głowicą ? Tylko napiszcie to bardzo prostym językiem bo nie jestem mechanikiem, żeby skumać cha-che

Aha i od razu jakie koszty wymiany z robocizną bo sam sobie tego nie zrobie

[ wiadomość edytowana przez: adam09 dnia 2007-04-05 10:00:36 ]
  
 
przy rozgrzanym silniku wydobywający się siwy dym z rury wydechowej może świadczyć o uszkodzonej uszczelce
jak byś napisał jaki silnik to było by łatwiej koszty określić
a uszczelka tak ok 100zł + profilaktycznie uszczelka pod pokrywę zaworów 20zl robocizna coś ok 100zł
  
 
a przepraszam ..1.6 16V EFI

własnie ten biały dym nie leci a co do wymiany uszczelki to jeszcze dochodzi planowanie głowicy czyż nie ? Więć mi chodzi o wszystkie koszty co trzeba zrobić
  
 
Z tego co opisał adam09 to uszczelka do wymiany . Mi też wcinało płyn chłodniczy, olej miałem OK i uszczelka była padnieta
  
 
Cytat:
2007-03-25 12:21:50, kamil76 pisze:
Z tego co opisał adam09 to uszczelka do wymiany . Mi też wcinało płyn chłodniczy, olej miałem OK i uszczelka była padnieta

a ile zapłaciłeś za wymiane + planowanie ?

ten essi to mnie puści z torbami już niedługo. Ładna z niego jest skarbonka
  
 
Cytat:
a ile zapłaciłeś za wymiane + planowanie ?


Robiłem to 3 lata temu za uszczelkę dałem koło 100 zł głowicy nie planowałem ,nie zawsze trzeba to robić ,uszczelkę sam wymieniłem koszt 0 zł
  
 
Cytat:
2007-03-25 12:34:33, kamil76 pisze:
Robiłem to 3 lata temu za uszczelkę dałem koło 100 zł głowicy nie planowałem ,nie zawsze trzeba to robić ,uszczelkę sam wymieniłem koszt 0 zł

farciaż nie każdy umie sobie samemu zrobić takie rzeczy No nic dzięki
  
 
Dobra...mógłby ktoś polecić jakiegoś dobrego i taniego mechanika w Krakowie który by zrobił mi tą uszczelke ? Bo mój budżet studenciny już dawno osiągnął poziom depresyjnny a tu jeszcze taki klocek sie trafił
  
 
mały up....

Może ktoś teraz wie jaki są koszty tej "przyjemności" i gdzie tanio to zrobić w Krakowie ? Prosze o odp...szukałem w wyszukiwarce ale nic nie ma konkretnego bo polecają warsztaty nie z Krk
  
 
no i stało się...pojechałem do mechanika dzisiaj i .........uszczelka do wymiany Koszt nawet do 1000 mi powiedział bo jeszcze jakieś przewody purchleją podobno No i teraz mam kilka pytań:
1) czy te przewody musi mi wymieniać mechanik czy np. będę w stanie to zrobić sam ? Wiadomo...koszty
2) czy ten tysiak to nie za dużo, troche ? podzwoniłem po paru mechaniorach i wołają tak średnio 600-700 zł...
3) znalazłem kolesia co niby wymienia uszczelki za 300 zł z planowaniem ...postawić na niego czy lepiej zapłacić więcej ?
4) może jest tutaj na forum jakiś mechanik, który by się tego podjął ? Auto moge dostarczyć we wskazane miejsce o ile oczywiście cena będzie na tyle atrakcyjna na czasie mi nie zależy zbytnio więc jestem otwarty na propozycje


Samochód to Essi 1.6 16V 93 rok...A mój budżet ma poziom depresyjny, zresztą jak większości studentów chyba

Aha, Ci w ABCFocusie to jacyś idealiści - chcieli mi rozbić silnik za 1500 zł
  
 
dowiedz się dokładnie co za te 1000zł będzie u Ciebie robione /bo sama wymiana uszczelki to raczej nie jest/

w kwestii samej wymiany to cena spokojnie powinna wahać się w okolicach 300zł

ale dolicz do tego uszczelkę głowicy, planowanie, uszczelkę pokrywy
watro głowicą sie zająć, czyli uszczelniacze, simerningi i wyjdzie jak byk prawie 1000zł

aha, ci w ABSFocus to nie idealiści a mechanicy którzy podchodzą do auta w sposób jaki się powinno podchodzić
  
 
No to ja też wczoraj miałem chwilę prawdy w tym temacie (Silnik podobny do Twojego - 1.8 16V '94). U mnie objawy były podobne. Mechanik poradził mi zrobienie testu szczelności uszczelki pod głowicą. Koszt to 80-120 PLN. Zrobiłem. szczelność na poziomie 95% Niemniej jednak nie miałem tłustych plam w zbiorniczku wyrównawczym płynu. Przy okazji wyszły inne usterki powodujące podobne objawy, ale to już inna bajka.
Ja za samą wymianę musiałbym zapłacić około 500 PLN. Do tego koszty uszczelek (tu wymienić miałem wszystkie możliwe), oraz koszt planowania (80 PLN). Przy okazji miałem wymienić rozrząd (około 280 PLN). Oczywiście koszty wymian wliczone w jedną robotę, więc niejako przy okazji. Jak sobie policzyłem, to w tysiaku bym się zamknął. A tak zamknę się w połowie tysiaka... może...

