MotoNews.pl
  

Problem z odpaleniem ciepłego silnika - temat woda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pewnie już nie pierwszy raz pojawia się ten sam problem:
odpalenie silnika:
Rano na zimnym silniku próba odpalenia kończy się powodzeniem ale nie zawsze. Pomagam wciśniętym pedałem gazu. (zawsze odpalam na benzynie - nie mam możliwości odpalenia na gazie). Efektem są szarpania, obroty na poziomie 400-500, potem jakoś się wszystko stabilizuje i jest ok. W czasie jazdy jest wszystko w porządku.
Kolejna sprawa to ciepły silnik: tu problem jest większy z odpaleniem motoru. Muszę pomagać gazem - a właściwie to cały czas muszę trzymać max. wciśnięty. Jak zaczyna załapywać to z wydechu pluje nieprzepaloną mieszanką. Po jakimś czasie się stabilizuje i pracuje równo.
Nie bardzo wiem co to może byc. HELP!
Akumulator jest ok, świece wymienione pare dni tem, kable wymienione jakis pół roku temu podobnie jak cewka, kopułka i palec.
P.S.
Aha, restart kompa niewiele pomaga
  
 
spróbuj wymienić cewkę w aparacie zapłonowym

sprawdź też regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy - czy w wężyku podciśnienia z kolektora dolotowego nie ma przypadkiem benzyny

Czy odpalanie na gazie idzie bez problemu?

możliwy również pad wtryskiwacza(y)
  
 
Cewka była wyminiona więc z nią powinbno by7ć wszystko ok.
Ale właśnie doczytałem się o tym regulatorze ciśnia. To wydaje się bardziej prawdopodobne. Parę miesięcy temu zauważyłem sparciały przewód gumowy - ten właśnie co łączy kolektor dolotowy i listwę wtryskiwaczy. Był zassany i w środku była sparciała jak maź guma - więc wymieniłem - po paru tygodniach pojawiły się problemy o których pisałem wcześniej. Któregoś razu zdjąłem go i tam była benzyna - jeśli dobrze zrozumiałem przesłąnie poruszanych wcześniej postów to jest niekorzystny objaw - mam rację????????????
W tym wężyku nie powinno być benzyny?????
To jest oznaka padniętego regulatora ciśnienia paliwa??????
Może go poprostu zatkać??? pomoże???? Podobno ciężko coś takiego dostać?????
  
 
Na gazie jak pisałem nie mam możliwości odpalenia auta. Wtryskiwacz jeden mi cyka - możliwe że też jest do wymiany (nie wiem który). Ale on mi od zawsze cykazł jakoś tak dziwnie - ale odpalał - kiedyć Mam dziwne wrażenie ze to regulator ciśnienia paliwa. Tylko mi potwierdzcie że w tym wężyku nie powinno być benzyny.
  
 
paliwo w przewodzie oznacza że membrana regulatora ciśnienia jest nieszczelna. Z jednej strony powoduje to, że ciśnienie benzyny jest nieprawidłowe (objawia się to m.in. tym, że w kabinie czuć zapach paliwa) a z drugiej - dodatkowe paliwo w kolektorze powoduje zbytnie wzbogacenie mieszanki i zalewanie silnika. Wówczas rzeczywiście pomaga pełne otwarcie przepustnicy przy odpalaniu.
Podczas pracy silnika komputer zmniejszy ilość paliwa podawaną przez wtryskiwacze i w pewnym, stopniu skompensuje nadmiar paliwa płynący z regulatora.
Sam regulator niestety jest nienaprawialny, poza tym drogi i trudno dostępny, a do tego ktoś miał problemy z zakupieniem oringów uszczelniających.
Widziałem na allegro całą listwę wtryskiwaczy wraz z regulatorem za coś koło 300 zł. Mimo wysokiej ceny chyba warto - masz oprócz regulatora cztery nowe wtryskiwacze, które być może uda sie sprzedać i jeszcze na tym zarobić.

znalazłem
  
 
Robert.

To ja muszę mieć to spieprzone...

Przy 170 km/h puszczenie gazu o dobry cm powoduje wyrwanie auta do przodu... Jest zalewany
  
 
Jadzwin mówił, że to jest dobre => F1Z
  
 
Na allegro jest używany od Opla za 35 zł


Tadam... A ja kupiłem większe wtryski, wraz z listwą i regulatorem za 40 zł

Mam w ręku listwę.


Idzie to zastosowac ?

Jutro przekładam regulator, Ojciec ma oring łączenia listwy z przewodem paliwowym, rewelacja
  
 
Dzięki za link do allegr ale tam jest listawa do 1,8 a ja mam 1,5 - ale dzięki bardzo za poświęcony czas i poorady i wytłumaczenie zasady działania regulatora - zaczne szukać i poddam samochód nap[rawie - napiszę czy pomopgło - pewnie puki nie nzjdę zamiennych częśći będę musiał sobie jakoś radzić

Pozdrawiam wszystkich i serdecznie dziękuję za wszystko
jeszcze sie odezwę
  
 
Aha

Od Opla nie zastosujesz.

Bo jest inne ciśnienie.


Więc jeżeli masz padnięty, kup ten regulowany, będzie tuning hehe Tylko poszukaj, bo można kupić taniej.
  
 
Cytat:
2007-04-09 16:56:36, Tsunami pisze:
Dzięki za link do allegr ale tam jest listawa do 1,8 a ja mam 1,5
[...]



do 1,5 też jest
  
 
Cytat:
Daewoo : Estero, Evanda, Kalos, Komando, Lacetti, Lanos, Leganza, Matiz, Musso, Nexia, Nubira, Tacuma, Tico



Cytat z aukcji regulatora cis paliwa - Zolti nie kupisz, bo do naszego nie pasuje
  
 
Regulator masz walnięty na 100%.
Rzecz jest trudno dostępna, ale nie do tego stopnia żeby całą listwę kupować. Poszukaj, oringi dokup zanim zamontujesz i jazda ....
  
 
Właśnie się dodzwoniłem do InterCarsu
Regulator ciśnienia paliwa kosztuje 139,25 PLN
nr katalogowy KOR96130880
dla wszystkich zainteresowanych, tylko mi ostatniego nie sprzątnijcie sprzed nosa
Mam jeszcze małe pytanko:
o jakich oringach mówiliście? możecie może jakąś instrukcję przedstawić dotyczącą wymiany tego ustrojstwa? najlepiej jak postępować korok po kroku (zasady BHP można ominąć )
Z góry dziękuję!
  
 
tutaj masz taniej 88 zł + vat - nr katalogowy regulatora do 1,5 to 96130880

kilk

  
 
Cytat:
2007-04-10 09:06:20, Tsunami pisze:
Mam jeszcze małe pytanko: o jakich oringach mówiliście? możecie może jakąś instrukcję przedstawić dotyczącą wymiany tego ustrojstwa? najlepiej jak postępować korok po kroku (zasady BHP można ominąć ) Z góry dziękuję!



1. Zgasić papierosa
2. Otworzyć maskę esperaka
3. Odkręcić śrubę (klucz bodaj 10) na listwie wtryskiwaczy, mocującą regulator ciśnienia
3a. Odpiąć wężyk kolektor dolotowy-regulator ciśnienia
4. Zdjąć metalowy uchwyt trzymający regulator
5. Wyciągnąc regulator
6. Włożyć nowy regulator
7. Założyć uchwyt, wkręcić śrubę.
Czas wykonania ok. 10 minut
Jak kupisz regulator, to on ma takie 2 zielone plastikowe obrączki, na których siedzą oringi. Kupisz w sklepie z uszczelnieniami technicznymi.