Kopci na niebiesko jak zimny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
co to moze byc? Zawsze rano po odpaleniu za autem jest niebieska chmura.Po 3 minutach pracy silnika juz nie dymi na niebiesko tylko widac lekki szary dymek. Silnik 1.3 na gazniku. Zauwazylem ze koncowka rury wydechowej jest osmolona czyms czarnym i kapie z niej woda :/
  
 
ze woda kapie to normalne
  
 
no cuż wygląda na to że pali Ci olej, tłoki po rozgrzaniu rozszerzają się i uszczelniają , dlatego chmura znika, a co do wody z tłumika to normalne
  
 
I jeszcze pewnie Ci olej bierze,co? Miałem to samo...wymiana uszczelniaczy pod trzonkami zaworow zalatwila sprawe...
  
 
Jaki koszt takiej imprezy? A moze mozna zrobic to samemu?
  
 
OK,czytalem fotorelacje.Wszystko kumam oprocz:

5.Teraz kiedy juz pozbyliśmy sie dzwigienek zaworowych oczywiscie nie wszystkich,poniewaz mozemy odkrecić tylko te których tłoki znajdują się w GMP


CO to to GMP?? Jak to ustawic?
  
 
GMP-Górny martwy punkt.
Ustawisz odkrecając swiece i kręcisz wałem korbowym i ten tłok na którym odkeciłeś świece ustawiasz w gmp(wsadzasz jakichś śrubokręt albo drut w miejsce świecy i kręcisz tak aż sie ten srubokęt maksymalnie wysunie z otworu świecy)i wtedy możesz spoko wymieniać usczelniacze tylko na tym tłoku.do nastepnego tłoku znowu ustawiasz GMP i na nim robisz uszczelniacze.
Pozdrawiam
  
 
Tak myslalem ale nie bylem w 100% pewny.