Blos w toyocie - ma ktoś czy bede pierwszy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
nigdzie nie znalazłem czy ma ktoś założonego blosa w swojej toyocie. Mam instalacje pierwszej generacji i po świetach bede zakladał takie cudo
wiecej o blosie
http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5828

a tu wykresy z hamowni

http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=3933&highlight=lpg+wykresy

w hondzie crx 1.6 16v (ed9) moment obrotowy w niższej partii obrotów był wiekszy niż na benzynie!! ale wydaje mi sie ze to w dużej mierze zasługa kolektora 4-2-1 niz samego blosa

po świetach kupuje bo mocy brakuje


ps tu tak po środku stronki rysunki tego

http://www.capri.pl/forum/4299669b9e5ac



wiem ze to stare posty ale w toyocie chyba nikt tego nie próbował a temat założyłem dla potomnych zeby mogli łatwiej znaleść



[ wiadomość edytowana przez: _wydra dnia 2007-04-03 20:50:31 ]
  
 
Gdzie będziesz to stroił ? W Czakramie ?
Daj znać jak poszło bo cały czas mam rozterkę BLOS czy V gen.
Palnik zaczyna mnie już denerwować.
Z tym że u mnie II gen. i cały czas mam wątpliwości jak spisuje się ten blos z krokowym...
Pozdro.
  
 
jak masz kaske i myslisz dluzej pojeździć autkiem to pokuś sie na V gen. Ja nie biore tego nawet pod uwage - gaz słuzy do oszczedzania a tu trzeba wywalić troche kaski i nawet nie chce myśleć kiedy by mi sie zwróciła sekwencja...
jak masz 2 gen to zawsze mozesz z niej zrobić 1 co chyba lepsze do blosa
a stroić myśle na analizatorze

[ wiadomość edytowana przez: _wydra dnia 2007-04-04 12:17:49 ]
  
 
czytałem że w V generacji zacierają się pompy od lpg sprzedawanego na naszych stacjach
ja polecam sekwencję
przeróbka z II gen to ok 1700 zł
  
 
Cytat:
2007-04-04 12:37:24, Grzesiek pisze:
czytałem że w V generacji zacierają się pompy od lpg sprzedawanego na naszych stacjach



Pewnie dlatego Croma1 poleca dokupić filtr tankowania

Cytat:
ja polecam sekwencję przeróbka z II gen to ok 1700 zł



Nie, dziękuję. Jak dla mnie za duży stopień komplikacji. Nie dość że reduktor to jeszcze "wtryskiwacze", pompka czy cuś no i elektronika którą trzeba stroić w skomplikowany sposób, mapy układać... nieee to nie na moje nerwy. To już wolę się z palnikiem męczyć.
Jak tylko trafi się nagły i bardzo niespodziewany przypływ dużej gotówki to V zagości pod maską
Pozdro.
  
 
Blosa kupiłem juz jakis czas temu i miałem problem zeby to zalozyc na fabrycznym dolocie.W carinach 2.0 trzeba niestety zakladac filtry stozkowe i obnizac poziom montażu rury sssącej powietrze gdyż inaczej dosyc wysoki blos nie miesci nam sie pod maską.Na probe ustawilem go troche pod katem ok 50* na fabrycznej gumie i niestety nie chcial prawidlowo otwierac przepustnicy.Musze jeszcze rozpilowac szczeline w rurce gazowej dla zwiekszenia dawki gazu bo mam za ubogo.Obecnie zmienialem silnik i jak dostane gdzies konkretny filterek stozkowy to zrobie adaptacje blosa na stałe.
Dla sekwencji jest alternatywny sterownik naszej produkcji bardzo łatwy w strojeniu i nieskomplikowany.Mozna go kupic na niewielkie pieniążki.Wiecej informacji znajdziecie na forum OBD II.Sam jestem zainteresowany tym wynalazkiem.Sama zmiana instalacji na wtryski to teraz wydatek nawet nie 1.000zł.
  
 
no u mnie pod maską przy dolocie miejsca sporo ale nawet jak by nie bylo to stożek i tak chyba dołoże
a z tą sekwencją to troche zamotanie by bylo bo zakladam ze blosa sam założe a z sekwencją to dodatkowe koszty poza częściami...
i jak gdzieś czytałem "lepszy blos niz byle jaka sekwencja"
wiekszość ludzi zakłada LPG zeby zaoszczedzić i dodatkowym atutem blosa czy nawet balnika jest to ze można zapalić na LPG a nie na benzynie i gazować pomem (nie lubie tego i jakos jestem przeczulony jak na parkingu ktos odpali zimny silnik i odrazu w gaz...wole odrazu na LPG jak dodatnia temp)
  