Z doświadczenia nie polecam mechaników - samouków typu garaż. ZAWSZE potem wychodzi drożej.
  
 
Cytat:
2007-04-05 09:59:51, adam09 pisze:
no i stało się...pojechałem do mechanika dzisiaj i .........uszczelka do wymiany Koszt nawet do 1000 mi powiedział bo jeszcze jakieś przewody purchleją podobno No i teraz mam kilka pytań: 1) czy te przewody musi mi wymieniać mechanik czy np. będę w stanie to zrobić sam ? Wiadomo...koszty 2) czy ten tysiak to nie za dużo, troche ? podzwoniłem po paru mechaniorach i wołają tak średnio 600-700 zł... 3) znalazłem kolesia co niby wymienia uszczelki za 300 zł z planowaniem ...postawić na niego czy lepiej zapłacić więcej ? 4) może jest tutaj na forum jakiś mechanik, który by się tego podjął ? Auto moge dostarczyć we wskazane miejsce o ile oczywiście cena będzie na tyle atrakcyjna na czasie mi nie zależy zbytnio więc jestem otwarty na propozycje Samochód to Essi 1.6 16V 93 rok...A mój budżet ma poziom depresyjny, zresztą jak większości studentów chyba Aha, Ci w ABCFocusie to jacyś idealiści - chcieli mi rozbić silnik za 1500 zł



1000 za sama wymiane uszczelki i planowanie glowicy to sporo..100uszczelka, 100 planowanie, czyli 800 dla mechaniora chyba,ze w tym policzyl jeszcze plukanie ukladu chlodzenia, skoro nalal sie olej do niego + wymiana cieczy, nowe przewody gumowe, skoro sie zestarzaly + robocizna, i byc moze wymiana oleju z filtrem.. bo skoro wczesniej go ubywalo a teraz nie ubywa tzn,ze moze sie przedostawac woda do niego .. no i kilka innych uszczelek mozesz przy okazji wymienic.. jakies uszczelniacze zaworow etc..wowczas 1000 to nawet do zaakceptowania


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-04-05 10:15:52 ]
  
 
planowanie nie wiecej niz 150 zl. ja dalem 100 koszt wymiamy uszczelki powinien sie zamknac w 300zl mowie juz rozbieznie ja dalem ok 150 zl uszczelkI POD ZAWORY OK 30 GLOWICY 100-120 takze 500-600 zl to ok cena ze wszystkim co napisalem 1000to wielka przesada pozdrooo
  
 
a jezeli robota ma cie wyniesc 1000 lub wiecej kup 2 silnik masz czesci na zapas koszt 1000zl i mozesz przekladac a jest wiele takich sprowadzonych w b.dobrym stanie
  
 
Cytat:
2007-04-05 10:18:25, krzysiek23 pisze:
a jezeli robota ma cie wyniesc 1000 lub wiecej kup 2 silnik masz czesci na zapas koszt 1000zl i mozesz przekladac a jest wiele takich sprowadzonych w b.dobrym stanie



Do tego potrzebne jest miejsce na przechowanie/robotę. Nie wszyscy takowym dysponują. Takie rozwiązanie nie zawsze jest możliwe.
  
 
Cytat:
2007-04-05 10:18:25, krzysiek23 pisze:
a jezeli robota ma cie wyniesc 1000 lub wiecej kup 2 silnik masz czesci na zapas koszt 1000zl i mozesz przekladac a jest wiele takich sprowadzonych w b.dobrym stanie




tia, z niemiec z przebiegiem 80tys i od starego dziadka który tylko do kościoła jeździł - bo tylko takie są na internecie

za 1000 kupisz se drugi gówniany silnik w który kase będziesz dalej wkładał
  
 
Dokładnie, Slawas1.
Jak samemu się robi, to bynajmniej człowiek wie, co ma. Niemniej jednak nie opłaca się inwestować w auto, jak jest zamiar jego sprzedaży....
  
 
macie racje ze te na internecie to maja po 100000 tys przebiegu i to 92 - 93 roczniki i wszystkie po dziadkach z ludzi robia kretynow.ale trafia sie okazja.
  
 
Cytat:
2007-04-05 10:27:04, krzysiek23 pisze:
macie racje ze te na internecie to maja po 100000 tys przebiegu i to 92 - 93 roczniki i wszystkie po dziadkach z ludzi robia kretynow.ale trafia sie okazja.



taa mnie te opisy zawsze smiesza.. ja mam essa z 98 z salonu i mam prawie 200.000 .. a nie uwazam,zebym jezdzil duzo. A na allegro widze RSy, czyli auta, ktore kupuja raczej ludzie, ktorzy sporo jezdza.. z 91 92 roku z przebiegiem 80.000 hehe jak maja 380.000 to bedzie dobrze