Poprawki pod maska (nie silnika)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poczatku to powiem ze wiem ze juz byl topik o spryskiwaczach ale ja mam tu wiecej pytanek wiec robie new

Ja ze mi sie ostatnio troche nudzi no i ze mam sporo checi do grzebania przy moim kadilaku postanowilem zrobic tjunik spryskiwaczy Chcialbym z przodu zmienic worek na cos o wiekszej pojemnosci, co by siem latwiej napelnialo itd. Szczyt marzen to 5L beczółka po piwie widzialem taki patent w zeszlym roku w toruniu z srebrnym golfie robionym przez firme HOT wygladalo to wypiardowo i z przytupem. Narazie mam "banke" 3L po jakims plynie wchodzi miedzy reflektor a akumulator tylko jak w nim pompke zamonotwac? Wydaje mi sie ale moge zle pamietac ze w moim ŚP kancie byla pompka na korku z taka rurka jesli zle pamietam to mnie zweryfikujcie. Czy jak wywale siteczko z nowej pompki i zamontuje tam rurke to bedzie mi dobrze zaciagac plyn ze zbiorniczka - jak myslicie?

Drugie pytanko z zakresu "bo mi sie nudzi" Polerowal ktos z was dekiel zaworow? Ja probowalem narazie papierem sciernym najpierw grubszym pozniej "lzejszym" i jest OK ale tylko OK a chcialbym zeby sie swiecił jak ... juz wy wiecie jak

Trzecie pyatnko czy ktos z was widzial "kolorowe" rury do lpg, plynow chlodzacych itd ??

Czwarte co prawda juz kiedys pytalem ale zapytam jeszcze raz czy ktos wie gdzie robia na zamowienie w wawie lub okolicach kable WN, te zwykle sa za krotkie zeby je "ladnie" ulozyc.

pozdr
  
 
Jeżeli chodzi o kable WN to na zamówienie prawdopodobnie zrobią Ci w każdym sklepie, który ma części do Mercedesów. Dlaczego? Otóż mercedesy mają strasznie drogie kable zpałonowe ( z rezystorem i jakimś innym bajerem ) i komplet kosztuje coś koło 600 zeta więc ponieważ Polak ( zunifikowany z Europą ) potrafi i wymyślił, że można takie kable robić na zamówienie z metra cięte ponad połowę taniej Znam to z autopsji, bo sam miałem merola do którego potrzeba było aż 6 kabli zapłonowych po 120 zł/sztukę i znalazłem taki sklep we Wrocku, w którym dorobili mi kable ponad połowę taniej

Jeżeli chodzi o kolorowe rury to takowych nie widziałem ale mam katalog D&W a w nim są takie nakładki na przewody wszelakiej maści, w dowolnym kolorze lub nawet imitujące carbon, aluminium i inne "modne" materiały. Niestety cena takiego wynalazku jest kosmiczna.

Co do polerowania pokrywy zaworów to jeżeli nie chcesz się narobić i dodatkowo uniknąć rozczarowania to po prostu zanieś pokrywę do galwanizerni i powiedz żeby Ci ją pokryli chromem albo niklem. Efek piękny a koszt nie jest aż tak wysoki.
  
 
Thx za info
Zdecydowalem sie nie meczyc z polerka dekla bedzie chrom
Co do pomki to juz wiem ze jest ona zalewowa czy jakos tak i musi byc "zalana" plynem co by go ciagnac tak wiec "patent" z rurka odpada. Co do nakaldek na rury i rurki to drogich nie chcem zastanawiam sie nad pomalowaniem ich poprostu, aha no i szukam serwisu merca

pozdr
  
 
VDC pogadaj ze mną, to powiem ci jak usprawnić spryskiwacze, albo lepiej przeczytaj mój artykuł w Warto Wiedzieć.
  
 
Dekiel od zaworów pomalowałem aluminiu w sprayu, bajer wygląd jest tak przyjenie matowy i nie świeci się jak....... no każdy wie co .
Osłone nad kolektorm wydechowym rownież pomalowałem tą farbą..... i od temperatury stwardniała.... nie io co na deklu - jest miękka że jak się czymś zarysuje to odrazu widać i trzba jeszcze raz malować - ale efekt jest piękny.... a dekiel się szybko odkręca - następnym razem wloże do piekarnika żeby to ustrojswo stwardniało jak na osłonie kolektora - bo wtedy juz się nie rysuje.... i przy malowaniu troche śmierdzi ale wysycha w ok 20minut
mam pomalowane tym czymś różnież inne elementy silnika - już niedługo będzie filmik - troche nie wyszedl ale ogólnie jest OK. - tylko nei wiem czy na stronie go prezes umieści
  
 
1. Bańka spryskiwaczy.
Polecam:
Barkas - całkiem spory pojemnik lecz są pewne problemy przy mocowaniu.
Ford (chyba Escort) - Ma fajny zbiornik mocowany do belki na ktorej są numery nadwozia.

