Lokalizacja i diagnostyka zaworu odpowietrzania Zetec 1,8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Nie mogę zlokalizować zaworu odpowietrzania skrzyni korbowej w Zetecu 1,8 16V z 93 roku. Znalazłem pod kolektorem wydechowym (prawy przedni róg silnika) kolanko które przechodzi w metalową rurke i idzie gdzies pod termostatem , cewką zapłonową na tył silnika w okolice prawego tylnego rogu silnika i kolankiem wchodzi do silnika. Nie wiem co jest pod termostatem bo ręki tam wsadzic nie mozna. Gdy odłącze tą rurkę to zasysa powietrze w kierunku tylniego prawego rogu silnika. Od przodu nic nie dmucha co mnie troche dziwi bo przeciez ruch w skrzyni korbowej powinien jakis nadmuch wywołać.

Puki co nie widze zaworu o którym się tyle mówi. Gdzie on jest?Czy opisane zachowania w rurce są prawidłowe?


  
 
to gumowe kolanko przechodzi w ta rurkę i idzie dalej... i to jest zły kierunek poszukiwań, bo zaworek jest właśnie między tym kolankiem a silnikiem (jest wciśnięty w "silnik" - a właściwie w pułapkę olejową).

LINK - nr 2 na pierwszym schemacie


[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2007-04-02 10:38:31 ]
  
 
rozumiem ze zawór jest pod kolektorem wydechowym w tym tzw. separatorze oleju. Kolanko które widac to jego wyjscie.

Czy tam powinno dmuchac po rozłączeniu?
JAk wydłubac ten zawór i go sprawdzić?
  
 
Tu jest ciekawy artukuł na temat zaworu

http://www.mondeoklubpolska.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17304&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=


Z artykułu wynika jak dokladnie dziala, jak go wyciągnąc,rozebrać i zregenerować

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2007-04-02 13:15:29 ]
  
 
Cytat:
2007-04-02 10:43:04, Pawol pisze:
rozumiem ze zawór jest pod kolektorem wydechowym w tym tzw. separatorze oleju. Kolanko które widac to jego wyjscie. Czy tam powinno dmuchac po rozłączeniu? JAk wydłubac ten zawór i go sprawdzić?


Dobrze rozumujesz.
Nie wiem czy powinno dmuchać, ale zaworek jest nierozbieralny. Należy go wymyć w benzynie tudzież w nafcie - dokładnie.
  
 
Jest rozbieralny i naprawialny. Zagiety kolnierz zeszlifowuje sie a potem lutuje puszkę. W artykule ktory podalem jest to ladnie opisane. Polecam go
  
 
Cytat:
2007-04-02 14:41:11, Pawol pisze:
Jest rozbieralny i naprawialny. Zagiety kolnierz zeszlifowuje sie a potem lutuje puszkę. W artykule ktory podalem jest to ladnie opisane. Polecam go


Twój cyrk - Twoje małpy. Osobiście za 90PLN nie ryzykowałbym lutowania, spawania itd mając przed sobą wizję albo nieszczelności (co łatwo można poprawić) albo wygrzebywania resztek zaworka jak sie rozleci i wpadnie do separatora.