Gdzie nabic klime na slasku (freon)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam przeczytalem juz chyba wszystkie temty o klimie na forum
Wiem juz ze R12 mozna zastepowac z powodzeniem innym chlodziwem, takze bez przerobki Klimatyzacji lub jedynie zmieniajac olej na odpowiedni...

Jednak nikt tego nie stosuje :/

zjezdzilem dzisiaj pol Gliwic i lipa...
Jeden koles wbije mi na lewo R12 za 600zl
Za tyle to mam klime przerobiona i wbite R134A

moze ktos wie gdzie wbijaj zamienniki badz freon na slasku ??
Jednak te informacje prosze na PW lub gg
Z wiadomych wzgledow, po co odcinac sobie dostep
  
 
Ja mialem orginalnie na R12 ale robiac remont kapitalny klimy przrobilem ja na R 134a JAk. a poprostu wymienilem wszystkie uszczelki na nowe.KOmpresor przeszedl wymiane KIT naprawczego.Nowy filtroosuszacz oraz wyminilem zawor rozprezny w rurce idacej do wyminnika ciepla,oczywiscie mycie ukaldu i nowy olej PAG.Zatankowalem jak normalna klime i chodzi bez zajakniecia po dzien dzisiejszy.
  
 
Senator
podaj jakis orientacyjny koszt takiego zabiegu
robiac samemu ,a oddajac w czyjes rece...

myslalem nad tym ale obawiam sie duzo dlubania i moglbym sobie nie dac rady

Ile czasu zajelo Ci przerobienie ??

Pozdrawiam

  
 
Przerobienie zajelo mi caly dzien.Trzeba sie narozkrecac i namyc.KOszty.
Osuszacz 180zl.
Kit do kompresora 100zl
reszta oringow jakies 10zl
Olej PAG 50zl
Nowy zawor rozprezny w rurke Hm no ja sobie zalatwilem uzywany moze i ty sprobuj z auta co bylo zasilane R 134a
NAbicie 150zl
Benzyna ekstrakcyjna 20zl/5litrow
Swoj wklad BEZCENNY
Satysfakcja j.w
  
 
Deske trzeba sciagac ??
Zawor rozprezny to zawor ktorym wbijany jest gaz ??
kurcze laik jestem jesli o klime chodzi
juz i tak duzo sie nauczylem
umiem nacisnac "dzyndzel" i wiem czy jest gasss
wiec klime niby mam szczelna ale gassu za malo wiec sprezarki nie wlacza

olej rozumiem zalewales sam...
a rurki trzeba plukac benzyna...

moze jakis przyspieszony internetowy kurs przerabiania klimy
  
 
No korde no to zaznaj moja dobroc i litosc.
Wyciagasz kompresor klimatyzacji Zdejmujesz kolo pasowePotrzebny sciagacz do kol zamachowych od Rometa.Odkrecasz srubki 11 i rozpolawiasz caly element.Wymienasz wszystko to co widac w zestawie do naprawy.Dodatkowo wymieniasz glowny uszczelniacz walka tzw dlawica.Myjesz wszytko benzyna.Skladasz smarujac wszystkie oringi PAGiem.Wlewasz do kompresora odpowiednia ilosc oleju(TIS ci prawde powie).Wyjmujesz wszystkie mozliwe rurki ukladu klimatyzacji widoczne w komorze silnika.Myjesz benzyna.Zawor rozprezny znajduje sie rurce idacej od kompresora do wymienika ciepla w kabinie.Widac takie zgrubienie rurki TO TAM. Wymienik ciepla zalewasz benzyna w ilosci jakies 0,25 i przedmuchujesz powietrzem i tak ze 3 razy.Wyjmujesz chlodnice czynnika ta przed chlodnica wody i ta sama operacja.Skaldasz wszystko na nowych oringach z PAGiem.Do osuszacza wlewasz olej tyle co mowi TIS.To ze napisane jest ze nalezy zalac i wymiennik i chlodnice olej poprostu wlej ta ilosc do kompresora.Sam sie rozprowadzi po ukladzie.
Tyle Dokladnie ci niebede pisal bo by dnia zabraklo.Albo sie czujesz i robisz to sam albo zrobi to ,,Fachowiec,, i sie bedziesz wpienial ze jest niechalo.Po pierwsze 3 razy pomysl a potem rob.Najwazniejsze to patzr co jak bylo poskaldane w kompresorze.Reszta jest dziecinnie prosta.
  
 
Gdybyś jednak pozostał na R12 to ok. 90 km od Ciebie jest gościu u którego ja co roku dobijam klime czynnikiem R12 . Napełnienie od "zera" u niego kosztowało w zeszłym roku 130 zł.
  
 
Moze sie nieznam niewiem.Ale od tam 1990 ktrogos jest zakaz na swiecie produkcji tegoz czynnika.Jest jego zamiennik R 470 o ile dobrze pamietam i wtedy nietrzeba zadnych zmian wykonywac.
  
 
zakaz produkcji tak.
ale nadal u naszych wschodnich sąsiadów ten czynnik zalega w ilości tak wielkiej w kombinatach chemicznych, że trza coś z tym robić.
świat płaci dużo kasy by R12 wypompować, zutylizować i zamienić na ten bardziej ekologiczny.
podobno organizacje światowe robią co mogą, ale R12 ze wschodu jest dalej towarem handlowym a nie towarem do utylizacji i towarem zakazanym.
do Polski przybywa tego naprawdę dużo i wiele klima serwisów ma to w ofercie mimo że to wykroczenie
to taka walka z wiatrakami.
  
 
Robertho
Jakbys mogl to wyslij mi na Priv wszystkie dane do goscia
na przyszly sezon planuje wymiane silnika na jedyny sluszny
3,0 24v i tak mysle ze moze wtedy jak juz wszystko bedzie rozgrzebane zabiore sie za przerobke...

Senator rzeczywiscie jakies strasznie skomplikowane to nie jest
ale widze ze rosnie moj "dlug" wdziecznosci za wszelkie rady i pomoce co czuje ze bez dobrego na zlocie sie nie obedzie

Wielkie dzieki
  
 
W Katowicach jest jedyny warsztat gdzie bija jeszcze freon.Oczywiscie nie jest to legalne .1 kg freonu kosztuje 200 PLN.Do przeciętnej klimy wchodzi ok 1.2 kg.Potrzebujesz adres to napisz.
  
 
W Katowicach jest jedyny warsztat gdzie bija jeszcze freon.Oczywiscie nie jest to legalne .1 kg freonu kosztuje 200 PLN.Do przeciętnej klimy wchodzi ok 1.2 kg.Potrzebujesz adres to napisz.
  
 
Tak poprosze info na priv
  
 
No i po sprawie Klima nabita

Bylem w Katowicach i dalo rade
Troche podrozalo 250/1kg
weszlo 1100g do tego uzupelnil olej i dodal barwnika
Cala przyjemnosc 275zl

Teraz wsiadam do samochodu wlaczam klime i pachnie lodowka

Pozdrawiam