2. Pokrywa zaworów.
Polerowanie troche mija sie z celem bo po niedługim czasie i tak zmatowieje (wina utleniania metalu). no chyba że potem polakierujesz na bezbarwny. Ja jestem w fazie testów.

3. Kolorowe rury.
Kolorowych nie ma, ale jest na to patent, w wiekszości sklepów sam. jest specjalna taśma odporna na temp. do 1200 st.C (chyba do owijania kolektora) która bez problemów można pokryć farbą i gotowe.

4.Przewody WN
Nie wiem
  
 
a kto opisze i pochwali się jak zapodał podności pneumatyczny pod maskę , do jej podnoszenia - nie trzeba go potrzymywać prętem , wiem że ktoś taki e coś ma - może opisze
  
 

Cytat:
a kto opisze i pochwali się jak zapodał podności pneumatyczny pod maskę , do jej podnoszenia - nie trzeba go potrzymywać prętem , wiem że ktoś taki e coś ma - może opisze


Tak się składa, że mój koleś ma takie amorki wsadzone do Poldka z silnikiem Forda i robi to wrażenie jak po otwarciu maski i zwolnieniu zamka paluchem klapa powolutku sama się otwiera Teleskopy wsadził od jakiejś amerykańskiej fury (Chryslera albo czegoś takiego-te od tylnej klapy)
  
 
U mnie amor tez bedzie juz niedlugo tylko muszem sie na szrota wybrac na zakupy troche tego trzeba zanabyc

pozdr
  
 
Cytat:
2003-06-09 12:01:51, polonezcaro pisze:
a kto opisze i pochwali się jak zapodał podności pneumatyczny pod maskę , do jej podnoszenia - nie trzeba go potrzymywać prętem , wiem że ktoś taki e coś ma - może opisze


tak ma zrobione Admirał moze kiedyś zdecyduje sie to opisać chociaz jest to banalnie proste
  
 
a no mozę się kiedyś zdecyduje.... narzie chyb asię Admirałowie nie chce....

A proste to to musi być , jak podnośnik tylnej klapy....
tylko hjak to zrobić nie użwając spawarki?? , i nie wiercą na wylot w masce otworów
chyba po lewej stronie , zamiast tego pręta trzaba będzie zapodać takiego amorka

[ wiadomość edytowana przez: polonezcaro dnia 2003-06-09 13:13:11 ]
  
 
Janio chyba tez ma amorek zamiast preta.
  
 
Cytat:
2003-06-09 13:27:37, SXC pisze:
Janio chyba tez ma amorek zamiast preta.



Nie chyba a na pewno.
  
 
Cytat:
2003-06-09 12:53:04, polonezcaro pisze:
A proste to to musi być , jak podnośnik tylnej klapy....
tylko hjak to zrobić nie użwając spawarki?? , i nie wiercą na wylot w masce otworów
chyba po lewej stronie , zamiast tego pręta trzaba będzie zapodać takiego amorka


tak to wygląda : foto1, foto2, foto3
  
 
no w trzeciem zdjęciu jest ciekawy wpis...
"do dupy patent. bedą wygięcia przy siłownikach gorsze niż no dociskaniu maski ręką. za duża siła...."

podobno Admirał miał odpisać czy się wygina i jak ogoleni sie sprawdza... ale jakoś wątek zamarł.....
a nie chce mieć pogiętej maski przaez wlasną próżność..... że mi się maska sama będzei podnościć.....
Więc jaki są efekty uboczne stosowania takich amorków - a może nie ma??
  
 
Cytat:
2003-06-09 12:01:51, polonezcaro pisze:
a kto opisze i pochwali się jak zapodał podności pneumatyczny pod maskę , do jej podnoszenia - nie trzeba go potrzymywać prętem , wiem że ktoś taki e coś ma - może opisze



jak bede robił blacharke to też zakladam amorki do klapy i mam w tym celu 2 komplety o róznej charakterystyce u mnie jest jednak problem bo niema zapezpieczenia maski przed otwarciem wiec bede musial je załozyc ew założe sobie 2 bolce ale WRC
  
 
Cytat:
2003-06-09 13:58:23, SCHIL pisze:
Cytat:
2003-06-09 13:27:37, SXC pisze:
Janio chyba tez ma amorek zamiast preta.



Nie chyba a na pewno.



I to w obydwu Polonezach
Oczywiście po jednym.
Amorki pochodzą od tylnej klapy Nubiry I hathback 5d.

