MotoNews.pl
  

Histereza dla biegu jałowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Czy może wiecie co to jest ta "histereza dla biegu jałowego" i na co ona wpływa. Wpisaną mam wartość 0,14 a w tej zakładce jest jeszcze "opcja ekonomicznej jazdy" i jest ona niezaznaczona. Czy ma to jakiś wpływ na ekonomike i czy zaznaczać tą opcję ekonomiczną??
Mam instalację Landi Renzo (II gen.) a sterownik to LCS A1/V05. Programik do sterownika w wersji 1.1.1.3.

Dziękuje i pozdrawiam
  
 
Histereza to po prostu bezwładność, czy jak kto woli niedokładność wskazań TPS-u, po prostu ścieżka rezystancyjna jest nierównomierna i (szczególnie na jej początku) sygnał może "skakać", a to może spowodować dziwne zachowania sterownika. Komp LPG dostaje w ten sposób info jak duży skok ma wygładzić, a jaki już interpretować jako zmianę położenia przepustnicy.
Co do opcji ekonomicznej to nie wiem jak w LCS-ie, ale w Bingo nie daje to jakichś widocznych oszczędności, a autko jakby lekko przymulone. Ja mam ustawione w Bingo na tryb "normalny".
  
 
dzięki za informacje... dziś sie pobawię tym parametrem może to rozwiąże mój problem... objawia sie on tym że po przełączeniu na gaz szczególnie po długim postoju auto bardzo muliło, szarpało... jak pojeździłem z laptopem to zauważyłem że tps dla biegu jałowego odczytany z czujnika położenia przepustnicy to 0,45v a LCS w stanie spoczynku ma zapodane 1,45v. Dopiero jak puszcze na dłużej pedał gazu po przełączeniu to LCS przechodzi na próg 0,45v. Dopóki tego nie zrobi to krokowiec skacze między położeniem cut-off a normalną pracą

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
  
 
Ja na Twoim miejscu na początek wyłączyłbym cut-off'a. Nie każdy samochód dobrze znosi tą opcję, a czasem trzeba naprawdę bardzo uważnie dobrać parametry tej opcji.
  
 
cut-off mam ustawiony 1400 obr i 40 kroków (krokowiec podczas jazdy ma zakres 60-80) ... w niedziele potestuje jak będzie bez, ale pamiętam że od początku były takie problemy jak po nocy przełączał sie na gaz... metoda na to jest - wolniejsze zmienianie biegu, wtedy TPS w LCS-ie zdąży spaść na 0,45v

pozdrawiam
  
 
No to sam zobacz. krokowy ustawił się na 70 kroków, przy hamowaniu silnikiem leci o 40 w dół albo do 40 (nie wiem jak jest w LCS-ie, ale to bez znaczenia) czyli w tym czasie praktycznie zamykasz dopływ gazu do silnika. Po pierwsze za bardzo zubażasz mieszankę (niebezpieczeństwo strzału), po drugie krokowy może nie zdążyć wrócić na PWA po osiągnięciu progu obrotów i zanim to zrobi, silnik przygasa bo nie ma paliwa.
Jeśli już koniecznie musisz używać cut-off to ustaw próg na 1600, a krokowca "zdejmuj" po 5 kroków od PWA i za każdym razem sprawdź efekty.
  
 
drogą niedzielnych experymentów ustawiłem cut-off na 1500 obr i 47 kroków (w ie to oznacza że ustawia sie na 47kr.) Podczas jazdy krokowiec pracuje 59 - 86 a na luzie 70 - 100. Danek uważasz że 47 to za ubogo jest ?? Pozatym dzuwi mnie tez wyższy zakres pracy na luzie...

pozdrawiam