 
Jezeli jest pod maska miejsce to najlepiej zostawic cały fabryczny dolot a zamiast badziewnego stozka załozyc dobrą wkładke filtrującą.Zaletą blosa jest mozliwosc jazdy bez kompa gazowego i krokowca ktory opóżnia nam reakcje na wcisniety gaz.Pierwszą czynnoscia ktora byla zrobiona przy blosie to ogradowanie wszystkich nierownosci powierzchni przelotu i wystajacych nadlewek ktore przeszkadzaja w przeplywie strugi.
  
 
no temat dolotu poruszany na przeróżnych forach czesto
ja tam uwazam ze dobry stozek z dolotem zimnego powietrza cos tam da mocy a pozatym fajny pomruk...
bez odizolowania jak ma brac cieple powietrze z komory silika to lipa straszna i spadek mocy...
  
 
Cytat:
2007-04-04 16:54:40, carinus pisze:
Blosa kupiłem juz jakis czas temu i miałem problem zeby to zalozyc na fabrycznym dolocie.W carinach 2.0 trzeba niestety zakladac filtry stozkowe i obnizac poziom montażu rury sssącej powietrze gdyż inaczej dosyc wysoki blos nie miesci nam sie pod maską.Na probe ustawilem go troche pod katem ok 50* na fabrycznej gumie i niestety nie chcial prawidlowo otwierac przepustnicy.Musze jeszcze rozpilowac szczeline w rurce gazowej dla zwiekszenia dawki gazu bo mam za ubogo.Obecnie zmienialem silnik i jak dostane gdzies konkretny filterek stozkowy to zrobie adaptacje blosa na stałe. Dla sekwencji jest alternatywny sterownik naszej produkcji bardzo łatwy w strojeniu i nieskomplikowany.Mozna go kupic na niewielkie pieniążki.Wiecej informacji znajdziecie na forum OBD II.Sam jestem zainteresowany tym wynalazkiem.Sama zmiana instalacji na wtryski to teraz wydatek nawet nie 1.000zł.



oj nie byłbym taki pewien
poniżej 1000 to może i by wyszło, na używanej instalacji
nowy zestaw stag300 na allegro to koszt 1200zł
dolicz do tego koszt demontażu starej instalacji i montazu nowej
  
 
Nastepny temat o blosie dla zainteresowanych
  
 
Cytat:
2007-04-05 12:56:10, Grzesiek pisze:
oj nie byłbym taki pewien poniżej 1000 to może i by wyszło, na używanej instalacji nowy zestaw stag300 na allegro to koszt 1200zł dolicz do tego koszt demontażu starej instalacji i montazu nowej



Jezeli wiesz co kupic i wiesz jak załozyc to jeszcze kasa zostanie za nową instalke.Nie wszyscy musza płacic za demontaz(w sumie nie ma co demontować) a montaż mozna zrobic ze znajomymi ktorzy sa w temacie.
  
 
nooo wiec blosa zamówilem kilka dni temu i dzis sobie pomyslalem ze zmienie sobie parownik bo ten co mam (tomasetto 100KM) nie poradzil by sobie z blosem napewno
i zalozylem BRC pisze na nim 100KW=136KM mam nadzieje ze wystarczy, po założeniu cos nie chcial chodzic za bardzo jakos nie chcial sie na obroty wkrecać ale juz nie mialem na to czasu i zostawilem w spokoju jutro sie pobawie...
po powrocie do domu okazalo sie ze blos juz przyszedl !! jutro rano bede mial troche czasu to założe a dzisiaj troche go kosmetycznie ulepszylem
-spiłowałem w środku wszystkie nierówności, chropowatości i wypolerowalem w środku mam nadzieje ze nie bede mial problemów z regulacją
na żywo nigdy nie widzialem blosa i musze powiedziec ze nie spodziewałem sie ze to takie duże jest iiii teraz nei wiem czy mi sie na wysokość zmiesci tak zeby stał sobie pionowo..
jutro zdam relacje
pozdrawiam
Pawel
  
 


[ wiadomość edytowana przez: _wydra dnia 2007-04-20 00:02:00 ]
  
