MotoNews.pl
  

Układ chłodzenia - zbiorniczek wyrównawczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co to moze byc, wymienilem termostat, czojnik temp. i 3 wlaczniki wentylatora chlodnicy i nadal jak sie rozgrzeje silnik to wentylator wlacza sie tylko na chwileczke jakies 10 sekund i nic, schodzi mni chyba tez plyn z zbironika ale nie widze nigdzie wyciekow, ani olej nie zmienil koloru, ani w plynie nic nie plywa bombelkow tez nie widze jak silnik chodzi w zbironiku, numery takie zaczol mi robic jak troszeczke sie rozgrzal w koreczku i zamigala kontrolka silnika zrobilem nim jeszcze wtedy ze 30 km i bylo oki , blad komputerka to kod 14 cos od temp. ostatnio tez po przejechaniu 20 km na postoju wywalil mnie plyn z chlodnicy ale po dolaniu dojechalem do chaty i nic nie cieklo

wie moze ktos co sie dzieje

wentylator chodzi bez tego wlacznika no ale nie zrobie sobie wlacznika w srodku i sam go nie bede wlaczal nie wieze ze az 3 wlaczniki sa walniete



[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-03-26 10:25:56 ]
  
 
Ja miałem cos podobnego, że sięszybko wyłączał, jednak nie maiłem problemów z ubytkiem płynu. W moim przypadku okazał się termostat, ale dopiero po drugiej wymianie.
  
 
może ci deko puściła uszczelka pod głowica.
  
 
bylem u mechaniora, w poniedzialek zostawiam fure i zrobi przeglad, ( zmierzy tez kompresje na garach) mowi ze moze to byc tez chlodnica moze jest juz zaszlamiona, i faktycznie bo jak sposcilem plyn to w zbiorniku mam cos jak piasek, wczoraj tez zrobilem probe odlaczylem wentyltor i poczekalem az sie troszeczke zagrzeje silnik i zalaczy ten wlacznik od wentylatora, temp. byla cos okolo 100 paru stopni i wentylator jak wlaczylem to zaczol chlodzic i dluzej dzialal moze ten czojnik temp. pokazuje dek. za duza temp niz jest faktycznie, dziwne jest tez to ze mimo iz tak krotko wlacza sie ten wentylator to temp utrzymuje sie stale w granicy 92 stopni nie mniej nie wiecej
  
 
Dlaczegp układ chłodzenia w tym samochodzie jest otwarty ??? Czy zakręcenie zbiornika wyrównawczego korkiem bez tych dziurek wpłynie w jakimś stopniu na auto ???Jakarole pełni ten korek - z tego co wiem praktycznie nie ma aut o takim układzie chlodzenia...(nowsze polonezy majawszystko szczelnie pozamykane)Prosze o wyjaśnienie Pozdrowka
  
 
Radziłbym ci nie uszczelniać tego korka bo coś rozsadzisz.Te dziurki mają za zadanie zmniejszenie ciśnienia w układzie chłodzenia gdy temperatura płynu się podnosi.O ile wiem to nawet najnowsze polonezy nie mają szczelnie zamkniętego układu chłodzenia.Mają małą dziurkę w korku wyrównawczym, którą i tak podobno trzeba lekko rozwiercić bo potrafi pęknąć od ciśnienia zbiornik.Mojemu znajomemu tak właśnie się stało.
Pozdrawiam.
  
 
Nawet zagraniczne autka (For Windstar , Ford Taurus) mają malutkie wycięcie z boku w korku. Chyba żadne autko nie ma szczelnie zamkniętego układu.
  
 
zbiorniczki płynu chłodzącego w polonezach z nowym układem chłodżącym pękały bo miały złaą konstrukcję , poprawiono i jest już ok.
  
 
Które to są te poprawine, różnią się jakoś wyglądem. Mam Plusa od 3lat i 2tyg temu wymieniałem 3 zbiorniczek.
  
 
Nie wolno tego zatykac Jest to odpowietrzenie ukladu chlodzenia. A po co to ? Jak wiecie zbiornik wyrownawczy kompensuje zmiany objetosci cieczy chlodzacej spowodowane zmiana jej temp. Gdyby nie bylo tego odpowietrzenia - powodowaloby to powstawanie cisnienia badz podcisnienia (zaleznie od tego czy plyn sie rozgrzewa czy chlodzi0 ktore nie dosc ze dzialaloby niekorzystnie na uklad to powodowaloby jego nieprawidlowe dzialanie.
  
 
Nio to dziekuje za wyjaśnienia , teraz mi sietroszke rozjaśniło w głowie..Ale ciekawi mnie fakt ,ze w plusach te zbiorniczki takie nietrwałe...albo ten układ taki do dziwaczny..
  
 
Skargi i zazalenia dotyczace konstrukcji to juz nie do mnie
  
 
te dobre zbiorniczki nie mają wewnątrz takiej trochę śmiesznej konstrukcji są usztywnione tylko ożebrowaniem.
  
 
Czy ważny jest korek wlewu płynu chłodniczego przy chłodnicy jak równiez przy zbiorniku wyrównawczego i czy ma to jakis wpływ na temperatury a jak tak to jaki .Piszę o tym poniwaz mam korek wlewy w czesciach tzn:sprezynka i to co podnia jet nie w całosci.Np.jak chce odkrecic to najpierw zdejmuje czesc górna a potem drugie.Odpowiedzcie jak mozecie pozdrawiam
  
 
Moja rada kup nowy Korek wlewu. (koszt 7 zł)
  
 
Kup nowy korek
W korku sa 2 sprzęzynki przy 2 zaworkach odpowiedzialnych za napełniania i opróżnianie ukł chłodzenia (nadwyżki) ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Muszą działać poprawnie!!!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
U mnie kiedyś jak się rozpadł korek tak jak pisze medyk jeździłem na uszkodzonym przez pół roku i nic złego się nie wydażyło.
Co do tego zaworku o którym pisze OLO to ja naprzykład go wogóle wywaliłem dzięki czemu mam mniejsze ciśnienie w przewodach od płynu chłodzącemu , dzięki czemu nie są tak naprężone i nie pękają.

Pozdrawiam
  
 
No a czy jak odkreca sie korek od zbiorniczka wyrownawczego to powinno tam byc cisnienie?? Bo ja mam i to duze. Tak se mysle ze moze by zrobic dziurke w korku. Co wy na to??
  
 
Ja w swoim korku mam takie dziurki, ale one juz byly seryjnie
  
 
RX voyteck ma inny zbiorniczek niż ty.On ma podciśnieniowy.
Jak mojemu kumplowi 2 takie rozsadziło to mechanicy mu zrobili w nim taką milimetrową dziurkę i jest OK.Więc zrób tam taką małą dziurkę