MotoNews.pl
  

Czym sie czysci silnik krokowy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie!! powietrzem?? benzyna???
  
 
cze disel
  
 
ja u siebie czysciłem takim czymś w areozolu do czyszczenia gaźnikow bardzo mocno sprzezonym.działa jak narazie ale może chłopaki maja jakiś lepszy sposób.pozdrowienia
  
 
Witam

Ja czyścilem WD-40 potem przedmuchalem sprężonym powietrzem ( bezpośrednio z butli do nurania 140 at ) od razu wszystko wyschło i cały syf wylecial jak z lufy karabinu) zresztą do dzisiaj mam z tym spokój

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
Edmund, to ja zamawiam u ciebie taką przyjemność może da radę załatwić to podczas zlociku? Gdybyś dał się uprosić zapewnię do tej sprawy właściwą obudowę motywacyjńą .
Pozdr, Janusz
  
 
A najbardziej zabawne jest to ze Diesel nie ma silnika krokowego, hi,hi.
Maj silnik krokowy ma 14 lat i niew ymaga czyszczenia ja nie moge zrozumiec dlczego ktos od czasu do czasu kaze go czyscic? Przeciez to rzecz ktora sie nie psuje. No tak ale jak ktos zalozy gaz i ma nierowne obroty to mowia mu ze trzeba przeczyscic silnika krokowy, ktorego w C20ne nie ma. Diesel masz juz gaz?
  
 
No niby się nie psuje, ale np. syf z odmy potrafi zabrudzić powierzchnie przylgowe i całe misterne otwieranie / zamykanie idzie w p...u.
Ja swój musiałem raz wyczyścić (X20XEV).

Pzdr.
  
 
PiotrzeS prosze jasniej bo dwoch mechaniorow kazalo mi wyczyscic silnik krokowy a ty mowisz ze go nie ma? sam juz niewiem !! Ty jestes najlepszym specjalista od C20NE jakiego znam wiec wierze ze go nie ma. W takim razie jak nazywa sie element ktory mi kazali wyczyscic???
gazu nie mam!!!!!
  
 
Ten element nazywa sie regulator biegu jalowego i ma inna konstrukcje niz silnik krokowy. Z tego co wiem to w tatmtych czasach silniki krokowy wystepowal w mniejszych silnikach, jednym punktem. Tem element nie ulaga stopniowemu zuzyciu albo dziala albo nie. Jesli masz gaz, a masz? Jesli nie to napisz dlaczego mechanicy chca abys go czyscil, to bardzo delikatne urzadzenie. Nim przeplywa powietrze do silnika aby utrzymac bieg jalowy, jak przepustnica jest zamknieta. Tym urzadzeniem steruje komputer.
No a potem jak naciskasz pedal gazu otwiera sie przepustnica, przplywomierz daj cynk o zwiekszonym przeplywie powietrza zostaje zwiekszona dawka paliwa i zaczynasz sie wkrecac na obroty, sonda dostaje bzika ze mieszanka jest za bogata, komp wyrownuje dawke paliwa a ty znow naciskasz na pedal gazu i tak w kolko i wszystko bardzo szybko a zarazem prcyzyjnie tak jak w C20NE, wiec co tu czyscici albo dziala albo nie. Tylko gazownicy szukaja dziury w calym jak samochod nie chce jechac na gazie bo cos tam spartaczyli, no a wlascicwie C20ne nie lubi gazu oj nie lubi.
ostatni co tam mowil jak dostal nowy filtr paliwa......
  
 
Gazu nie mam !!
a wyczyscic mi kazali dlatego ze muli na niskich obrotach i ma nierowne obroty jakies 20-30 sek po kazdym wlaczeniu silnika niezaleznie od temp silnika lub otoczenia!!
pozdrawiam


aha w niedziele pytalem ile kosztuje "silnik krokowy" do C20NE to uslyszalem ze 100PLN uzywka oczyswiscie
  
 
czyli po 20-30 sekundach muli juz caly czas az do wylaczenia?
  
 
ja tego problemu niemialem ale kolesiowi sie w kadecie spiepszyl ( stanal ) rozebral przeczyscil i chu...a to dalo,ponoc to jest rzecz nienaprawialna ale jak to sie mowi POLAK POTRAFI pozdrowki
  
 
muli zawsze na niskich obrotach !!!
  
 
przed chwila mialem go wyciagniety w srodku zobaczylem taka zapadke w kszatlcie walca ktora jest minimalnie otwarta ! w srodku bylo tylko troche oleju wyczyscilem papierem podmuchalem i wiecej zrobic nie moge
  
 
No widzisz był czysty, to nie on robi problem a moze flitr powietrza ?filtr paliwa ?
  
 
juz chodzi 100 razy lepiej wczoraj jak rozebralem wszystkie przewodu z dolotu powietrze wyczysciliem i poskladalem do kupy i od razu lepiej okazalo sie ze na tym najgrubszym wezu nie dosciskala opaska i wlatywalo "lewe powietrze" . PiotrzeS czy to mogl byc powod?
  
 
W rzeczy samej, te falszywe powietrze nie bylo uwzgledniane przez przplywomierz i regulator biegu jalowego.
A dwoch mechanikow dalej siedzii i kaze czyscici silnik krokowy, a pisalem że tego sie nieczysci.....
  
 
i ja mam jedno pytanko do kolegów fachowców
Czy w 2,5 v 6 też jest silnik krokowy czy tylko regulator wolnych obrotów ( takie małe cuś przy kolektorze dolotowym firmy bosch) ?

pozdrawiam - Adam
  
 
I znowu nie po raz pierwszy zgadzam się Z Piotrem. Taki silniczek krokowy to ja miałem ale w Kadecie 1.6 na jednopunkcie. Nic innego jak mały elektryczny silniczek z końcówkąw kształcie stożka, którą to silniczek przesuwał do przodu lub tyłu zamykając i otwierając dodatkowy kanał.

Pozdrawiam
  
 
J nie mam zielonego pojecia, a epc odinstalowalem.
chcociaz postawilbym na regulator z tym ze ty masz V mozesz meic cos lepszego niz te cuda.

2003-06-10 18:24:28, Vip pisze:
i ja mam jedno pytanko do kolegów fachowców
Czy w 2,5 v 6 też jest silnik krokowy czy tylko regulator wolnych obrotów ( takie małe cuś przy kolektorze dolotowym firmy bosch) ?

pozdrawiam - Adam

[/quote]