 
blos juz siedzi
wszystko poszlo bardzo sprawnei podłączylem ustawilem jak zaleca producent duza sruba na 2.5obr mala od wolnych obr na 1.5 parownik wykrecilem tak w połowie bo nei wiem w koncu czy w moim modelu sruba ma byc wykrecona czy wkrecona
odpalilem na PB zagrzał sie przełączylem iiii juz chodzi, wszystko ok wkreca sie na obroty lepiej chyba nawet niz na PB tylko obroty mial za wysokie to podregulowalem i gicior
pierwsza jazda wsiadam i juz mile zaskoczenie normalnie na LPG przy ruszaniu kierownica gdy pompa wspomagania stawiała dodatkowy opór silnikowi obroty spadaly i taki byl dzwiek z wydechu troche nieprzyjemny jak by chodzil na 3 cyl. zawsze to sobie tlumaczylem ze na PB ecu podnosi obroty i jak sie okazalo na blosie jest tak samo jak na PB obroty wskakuja na 1200
pierwszy uśmiech na twarzy
potem przy wyjeździe z pod domu uslyszalem lekki pomruk moich duzych gum 205/55/16 - normalnie na LPG bylo trzeba sie o to troche postarac mozna powiedziec ze przyspieszenie jest porównywalne jakie przedtem bylo na PB przy mixerze tylko ze powyzej 5500 tak jak by parownik nie wyrabial troche ale i tak ciągnie fajnie
aa na benzynie znowu pokazuje rogi przyjemnie wciska w siedzenie jak dawniej
mam tylko teraz problem z filtrem powietrza i przez kilka dni zamiast filtra mam ... firanke
na tygodniu wywale te wszystki puszki rezonansowe czy jak sie tam zwą po pierwsze z powodu braku miejsca a po 2 blosowi one chyba nie pomagaja bo blos jest pomiedzy nimi a filtrem powietrza.
filtr jednak zostawie orginalny z orginalnym dolotem powietrza doszlem dzis do wniosku ze to bedzie lepsze niz stożek ciagnący cieple powietrze z pod machy, dzisiaj jak pojezdzilem troche i silnik sie zagrzal to mój filtr firanka ciągnał cieple powietrze z pod machy i bylo czuc naprawde wyraźny spadek mocy
dodam jeszcze w przedziale obrotów 2500-3500 elastycznosc jest jak na PB
pozdrawiam i zachecam do BLOS-a jak narazie same +++++++
zobaczymy z czasem jak spalanie
  
 
witam ponownie
wyrzuciłen te puszki wszystkie
i teraz dolot wygląda tak


a to jest stara puszka - tlumik szmerów ssania do której z tyłu przychodzil jakis wąz - nie wiedzialem z kad on i po co wiec podpialem go do obusowy filtra powietrza
(taśma na tłumiku to zaślepiona dziura po starym mixerze)




po załozeniu filtra zaczely sie problemy
przy ruszaniu kierownica znowu obroty spadaly i z wydechu wydobywal sie dzwiek jak by nie chodzil na wszystkie cylindry
-pomyslalem ze te puszki potrzebne byly ale zacząłem eksperymentowac i zaślepilem calkiem tego weza który podpialem do filtra powietrza ruszylem kierownica iii obroty sie nie podniosly ale i nie spadly no moze z 50rpm ale i bylo slychac ze silnik pracuje dobrze na wszystkie gary
mialem go zaslepic i tak zostawic chociarz balem sie zeby czegos nie popsuc ale wyśladowalem ze ten waz idzie do pompy wspomagania kierownicy i wraca z powrotem do kolektora ssacego, wyjalem waz z kolektora, zaślepilem i jest ok
zrobilem maly tescik ustawilem obroty na +-1000rpm wlaczylem dlugie swiatla, halogeny, sw. przeciwmgielne, wentylator nawiewu na max, podgrzewanie tylnej szyby i akurat sie wlaczyl wentylator chlodnicy zaczalem krecic kierownica i obroty spadly do ok 850rmp czyli jest ok
i teraz pytanie czy moge to tak zostawic ?? ma ktos jakies pojecie moze o tym?
moze ktos rozbierał pompe wspomagania kierownicy??
  
 
W pompie masz zaworek ktory podczas krecenia kierownicą podaje dodatkowe powietrze dla zwiekszenia obrotow.Miałes za ubogą mieszanke i po dodaniu dodatkowej ilosci powietrza przez pompe silnik nie miał mocy.
  
 
Cytat:
2007-04-25 19:06:45, carinus pisze:
W pompie masz zaworek ktory podczas krecenia kierownicą podaje dodatkowe powietrze dla zwiekszenia obrotow.Miałes za ubogą mieszanke i po dodaniu dodatkowej ilosci powietrza przez pompe silnik nie miał mocy.



nie to nie tak
jak mialem wąż od pompy wpiety pomiedzy blosa a przepustnice bylo ok
jak był wpiety pomiedzy blosa a filtr powietrza to byly problemy

teraz nie jest nigdzie wpiety i jest ok
  
 
piersze pomiary spalania = 11,7
wynik z 330km z 50% trasa predkosci przelotowe 110-130, dość ostre przyspieszenia kilka razy do 6rpm
na mixerze bylo by litr mniej ale teraz mam chyba za bogatą mieszanke pojezdze jeszcze troche i pojade na analizator


[ wiadomość edytowana przez: _wydra dnia 2007-04-30 03:07:35 ]
  
 
Jedz od razu na analize bo niekoniecznie może byc bogata mieszanka.