MotoNews.pl
  

Montaż-Automatyczny włącznik świateł.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Espero1,5
Kupiłem ten włącznik i podłączyłem. ale tylko światła mijania i wszystko działa ok. Nie wiem jak podłączyć światła postojowe,
jest tam mała złączka z trzema cieńkimi przewodami w dwóch jest napięcie a w trzecim masa i jest to podłączone osobno do przełącznika świateł. Proszę o pomoc. może ktoś to już montował.
Pozdrawiam.
  
 
Dość dokładnie koledzy opisali to na forum łącznie ze schematami itp. Opcja szukaj Jest to co prawda podłączenie przy pomocy przekaźników ale zawsze.
Jeśli kupiłeś coś nietypowego to powinno zawierać instrukcję montażu.

[ wiadomość edytowana przez: Adamo8 dnia 2007-04-12 18:23:14 ]
  
 

Witam.

Szukałem to na forum ale nic nie znalazłem.
Ja podłączyłem jeden a dwóch kabelków: jeden do świateł mijania i działają dioda świeci;;ale mam problem a drugim kabelkiem który ma włączać światła postojowe,-- i nie wiem gdzie go podłączyć.
Proszę o jakiś schemat.
Kupiłem włącznik na allegro wydaje mi się że jest ok i ma instrukcję montażu gwar.
Pozdrawiam.

  
 
Mam ten sam problem co kolega jerzyk, czy jest ktoś w stanie pomóc?
Dzięki i pozdrawiam.
  
 
Panowie bierzecie miernik i sprawdzacie gdzie się pojawia 12 V podczas włączania postojówek.
Najłatwiej wziąć go z kabelka przy włączniku do mijania też
Przecie to takie proste.
A jak nie masz miernika albo nie wiesz to jedź do elektryka zanim coś skopiesz
  
 
Kolego rysiu, nie wiem czy dobrze czytałeś post, to powtarzam jeszcze raz, CZY JEST KTOŚ W STANIE POMÓC, a jak nie wiesz jak, to nie pisz , przecież to takie proste, ale dzięki za chęci.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-04-17 15:40:10, Witolo pisze:
Kolego rysiu, nie wiem czy dobrze czytałeś post, to powtarzam jeszcze raz, CZY JEST KTOŚ W STANIE POMÓC, a jak nie wiesz jak, to nie pisz , przecież to takie proste, ale dzięki za chęci. Pozdrawiam.


Po pierwsze nie krzycz.
Po drugie to napisałem gdzie najlepiej się wpiąć (ale zamiast przeczytać dokładnie i pójść do auta i sprawdzić o czym piszę to Ty krzyczysz)
Po trzecie dzięki
  
 
Witaj kol Jerzyk23
światła pozycyjne, jak też całe podświetlenie "pozycyjne", są załączane przez przekaźnik K4 (odwołuję się do schematu instalacji elektrycznej Espero, dostepna na FTP'ie klubowym). Nie wiem dokładnie jakie urządzenie kupiłeś tzn, czy sterujesz "+" czy "-", ale w obu przypadkach urządzenia da radę sterować załaczaniem świateł pozycyjnych- trezba się wpiąć w obwód cewki przekaźnika, lub jeśli twoje urządzenie ma przekaźnik, to dopiąć się do wyjścia roboczego przekaźnika.
Przekaźnik od świateł pozycyjnych i mijania jest schowany tuż obok bezpieczników w kabinie (z tyłu, tam gdzie jest "bimbajec").



To co widzisz na zdjęciu to wyjęte przekaźniki. Opis wykorzystaj wg własnego uznania.
Jakby co to służe pomocą.
  
 
Nie krzyczę, tylko chciałem Ci dać do zrozumienia, że sprawdziłem w przełączniku, jeżeli Cię uraziłem to przepraszam.
Pozdro.
  
 
Witaj kol AsterixGal
Dzięki za podpowiedzi.
światła pozycyjne,podłączyłem na wyjściu rob. przekaźnika(znalazłem miernikiem) tak jak pokazałeś. Urządzenie jest sterowane "+"
Światła mijania podłączyłem przy wyjściu z przełącznika świateł. chyba dobrze bo wszystko działa ok. a diodę sygnalizacyjną zamontowałem obok diody alarmu.
Całe zasilanie tego włącznika świateł podpiąłem ze skrzynki bezpieczników,(napięcie tylko po włożeniu kluczyka i przekręceniu w pierwsze położenie) w wolne miejsce na bezpieczniku...20A.. pomógł mi schemat instalacji elektrycznej.
Po zapaleniu silnika światła się zapalają i po wyłączeniu silnika gasną,

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-04-18 17:38:18, jerzyk23 pisze:
[ciach...]
Po zapaleniu silnika światła się zapalają i po wyłączeniu silnika gasną, Pozdrawiam.


Wszystkie swiatła gasną? Ciekawi mnie czy możesz zostawić samochód na pozycyjnych bez pracującego silnika, albo czy bez pracującego silnika moższ właczyć światła mijania?
  
 
Cytat:
2007-04-18 17:38:18, jerzyk23 pisze:
Po zapaleniu silnika światła się zapalają i po wyłączeniu silnika gasną


Mój patent jest sterowany kontrolką ładowania.Po odpaleniu silnika, jak zgaśnie kontrolka załączają się światła.
  
