MotoNews.pl
  

[126 bis]chłodnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem tutaj nowy. Mam problem. Mam bisa z 89r. Niedawno poleciała w nim uszczelka pod głowicą. Stoi już tak kilka tygodni bo nie mogę się przemóc żeby go reanimować. Dopiero teraz kombinuje pieniądze powoli i zamierzam wskrzesić w nim życie. Co powinienem zrobić? Na pewno kupić uszczelkę ale orginał czy zamiennik? Napewno wymienić olej. A teraz z innej beczki: czy jest możliwość przenieść chłodnicę z wentylatorem do przodu zamiast koła zapasowego? jak to zrobić? Może ktoś ma plan? pozdrawiam shooter

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-04-04 13:50:44 ]
  
 
po co przenosic na przod skoro normalnie wyrabia??
  
 
wlasnie w moim bisie nie wyrabia. w dodatku mam zalozone reczne wlaczanie wiatraka bo sam sie nie zalaczy.
  
 
no to znaczy że coś jest nie tak a wcale nie jest powiedziane że jak przeciągniesz chłodnice do przodu to będzie lepiej.
  
 
mialem w planach przenieść chłodnice na przód i wyciąć w pasie przednim odpowiednią dziurę w kształcie prostokąta zamaskowana siateczką. Wtedy podczas jazdy byłby stały nawiew powietrza.
  
 
tak jak kolega mówi w bisie jest ok z chłodzeniem ale ty musisz mieć gdzieś przyczynę tego że go nie masz, więc ja bym najpierw zaczął z tym walczyć
  
 
Sam napisales ze masz awarie bo nie wlacza ci sie automatycznie wiatrak i chlodnica nie wyrabia. Powody moga byc trzy:
- zwalony czujnik temepratury
- problem w elektryce czujnika
- tak zawalona chlodnica ze plyn nie ma kontaktu z czujnikiem.

Wiec najpierw usun awarie a dopiero potem kombinuj, chociaz gwarantuje ci, ze ta chlodnica z tym wiatrakiem najprawdopodbnie umieszczona z tylu bylaby w stanie obsluzyc silnik 1.2 oczywiscie z zasada dzialania jak w bisie czyli wiatrak wieje na chlodnice.

Co do wlacznika z placa to akurat ja mam tak zrobione, ale to tylko i wylacznie z braku czasu i zwyklego lenistwa, bo tuz przed wyjazdem na ostatni Zvolen polamaly sie wsuwki na czujniku i nie bylo jak wpiac przewodow do waitraka (czujnik oczywiscie 3-biegunowy). Dlatego zrobilem na szybko wlacznik z palca w kabinie na przekazniku, zeby sie nic nie popalilo i jezdze tak do dzisiaj uwaznie zwracajac uwage na wskaznik. Powinienem sie wziac w koncu za to, ale lada dzien caly zespol napedowy bedzie bezpowrotnie wyjmowany z samochodu, wiec nie ma potrzeby.

ERGO:
Najpierw uzunac awarie, potem kombinowac. I pamietac, ze lepsze jest wrogiem dobrego.
  
 
Śmigam bisem podłubanym i przy najwiekszych upałach sie nie grzeje. Pomysł z chodnicą na przedzie też miałem ale tak jak jest wystarcza.
Jedyne co trzebaby zrobić jak nie wyrabia to wyąc i umyć ja tak zrobiłem i śmiga jak talala. a Co do uszczelki to w przypadku bisa tylko i wyłącznie fabryka, mało które rzemiosło jest dopasowane jak należy.
  