Jakoś dziwnie podnosi mi się klapę, która trzeba przytrzymać prętem
  
 
Cytat:
2003-06-08 20:45:33, VDC pisze:
Na poczatku to powiem ze wiem ze juz byl topik o spryskiwaczach ale ja mam tu wiecej pytanek wiec robie new

Ja ze mi sie ostatnio troche nudzi no i ze mam sporo checi do grzebania przy moim kadilaku postanowilem zrobic tjunik spryskiwaczy Chcialbym z przodu zmienic worek na cos o wiekszej pojemnosci, co by siem latwiej napelnialo itd. Szczyt marzen to 5L beczółka po piwie widzialem taki patent w zeszlym roku w toruniu z srebrnym golfie robionym przez firme HOT wygladalo to wypiardowo i z przytupem. Narazie mam "banke" 3L po jakims plynie wchodzi miedzy reflektor a akumulator tylko jak w nim pompke zamonotwac? Wydaje mi sie ale moge zle pamietac ze w moim ŚP kancie byla pompka na korku z taka rurka jesli zle pamietam to mnie zweryfikujcie. Czy jak wywale siteczko z nowej pompki i zamontuje tam rurke to bedzie mi dobrze zaciagac plyn ze zbiorniczka - jak myslicie?


Witaj
Polecam rozwiązanie które zastosowałem u siebie w Dziadku Fiacie
(moze i do leopolda da sie wsadzić)
Oryginalny zbiorniczek od .... ŁADY ( te starsze modele bodajze 2105) jest to ok 3 l baniaczek z pompka mocuje sie go na kawałku blachy w kształcie klina - u mnie jest zamocowany z tyłu komory silnika po prawej stronie - pompka akurat ładnie mi sie spasowała w spiralke przewodu gazowego - cisnienie podaje odpowiednie nalewa sie łatwiej chodzi dosyć cicho (ciszej niż orginał )
dobrym dodatkiem do tego jest wyprowadzenie przewodów na piórka wycieraczek - tylko daj sobie luzu z zestawami - końcówki zatykają sie raz i na zawsze - u mnie po prostu mam wyprowadzone przewody ( z tymi pop... końcówkami) i zrobione naciecia w odpowiednich miejscach przewodów ( tak żeby na postoju sikało tyż nad piórkiem wycieraczki - wtedy w trakcie jazdy doskonale opruskuje cała szybe) - WADA idzie dużo wiecej płynu
  
 
No tak jak pisalem mam juz 3L testowy nowy zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy dziala fajnie. No jak juz pisalem teraz muszem kupic sobie beczólke piwka 5L wypic i przystapic do montazu, chyba zamocuje taka beleczke na srubie podajrze od amora i dam 2 opaski na poczatek i na koniec beczółki no zreszta to juz maly problem gorzej z samą beczółka czy ktos z was widzial gdzie w markecie w wawie piwko w beczółkach zywca warki (czerwonej) lub najlepiej tatre ?? Bo u mnie jest tylko Tyskie a ja akurat nie przepadam no jeszcze Leszek zielony moze byc Co do samego psikacza to nie bede przerabial na ten od Cieniasa moim zdaniem te oryginalne sa fajniejsze. Aha pewnie to wiecie ale napisze bo moze ktos nie czytal artykółu w warto wiedziec (tak jak ja) trzeba zrobic na korku dziurke bo mi tak ten baniaczek wessalo ze myslalem ze peknie no i jeszcze jedno musialem uszczelnic polaczenie pompki ze zbiorniczkiem mialem tylko patex super fix ale trzyma nastepnym razem (jak juz bede mial beczolke) bede mial juz sylikon

Pytanka dodatkowe gdzie mi wychromuja za rozsadne pieniazki w wawie dekiel zaworow, oslonke kolektora i dekiel puszki filtra powietrza ?? Jak ktos ma jakis numer tel to niech da tu lub na priv

no i jeszcze jedno prawdobodobnie jeszcze w tym miesiacu bede mial dolot z kwasówki, ta mala rurke z boku tez wszytko od Janka (pewnie znacie). Co do kolorowych przewodow gazowych i do cieczy to dowiedzialem sie ze robili kiedys niebieskie do gazu ale juz nie ma postanowilm wszytkie rurki wpakowac w peszel nie wiem tylko jaki kolor chyba wezme pomaranczowy lub zolty

Co do kabli WN jeszcze nie szukalem

Ufff ale sie rozpisalem

pozdr
  
 
Cytat:
Nomad
1. Bańka spryskiwaczy.
Polecam:
Barkas - całkiem spory pojemnik lecz są pewne problemy przy mocowaniu.
Ford (chyba Escort) - Ma fajny zbiornik mocowany do belki na ktorej są numery nadwozia.

2. Pokrywa zaworów.
Polerowanie troche mija sie z celem bo po niedługim czasie i tak zmatowieje (wina utleniania metalu). no chyba że potem polakierujesz na bezbarwny. Ja jestem w fazie testów.




Na jednym ze zdjęć ze spotu trójmiejskiego jest ukazana zawartość mojego przedziału silnikowego. Jest tam zarówna zbiornik z pompką do spryskiwaczy (lewy dolny róg), jak i polerowana pokrywa zaworów - wyglada całkiem dobrze ale nie wiem na jak długo (TEST) ale ile przy tym roboty to lepiej nie mówic ja mam wypolerowaną nie do końca bo miałem tylko dużą szczotkę metalowa z mocowaniem do wiertarki,( a ręczna bym się nie podjął) a i tak zajęło to ok. 5,5 godziny żeby ją doczyścić do gołego metalu....