 
Cytat:
Wszystkie swiatła gasną? Ciekawi mnie czy możesz zostawić samochód na pozycyjnych bez pracującego silnika, albo czy bez pracującego silnika moższ właczyć światła mijania?



Ja zamontowalem sobie aut. wlacznik do swiatel (podpiety pod kontrolke ladowania aku) i dodatkowo zmontowalem sobie ukladzik opozniajacy o kilka sekund zalaczanie swiatel i moge zostawic pojazd na pozycjach bez wl. silnika i tak samo moge wlaczyc mijania bez zapalania auta - nie widze w tym zadnego problemu (robie to po prostu jak trzeba tradycyjna metoda czyli dzwignia po lewej str kierownicy ) - podczas dzialania aut. ukladu dzwignia jest w pozycji "0", a jak chce recznie wlaczac to imoge jak napisalem wyzej lub moge przelaczyc w urzadzonku pstryczek na OFF i zostanie wtedy tylko metoda treczna
Pozdr
  
 
Witam. jerzyk
-cyt....------------------------------------------------------------------------
Wszystkie swiatła gasną? Ciekawi mnie czy możesz zostawić samochód na pozycyjnych bez pracującego silnika, albo czy bez pracującego silnika moższ właczyć światła mijania?
_____________________________________________________
Wszystko działa normalnie, światła poz. i mijania można włączać i wyłączać przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku przełącznikiem świateł, nic się tu nie zmieniło.
Moje urządzenie nie jest podłączone pod żadną kontrolkę ładowania, tylko sterowanie (+),,podłączyłem w skrzy. bez. na wolnym obwodzie, gdzie po przekręceniu kluczyka w dr. poł. występuje napięcie i tak to jest sterowane. i nie koliduje to w żaden sposób z org.włącznikiem świateł. Po przekręceniu kluczyka --urządzenie nie włącza świateł do chwili uruchomienia silnika i pełnego załączenia alternatora.
Pozdrawiam
Wszystkie swiatła gasną? Ciekawi mnie czy możesz zostawić samochód na pozycyjnych bez pracującego silnika, albo czy bez pracującego silnika moższ właczyć światła mijania?
  
 
Witam serdecznie .Kupiłem także taki włącznik świateł i w związku z tym mam pytanie.W które miejsce podłączony jest przewód do kontrolki ładowania. Pozostałe przewody tego urządzenia podłączyłem zgodnie z opisem na forum.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-04-22 18:48:22, Depo pisze:
W które miejsce podłączony jest przewód do kontrolki ładowania.


Mnie się nie chciało zgłębiać instalacji i podpiąłem się pod przewód kontrolki idący od wtyku w zestawie wskaźników.Trzeba tylko sprawdzić po ścieżkach który to przewód.
  
 
Dzięki serdeczne za odpowiedż. Myślałem jednak że jest jakiś przewód bliżej skrzynki bezpieczników.
  
 
Cytat:
Dzięki serdeczne za odpowiedż. Myślałem jednak że jest jakiś przewód bliżej skrzynki bezpieczników.



Kabel od alternatora idacy do kontrolki ladowania akumulatora na desce biegnie od altka wiazka przewodow i jest do zlokalizowania po drodze np. za akumulatorem auta (jest tam czarna kostka rozlaczana,ale koloru kabla nie pamietam idzie od kostki taka cienka wiazka i wchodzi wyzej w gruba wiazke idaca do srodka auta (do kabiny).
  
 
Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale wydaje mi się, ze większość tzw. "automatycznych włączników świateł" wystawionych na allegro, to nic innego jak:
zwykły przekaźnik samochodowy+ kostka+przełącznik zamontowany za zasilaniu cewki przekaźnika, po stronie masy+dioda LED z opornikiem 220 ohm !?

Wydaje mi się, ze działa to następująco:
1. styk 85(+) cewki przekaźnika podł. pod alternator, lub poprzez diodę Zenera o napięciu przebicia ( ) ok. 13-13,5V podł. bezpośrednio pod stacyjkę
2. styk 86(-)cewki przekaz. podł. poprzez przełącznik do masy.
3. styk roboczy 30 podł. pod linię 15 (zasilanie po wł. zapłonu)
4. pomiędzy styki 85 i 86 wpinamy diodę LED z opornikiem 220ohm informującą o działaniu układu.
5. styk roboczy 87 podł. pod obwód świateł mijania, za przekaźnikami sterującymi (chyba K4 i K5) i św. postojowych (np.wpinamy się w przewody idące do przełącznika św).
Prawdopodobnie trzeba również wstawić diody (np. 1N4001) pomiędzy styk rob. 87 a obwód św. mijania i postojowych, żeby można było niezależnie włączyć światła knefelkiem przy kierownicy.

Reasumując, koszt wszystkich części powinien zamknąć się w 10-12 zł. + 30 min czasu na zmontowanie układu. Na allegro takie układy kosztują od 18 do 30zł + przesyłka.
A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać .

ps. nie jestem elektrykiem, więc nazewnictwo nie jest fachowe i całość przedstawiona jest raczej obrazowo. proszę mnie poprawić jeśli coś przekręciłem.
  
 
Witam
...Oczywiscie ze te automat. wlaczniki to wlasnie przekaznik !!

pozdr