MotoNews.pl
8 Brak wysokich obrotów w avensis d4d (180898/18)
  

Brak wysokich obrotów w avensis d4d

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam problem z moją toyotą Awensis 2.0 d4d rok 2000, gdyż mogę osiągnąć tylko 3000 obr/min. Nie wyskakuje żaden błąd na komputerze serwisowym, co może być przyczyną.
  
 
zanieczyszczony filtr paliwka, należy go wymienić

a oprócz tego zalecam założenie przed filtrem orginalnym takiego małego filterka do diesla na przewód fi 8mm koszt koło 4 zł + koszt kawałka wężyka i obejmek wtedy można zobaczyć co się dzieje z paliwkiem np w duże mrozy.


Ten mały jest tylko z siateczką ale na grubsze syfy wystarcza

  
 
Cytat:
2007-04-06 20:03:24, januszo pisze:
Witam, mam problem z moją toyotą Awensis 2.0 d4d rok 2000, gdyż mogę osiągnąć tylko 3000 obr/min. Nie wyskakuje żaden błąd na komputerze serwisowym, co może być przyczyną.


Wymien filtr wstaw przezroczysta rurke za filtrem i sprawdz czy nie leca bomble powietrza.
Po drugie wykrec z pompy 2 blizniacze zaworki dawkujace mocowane na 2 srubkach imbusowych kazdy,mwsadz je do nafty na noc a potem podlacz do 12V i taktuj az beda cykac glosno i wyraznie , w ten sposob je rozruszasz 1 z nich napewno jest zablokowany byla na to nota tech i wymiana na gwarancji.czasem jest tez kod 78*

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem przepływomierz, powstawieniu rurki za filtrem nie było bąbli powietrza, zaworków na pompie nie wykręcałem ale przy taktowaniu 12 V głośno cykały. Komputer serwisowy wskazuje w magistrali paliwa ciśnienie dużo większe niż powinno być. Obroty szaleją, dziś nawet raz doszły do czerwonego pola, a tak cały czas dochodzą różnie raz 2200, niekiedy 3000, kiedy indziej 2700. Jeden mechanik mówił że może być zapchany katalizator, inny że czujnik ciśnienia paliwa może nie pokazywać rzeczywistych wartości.
  
 
Jeszcze jedna propozycja, gość mówił żeby przeczyścić przepustnice, ale gdzie ona jest?
  
 
witaj tu masz link jak czyscic przepustnice powodzenia
http://avensis.info/viewtopic.php?t=15
  
 
Przepustnice w Dieslu??? O ile wiem to Dieslem steruje się za pomocą dawki paliwa a nie przepustnicy z tego względu że Diesle nie wymagaja stałego stosunku ilości paliwa do powietrza, a poza tym najlepiej pracują przy nadmiarze powietrza (poces spalania zachodzi najpełniej)
  
 
Cytat:
2007-04-10 20:22:06, januszo pisze:
Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem przepływomierz, powstawieniu rurki za filtrem nie było bąbli powietrza, zaworków na pompie nie wykręcałem ale przy taktowaniu 12 V głośno cykały. Komputer serwisowy wskazuje w magistrali paliwa ciśnienie dużo większe niż powinno być. Obroty szaleją, dziś nawet raz doszły do czerwonego pola, a tak cały czas dochodzą różnie raz 2200, niekiedy 3000, kiedy indziej 2700. Jeden mechanik mówił że może być zapchany katalizator, inny że czujnik ciśnienia paliwa może nie pokazywać rzeczywistych wartości.


To co sie w koncu dzieje z tym silnikiem napisz jakie sa objawy ,najpierw piszesz ze nie mozesz wejsc na wyzsze obroty teraz ze szaleja.....
Jakie jest to za wysokie cisnienie na listwie zdaniem mechanika,bo ja raczej spotykalem za niskie niz za wysokie.
Sprawdz czy nie spadl wezyk z czujnika cisnienia doladowania,jest przy metalowej rurze powietrznej od turbiny do intercolera

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ciśnienia nie pamiętam, max. obroty są różne raz 3000, raz 2200, niekiedy 3800, wczoraj raz weszły na maxa.