Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() arek137 Opel rekord Omega Katowice | 2007-03-26 11:32:39 koledzy dawno tu nie zagladałem az tu pojawił sie problem
przewałkowałem całe forum i odpowiedzi nie znalazłem Mianowicie w mojej omesi 3,0 (2000rok) zaczła sie zapalac kontrolka cisnienia oleju tzn na wolnych obrotach na luzie od czasu do czasu sie zazazy mryga tak sobie po delikatnym bardzo delikatnym dodaniu gazu tak iz obroty podskocza o jakies 2 stowki problem znika Nadmienie iz dzieje sie tak tylko na ciepłym silniku co to moze byc ?? pompa oleju, czujnik czy cos gorszego?? olej w tej chwili to 0-w30 castrol w silniku nie słychac rzadnych absolutnie rzadnych niepokojacych dzwiekow jesli jeszcze ktos mogłby mi napisac jakie sa minimalne obroty silnika na biegu jałowym w 3,0 bo u mnie około 500 wiec wydaje mi sie ze troche mało czy mozna je jakos podniesc bo na lince gazu niebardzo mozna prosze mnie nie zlinczowac za tego posta bo jestem swierzym uzytkownikiem omesi |
![]() fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2007-03-26 11:35:44 a sprawdziles poziom oleju? Moze masz oleju na granicy dopuszczalnosci i stad to mryganie.
Obroty masz w porzadku, im nizsze i stabilne, tym bardziej powinienes sie cieszyc ![]() |
![]() arek137 Opel rekord Omega Katowice | 2007-03-26 11:38:15 poziom oleju ok 1/2 na bagnecie wiec w normie
obroty stabilne nie faluja i silniczek pracuje rowniotko moze napoczatek wymiana oleju na jakis gesciejszy bo wydaje mi sie ze przy wyrzszych temp robi sie rzadszy od wody |
![]() arek137 Opel rekord Omega Katowice | 2007-03-26 11:44:21 oka w takim razie lece do sklepu po jakis inny olej i wobie wymiane jak nie pomoze to do mechanika zmierzyc ciesnienie oleju
kurde własnie ze te obroty to niepełne 600 bez klimy ![]() apropo oleju taki był lany od nowosci jak wpisywali w ksiazce serwisowej walniemy gestszy obadamy jak nie to bede miał dylemat i wydatki ale omesia musi byc w 100% sprawna ![]() |
![]() miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2007-03-26 12:35:42 A kiedy zmieniałeś olej i filtr? Jak już będziesz zmieniać olej, to z filtrem. [ wiadomość edytowana przez: miklo dnia 2007-03-26 12:36:36 ] |
![]() Grande Kluska Wawa/Eudezet | 2007-03-26 12:39:00
W sumie zawsze powinno tak się robić... ![]() |
![]() miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2007-03-26 13:10:56 Chłopie. Są tacy magicy, że czasem strach pomyśleć. Lepiej przypomnieć ![]() |
Nelson LOB NET MEMBER Omega A&B Wrocław | 2007-03-26 14:45:25 To nie musi być koniecznie wina oleju... W Astrze miałem to samo i wykazało że czujnik na przepływomierzu walnięty ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: Nelson dnia 2007-03-26 14:57:24 ] |
fjuczer LOB SYMPATYK Omega B Wrocław | 2007-03-26 20:48:13 Kontrolka oleju nie ma prawa mrugać na wolnych obrotach. Gdy kontrolka zaczyna mrugać to znaczy że ciśnienie jest znacznie niższe od nominalnego, czyli jest naprawdę źle. Nie zmieniaj oleju bo prawdopodobnie jest jakiś problem z silnikiem, w najlepszym wypadku czujnik ciśnienia oleju. W gorszym: panewki, pompa, głowica.
Powoli i spokojnie podjedź do mechanika. Niech sprawdzi ci ciśnienie oleju i będzie wszystko wiadomo. |
![]() Mariosomegos LOB MEMBER Omega-Monaro, Omega ... Parczew | 2007-03-26 21:46:08 A ja bym sprawdził czy miska nie jest minimalnie wgięta, to jest najczęstsza przyczyna zacierania V-ek. |
![]() miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2007-03-27 09:26:58 No tak. Z tym filtrem to trzepnąłem ![]() |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2007-03-27 17:23:05
Specyfikacje dla modelu: Opel, Omega, Omega 3.0i V6-24V, 2000-2003 Manufacturer: Adam Opel AG, Rüsselsheim, Germany Drive type: r.w.d. Cylinder capacity: 2962 cc Power output: 211 HP/155 kW at 6000 RPM Engine X30XE Petrol, 4-stroke, 6 cylinder, V, 4 valves/cil., liquid cooled Cylinder capacity: 2962 cc Power output: 211 HP/155 kW at 6000 RPM Capacity: 5,75 liter(s) Use: Normal Check 500 km Change 30000 km/12 months OEM recommendation year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 0W-30 year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 0W-40 year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 5W-30 year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 5W-40 year-round ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 5W-50 Above -20 ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 10W-30 Above -20 ACEA A3-98 + ACEA B3-98 SAE 10W-40 |