 
Dokładnie tak, chłodnica z bisa mimo że wygląda na małą jest wyjątkowo wydajna gdy wszystko jest ok, więc nie ma sensu przenosić jej na przód, skoro fabryka opracowała to tak jak jest, najprawdopodobniej chłodnica jest zamulona szlamem, tak bywa jak sie używa kiepskiego płynu lub za dużo koncentratów płynu chłodniczego, sprawdził bym jeszcze czujnik termiczny wentylatora, ewentualnie dodatkowy opornik (0.30±0.05Ω przy chłodnicy, przekaźnik wentylatora, lub selenoida szybkiego stanu spoczynku.
  
 
można jeszcze zrobić taki myk
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee6d2b1f5b192332.html

tu chłodnica dostaje troche wiecej powietrza z lewej kratki w czasie jazdy i to juz pomaga


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-04-04 13:49:55 ]
[ powód edycji: link ]
  
 
tak troche poza tematem bo szkoda zasmiecac: gdzie w bisie jest czujnik lampy cofania?
  
 
Nie czujnik tylko włącznik, a jest on tam gdzie u malucha czyli wkręcony w obudowę skrzyni biegów, dokładniej to w kopółke, zaraz obok miejsca gdzie przykręcasz linke prędkościomierza i łącznik metalowo-gumowy (płetwa), z obudowy wystaje jak by nakrętka i z niej wychodzą dwa kabelki.

[ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2007-04-06 21:42:37 ]
  
 
Cytat:
2007-04-06 21:41:24, ISO-lator pisze:
Nie czujnik tylko włącznik, a jest on tam gdzie u malucha czyli wkręcony w obudowę skrzyni biegów, dokładniej to w kopółke, zaraz obok miejsca gdzie przykręcasz linke prędkościomierza i łącznik metalowo-gumowy (płetwa), z obudowy wystaje jak by nakrętka i z niej wychodzą dwa kabelki. [ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2007-04-06 21:42:37 ]



Dokładnie
  
 
Cytat:
2007-04-06 21:41:24, ISO-lator pisze:
Nie czujnik tylko włącznik, a jest on tam gdzie u malucha czyli wkręcony w obudowę skrzyni biegów, dokładniej to w kopółke, zaraz obok miejsca gdzie przykręcasz linke prędkościomierza i łącznik metalowo-gumowy (płetwa), z obudowy wystaje jak by nakrętka i z niej wychodzą dwa kabelki. [ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2007-04-06 21:42:37 ]




A właśnie że za cudy świata go tam nie ma. Zmieniałem linkę prędkościomierza i przy okazji poszukałem tego włącznika i nic z tego. No chyba sie zapadł pod ziemię. Czy mogę mieć problemy na przeglądzie z tego powodu, że lampa cofania nie świeci?
  
 
Nie powinieneś mieć kłopotów, ale jak kolo bedzie uparty to sie może uczepić
  
 
Cytat:
2007-04-15 15:50:05, shooter pisze:
A właśnie że za cudy świata go tam nie ma. Zmieniałem linkę prędkościomierza i przy okazji poszukałem tego włącznika i nic z tego. No chyba sie zapadł pod ziemię. Czy mogę mieć problemy na przeglądzie z tego powodu, że lampa cofania nie świeci?


Jesli nei masz to znaczy ze masz skrzynie biegow od baaaardzo satrego malucha, kiedy jeszcze o bisie nawet nie myslano...
Obok wejscia linki predkosciomierza jest wlacznik swiatla cofania - na nakretke - o ile mnie pamiec nie myli - M24
  
 
ale skrzynia malucha nie pasuje do bisa chyba? (tak samo, jak bisowa do malca bez przeróbek)
  
 
jak nie pasuje do ręki diaxa i wszystko się spasuje
  
 
Skrzynia z bisa ma jedynie inną obudowę sprzegła, 1 ząb więcej na wałku atakującym i inne zawieszenie, coś mi sie nie chce wierzyć, że nie znalazłeś włącznika, może tylna obudowa była wymieniona?
  
 
Cytat:
2007-04-15 21:34:38, PitGTR pisze:
ale skrzynia malucha nie pasuje do bisa chyba? (tak samo, jak bisowa do malca bez przeróbek)


tak jak byś sobie podzielił skrzynie na 3 cześci to przód i tył skrzyni jest inny a środek ten sam. i mozna bez problemu zamieniać bo ja np mam skryznie od 126p i czujnik przy linke predkościomierza