MotoNews.pl
  

Na czym polega uniwersalność SONDY LAMBDA?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Zastanawiam się na czym polega reklamowana "uniwersalność" sond lambda?
Chcąc kupić sondę w OMC pytają o wszystkie dane samochodu, nie ma więc tego samego typu sondy do wszystkich rodzajów silników jakie były montowane w Escorach.

Skąd w takim razie wzięło się pojęcie uniwersalna? Czyżby sama wiedziała z jakim silnikiem ma przyjemność?

Nurtuje mnie ten temat, bo prawdopodobnie będę musiał wymienić swoją. Pytanie tylko czy na oryginalną za 600PLN czy "uniwersalną"...tylko czy będzie ona miała rzeczywistą przyjemność współpracować z moim silnikiem CVH?

Piszcie co sądzicie, albo co wiecie na ten temat!

Pozdrawiam,
EDIS4 - walczący od zarania dziejów ze spadkami mocy silnika CVH CFI :
  
 
nie ma sondy uniwersalnej pasującej do wszystkich samochodów

przede wszystkim podzielić je trzeba na jedno, dwu, trzy i czeroprzewodowe
jednoprzewodowej nijak nie założysz zamiast czteroprzewodowej

poza tym kolory kabli i rodzaj wtyczki /jeśli uniwersalna jest zaopatrzona we wtyczkę/

do tego jeszcze różnią się mocą grzałki


  
 
No dobrze, ale zarówno do CVH 1,4 jak i RS2000 jest sonda czteroprzewodowa, a silniki są jednak różne...

Czy dobierając sondę uniwersalną 4 przewodową sprawdza się jeszcze jakieś dodatkowe parametry?
  
 
Cytat:
2007-04-03 14:34:48, edis4 pisze:
No dobrze, ale zarówno do CVH 1,4 jak i RS2000 jest sonda czteroprzewodowa, a silniki są jednak różne... Czy dobierając sondę uniwersalną 4 przewodową sprawdza się jeszcze jakieś dodatkowe parametry?



Akurat układ sterowania silnikiem jest bardzo podobny i to są te same sondy (możesz sobie porównać nr Motorcrafta), naturalnie w RS2k są dwie lambdy.

Pod pojęciem uniwersalnej sondy rozumiałbym bardziej unifikację stanowiącą o tym, że można takową sondę zastosować do różnych silników. Unifikacja dotyczy wymiarów, mocy grzałki, oprzewodowania itp.
  
 
no wiesz jak to jest z tymi uniwersalnymi......
a w przypadku sondy tym bardziej bym sie w to nie pchal
  
 
Cytat:
2007-04-03 13:23:02, edis4 pisze:
Pytanie tylko czy na oryginalną za 600PLN



Drogo coś!!! Ja kupiłem nówkę oryginalną za 150 pln (co prawda okazyjnie ale za 250 powinieneś spokojnie znaleźć)
  
 
Witam! Ja jakies trzy tygodnie temu wymieniłem Lambde na uniwersalna i samochodzik chodzi bez zarzutów Zapłaciłem za nią 125zł i uniwersalna musi posiadac tyle przewodów co i ta czyli 4 i bedziesz miał przy niej instrukcje jaki kolor odpowiada jakiemu kolorowi w fordzie escorcie. Do tego bedą zaciski zeby połączyć przewody bo zazwyczaj są zbyt krótkie. Wymienisz sam bez problemów. A uniwersalne nie oznacza od razu gorsze. Poprzedni właściciel mojego auta wymieniał tez podobno ta sonde i kupił orginalna Bosha z wymiana zapłacił coś ok 500zł jezeli to prawda i co orginalna i tez padła ale wybór nalezy do ciebie...
  
 
oryginalna do forda nie idzie Boscha tylko japonskiej firmy NTK,przynajmniej do mojego.
Cytat:
Poprzedni właściciel mojego auta wymieniał tez podobno ta sonde i kupił orginalna Bosha z wymiana zapłacił coś ok 500zł


a myslisz, ze Bosch nie sprzedaje uniwersalnych sond po 80 zl?????
  
 
Cytat:
2007-04-03 21:18:50, radekbox pisze:
a myslisz, ze Bosch nie sprzedaje uniwersalnych sond po 80 zl?????



ta, piękne, nowiutkie, lśniące .....











...odrzuty z taśmy produkcyjnej
  
 
Cytat:
2007-04-03 21:54:09, slawas1 pisze:
ta, piękne, nowiutkie, lśniące ..... ...odrzuty z taśmy produkcyjnej



Wyprodukowane w Wietnamie naturalnie
  
 
ale Bosch
  
 
O Bosche... oryginalny Bosch
  
 
a takie mam male pytanko: produkuje/wal cos Bosch seryjnie do escortow??
  
 
Ogólnie czy w kwestii lambdy? Produkuje rozruszniki, alternatory, silniki wycieraczek, mnóstwo rzeczy. Tak jak AMP robi złącza (skądinąd tez składane w Wietnamie, bo izolacja z bambusa w nowszych Essich), Lemfoerder/Boge elementy zawieszenia, Ajusa uszczelki itp. Ogólnie Motorcraft to taka ssawka, która sygnuje swoją nazwą produkty innych firm. Z tą tylko różnicą, że daje na to niby gwarancję Forda.
  
 
chodzilo mi ogolnie...
dzieki
  
 
Przykładowo, bo akurat ostatnio swój rozrusznik wyciągałem. Ma nabite numery Boscha jak i Motorcrafta.
  
 
Cytat:
2007-04-03 19:47:32, WilK pisze:
Akurat układ sterowania silnikiem jest bardzo podobny i to są te same sondy (możesz sobie porównać nr Motorcrafta), naturalnie w RS2k są dwie lambdy. Pod pojęciem uniwersalnej sondy rozumiałbym bardziej unifikację stanowiącą o tym, że można takową sondę zastosować do różnych silników. Unifikacja dotyczy wymiarów, mocy grzałki, oprzewodowania itp.



Czy aby na pewno taka sama sonda występuje w silniku RS jak w CVH CFI?
  
 
A skąd podejrzenie, że są inne?
  
 
bo mnie tak mc pokazała
  
 
Cytat:
2007-04-04 10:32:50, slawas1 pisze:
bo mnie tak mc pokazała



Słynna MC Płytka