MotoNews.pl
9 Kontrolka oleju mruga (czerwona) (179570/0)
  

Kontrolka oleju mruga (czerwona)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koledzy dawno tu nie zagladałem az tu pojawił sie problem

przewałkowałem całe forum i odpowiedzi nie znalazłem

Mianowicie w mojej omesi 3,0 (2000rok) zaczła sie zapalac kontrolka cisnienia oleju tzn na wolnych obrotach na luzie od czasu do czasu sie zazazy mryga tak sobie po delikatnym bardzo delikatnym dodaniu gazu tak iz obroty podskocza o jakies 2 stowki problem znika
Nadmienie iz dzieje sie tak tylko na ciepłym silniku

co to moze byc ?? pompa oleju, czujnik czy cos gorszego??

olej w tej chwili to 0-w30 castrol

w silniku nie słychac rzadnych absolutnie rzadnych niepokojacych dzwiekow

jesli jeszcze ktos mogłby mi napisac jakie sa minimalne obroty silnika na biegu jałowym w 3,0 bo u mnie około 500 wiec wydaje mi sie ze troche mało czy mozna je jakos podniesc bo na lince gazu niebardzo mozna


prosze mnie nie zlinczowac za tego posta bo jestem swierzym uzytkownikiem omesi
  
 
a sprawdziles poziom oleju? Moze masz oleju na granicy dopuszczalnosci i stad to mryganie.
Obroty masz w porzadku, im nizsze i stabilne, tym bardziej powinienes sie cieszyc
  
 
poziom oleju ok 1/2 na bagnecie wiec w normie
obroty stabilne nie faluja i silniczek pracuje rowniotko

moze napoczatek wymiana oleju na jakis gesciejszy bo wydaje mi sie ze przy wyrzszych temp robi sie rzadszy od wody
  
 
0-w30 to super rzadki olej. Nie jestem pewien czy napewno pasi do V6. Co prawda u mnie była jakas kartka pod tytułem "ONLY 5W30" ale ja leje 5w50.
Propozycja jest taka. Grzej na stację niech zmierzą cisninie oleju.
Na wolnych obrotach ( 600 bez klimy) ma być nie mniej niż 1.2 . Jeśli masz mniej to olej do wymiany.
Nie bez powodu jest w silniku chłodnica oleju.!!!
  
 
oka w takim razie lece do sklepu po jakis inny olej i wobie wymiane jak nie pomoze to do mechanika zmierzyc ciesnienie oleju
kurde własnie ze te obroty to niepełne 600 bez klimy

apropo oleju taki był lany od nowosci jak wpisywali w ksiazce serwisowej

walniemy gestszy obadamy jak nie to bede miał dylemat i wydatki ale omesia musi byc w 100% sprawna
  
 
A kiedy zmieniałeś olej i filtr? Jak już będziesz zmieniać olej, to z filtrem.

[ wiadomość edytowana przez: miklo dnia 2007-03-26 12:36:36 ]
  
 
Cytat:
2007-03-26 12:35:42, miklo pisze:
Jak już będziesz zmieniać olej, to z filtrem.



W sumie zawsze powinno tak się robić...
  
 
Chłopie. Są tacy magicy, że czasem strach pomyśleć. Lepiej przypomnieć
  
 
Miklo, filterek nie bardzo ma z tym zwiazek. Chłop ma kłopot na goracym silniku!!! Miałem kiedyś taki sam kwas w kadecie.
Rozmawiałem z róznymi mechanikami, czarodziejami, zaklinaczami i wszyscy to samo - panewki, a tytaj problem miałem z pompa, po prostu lużny dekielek na pompie.

Arek, najpierw na pomiar, potem ewentualnie do sklepu
  
 
To nie musi być koniecznie wina oleju... W Astrze miałem to samo i wykazało że czujnik na przepływomierzu walnięty Teraz miałem w 2.5TD to samo po wymianie oleju z tym ze ja mam ciut za dużo oleju Przyczyn może być wiele może krokowy szaleje wyczyść go i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Przyczyn moze być wiele sprawdź też filtr paliwa

[ wiadomość edytowana przez: Nelson dnia 2007-03-26 14:57:24 ]
  
 
Cytat:
To nie musi być koniecznie wina oleju... W Astrze miałem to samo i wykazało że czujnik na przepływomierzu walnięty Teraz miałem w 2.5TD to samo po wymianie oleju z tym ze ja mam ciut za dużo oleju Przyczyn może być wiele może krokowy szaleje wyczyść go i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Przyczyn moze być wiele sprawdź też filtr paliwa




Co ma lampka od oleju z krokowcem?
Coś Ci się pokitlaczyły lampki ( czerwona z pomarańczową)
  
 
Kontrolka oleju nie ma prawa mrugać na wolnych obrotach. Gdy kontrolka zaczyna mrugać to znaczy że ciśnienie jest znacznie niższe od nominalnego, czyli jest naprawdę źle. Nie zmieniaj oleju bo prawdopodobnie jest jakiś problem z silnikiem, w najlepszym wypadku czujnik ciśnienia oleju. W gorszym: panewki, pompa, głowica.
Powoli i spokojnie podjedź do mechanika. Niech sprawdzi ci ciśnienie oleju i będzie wszystko wiadomo.
  
 
A ja bym sprawdził czy miska nie jest minimalnie wgięta, to jest najczęstsza przyczyna zacierania V-ek.
  
 
No tak. Z tym filtrem to trzepnąłem
  
 
Cytat:
0-w30 to super rzadki olej. Nie jestem pewien czy napewno pasi do V6.



Specyfikacje dla modelu:

Opel, Omega, Omega 3.0i V6-24V, 2000-2003
Manufacturer: Adam Opel AG, Rüsselsheim, Germany
Drive type: r.w.d.
Cylinder capacity: 2962 cc
Power output: 211 HP/155 kW at 6000 RPM

Engine X30XE
Petrol, 4-stroke, 6 cylinder, V, 4 valves/cil., liquid cooled
Cylinder capacity: 2962 cc
Power output: 211 HP/155 kW at 6000 RPM
Capacity: 5,75 liter(s)

Use: Normal
Check 500 km
Change 30000 km/12 months

OEM recommendation
year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 0W-30
year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 0W-40
year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 5W-30
year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 5W-40
year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 5W-50
Above -20 ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 10W-30
Above -20 ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 10W-40