Zbieżność - o co chodzi???!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie i panie....
Mam wazne pytanie :o)

Chodzi o to ze praktycznie co miesiac musze ustawiac zbieznosc. Czego to moze byc wina? Ustawialem ja w 3 roznych miejscach wiec to raczej nie jest wina osoby dokonujacej naprawy. Drazki kierownicze niedawno zmieniane, tuleje wahaczy tez.... Gdzie szukac przyczyny?

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
  
 
Jeśli wymieniałeś elementy które wymieniłeś to normalne że po wymianie musisz ustawić zbieżność, ale podejrzewam że to było zrobione po wymianie elementów.
Jeśli zbieżność sama Ci się rozregulowuje to przychodzą mi na myśl tylko dwie rzeczy :

1. Mocowanie wahaczy jest "w powietrzu" czyli jedna ze śrub nie trzyma się karoserii na skutek korozji.
2. luzy w przekładki kierowniczej (choć nie jestem pewien czy to możliwe żeby wpływało znacząco na zbieżność)
  
 
A ja bym się jeszcze przyczepił tulei metalowo-gumowych, czyli popularnie mówiąc silentblocków.
  
 
Cytat:
2007-03-30 10:08:51, WilK pisze:
A ja bym się jeszcze przyczepił tulei metalowo-gumowych, czyli popularnie mówiąc silentblocków.



Ukaszek napisał że były wymieniane (tuleje wahaczy)

Jakie założyłeś te tuleje ? oryginalne czy podróbki.
Jeśli podróbki to tutaj też może być ból.
  
 
Ukaszek, możesz dokłodniej napisać, co i kiedy było wymieniane oraz kiedy była ustwiana zbieżność.
Czy wymieniane były sworznie wachaczy, drążki kierownicze z końcówkami czy może same drążki ?
Czy ustawiający zbieżność zbadał całe zawieszenie przed regulacją ?

Cytat:
2007-03-30 10:29:35, Raven pisze:
... Jakie założyłeś te tuleje ? oryginalne czy podróbki. Jeśli podróbki to tutaj też może być ból.


To też jest ważne.
  
 
panowie a ile kosztuje ustawienie zbierzności???
  
 
Hmmm... Myślę, że w granicach 40-50 złociszczy
  
 
Dzieki za odpowiedzi. Tuleje wahaczy wymienilem na oryginalne bo poznalem smak podrobek. Zbierznosc oczywiscie byla ustawiana po wymianie elementow. Wymienilem laczniki stabilizatora, gumy wahaczy i drazki kierownicze.

Raven, co do luzu w tamtych rejonach to mozesz miec racje, tez o tym myslalem. Mozesz dac znac o ktore sruby dokladnie chodzi? O te trzymajace amorki z karoseria? Te ktore widac po podniesieniu maski?!

Co do koncowek i sworzni to sa w dobrym stanie... Przynajmniej ostatnio byly hehe :o)

Moze jeszcze jakies sugestie??
Pozdrawiam
  
 
A może za często i zbyt szybko najeżdżasz na krawężniki ?
  
 
Jak na "oko" nic nie widać, to bym pojechał na szarpaka.
  
 
Chcialbym podziekowac za odpowiedzi , szczegolnie za rade o nienajezdzaniu na krawezniki, byla niezmiernie cenna lekcja....

Problem lezal w maglownicy. Niestety to przez nia zbieznosc co chwile sie przestawiala.

Maglownice regeneruja za w miare rozsadne pieniadze. Niestety w moim przypadku doprowadzilem ja do skrajnosci, wiec koszt niemaly ;o(

Pozdrawiam
  
 
witam byłem dzisiaj na ustawieniu zbierzności i mam problem bo po wyjechaniu z warsztatu auto ściąga w prawo a wcześniej było dobrze
  
 
Bo to taki warsztat może... znam takie przypadki z autopsji.
  
 
Cytat:
2007-05-11 00:19:02, --cichy-- pisze:
witam byłem dzisiaj na ustawieniu zbierzności i mam problem bo po wyjechaniu z warsztatu auto ściąga w prawo a wcześniej było dobrze


Przerabiałem to samo wyjechałem z warsztatu a tu kupa kierownica na wprost a auto w lemo gośc poprawił ale dalej kupa pojechałem wiec do Bochni (pod Krakowem) i jeszcze raz udałem sie na ustawienie zbierzności.I jakie było moje zdziwienie jak gośc wyciągnął sprzet stary chyba jak świat ( na przednie koła założył tzw. lasery a na tylne [podziałki do sprawdzanie regulacji) - sprzęt bez żadnych komputerowych ustawień tylko na lampy-i teraz nuatko sie świetnie prowadzi a kierownica jest na wprost.
Moja rada jedz do "normalnego" warsztatu który nie reklamuje sie "komputerowe ustawienie zbierzności" bo to o dupe rozbić.