MotoNews.pl
  

Check - czy mozna z nim jezdzic?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

dzisiaj podczas jazdy zapalila mi sie ta $!§" kontrolka CHECK. ni z gruchy ni z pietruchy. samochod jezdzi tak jak jezdzil wczesniej, nie ma zadnych problemow. plyny sa w porzadku, temp tak samo, silnik pracuje normalnie. a check sie caly czas swieci ;(

jedyne co robilem ostatnio przy samochodzie to wymienilem olej, filtry i swiece, bylo to gdzies pol roku temu, jakies 15kkm wstecz

nie mam czasu jechac do aso bo wlasnie jestem w trakcie przeprowadzki.

i teraz pytanie ktore mnie nurtuje. czy mozna jezdzic autem z palacym sie checkiem, czy konieczna jest natychmiastowa wizyta w aso?
do aso udam sie tak czy siak ale za tydzien dwa. moge olac tego checka na te 2tyg?

elantra 1,6 2002r. 135kkm

pozdrawiam
  
 
Rożnie bywa z tymi bledami. czasami to jakas drobnostka lub chwilowy blad a czasami cos powazniejszego i wtedy moze ci podczas jazdy aut odmowic posluszenstwa. Ja bym odrazu pojechal sprawdzic co to za blad. W twoim aucie jest chyba gniazdo OBD 16 pinow to mozesz zewrzec piny 1 i 4 i kontrolka powinna wymrugac ci bledy
  
 
a co to? gdzie to? ja pod maske zagladam tylko w celu dolania wody do spryskiwaczy

moze jutro z rana jak sie uda to przyatakuje serwis
  
 
O ile się nie mylę, to check engine jest reakcją na błędnie działający jakiś czujnik i wtedy komputer pokładowy przechodzi na tzw. bezpieczne ustawienia, co może się po prostu wiązać z np. zwiększonym zużyciem paliwa.

U mnie problemem był akurat bardzo zanieczyszczony styk od czujnika temperatury płynu chłodzącego - wystarczyło go przeczyścić papierem ściernym lekko i po problemie.
Ogólnie zalecam zacząć od sprawdzenia i wyczyszczenia wszystkich złączek czujników.
  
 
nie mieli wczoraj czasu w serwisie zeby mi to sprawdzic
spalanie sie nie zmienilo, pali normalnie.

a wiecie moze jak te kody wyciagnac przy uzyciu seryjnego alarmu? bo kiedys jak robilem przeglad to przylukalem goscia, wsiadl do auta i chyba pilotem cos poklikal i bylo slychac jak alarm odpowiadal krotkimi piskami. moze to byla tylko autodiagnostyka alarmu a moze to byl komp. macie w tej kwestii jakies doswiadczenia?

pozdrawiam
  
 
Nie ma absolutnie żadnej zależności pomiędzy alarmem , a diagnostyką układu wtryskowego.
A na twoje poprzednie pytanie (czy można jezdzić ze świecącą się lampką) nie ma właściwej odpowiedzi.
Ta kontrolka zapala sę z wielu powodów ,np:
- usterki czujników lub ich obwodów
- usterki elementów wykonawczych lub ich obwodów
- wyniki obliczeń tzw. monitorów diagnostycznych
- wypadanie zapłonów
- i jeszcze kilka innych

skutki mogą być różne , od żadnych do np. spalenia katalizatora
  
 
mysle ze jak masz w mire nowa elantre, to trzeba to sprawdzic kompem,
pewnie jakis czujnik poszedl, mozna tez skasowac checka i zobaczyc co sie bedzie dzialo dalej
  
 
bylem dzis w serwisie i wysypalo takie bledy:
P0326 - czujnik stukowy. odczyt: unnormal
P1801 - a tu nie moge wuja rozczytac
P1805 - i tu tez nieczytelnie napisal. costacostam EEPROM FLR
P0133 - lambda jakas przymulona bo bylo napisane langsam co znaczy w doslownym tlumaczeniu 'wolna'

chcecka juz nie ma bo chyba zrobili reset ale w srode i tak jade do nich znowu. beda cos wymieniac, tylko nie wiem co. niemiecka jezyk trudna jezyk
  
 
miejmy nadziej ze w twoim wypadku popisza sie niemiecka precyzja

sporo tego wyszlo
  
 
Chłopie nie masz na co wydawać pieniędzy?

Za lamde skasują cie ze 400-500 zł.
Za inne czujniki tak samo pewnie z wimianą.

A pewnie wiesz co się stało - jakiś kabelek sie obluzował albo jakiś syf masz na przepustnicy czy gdzies indziej.

Nie świeci ci sie chek to nic nie rob. Przeciez chek moze zapalic sie przypadko np jakis czujnik dostanie chwile szału i przez ok 20 uruchomien czek bedzie sie swiecił. Jeździ normalnie, spala normlanie, wszystko jest ok, to lepiej nie szukaj dziury w calym. A reset kompa mozesz sobie zrobic samemu na 1 min zdejmujesz kleme ujemną i po krzyku.
  
 
no dokladnie niemcy nie beda sie chcieli bawic w prowizorke
tylko wymienia ci wszystko na nowe elementy
juz wczesniej ci napisalismy zebys poczekal co sie bedzie dzialo,
ps kolego accent ladnie kolega wpasowal swiatelka w zderzak
ale ni robmy offa
pozdr

[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-04-17 19:34:44 ]
  
 
"ale ni robmy offa"

Nie rozumiem tego wyrażenia ?
Chodzi o błedy w poście ??
  
 

what
chodzi o to ze dopisujac ze masz fajnie wkomponowane swiatla w zderzaku, nie powinienem tego tu pisac, tylko na priv
bo to jest dzial techniczny!!!
po drugie nie ma to nic zwiazanego z zadanym pytaniem przez kolege humbaca
skrot "off topic"-mozemy przetlumaczyc n nasz jezyk jako
"poza tematem"
i znowu robimy offa, na razie proponuje poczekac na humbaca co mu sie z autem teraz dzieje
pozdrawiam
  
 
oczywiscie ze mam na co wydawac pieniadze. ale duzo jezdze i wolabym zeby auto nie stanelo mi nagle na autobanie. dlatego zapytalem na forum. ale opinie byly rozne wiec zdecydowalem sie pojechac do serwisu. laik jestem w tych sprawach i nic na to nie poradze

bledy P1805 i P1801 znikly po resecie.
check sie nie swiecil ale bledy stukowego i lambdy pokazywaly sie przy kazdym nowym skanie. suma sumarum wymienili mi czujnik stukowy, lambdy nie ruszali tylko cos tam przeczyscili.

za stukowy zaplacilem 50e, robocizna 20e. odczyty kompa robia za free. juz w polsce bardziej mnie doili wuje i nawet nie mozna bylo patrzec im na lapy. a tu mechanik mnie zawolal i wszystko pokazywal co i jak i cierpliwie tlumaczyl jak dziecku bo widzial ze nie bardzo czaje baze.

mam nadzieje ze juz checka nie uswiadcze.

pozdrawiam i dziekuje wszystkim
  
 
Hehe dzieki za przetlumaczenie gt115pssss

"za stukowy zaplacilem 50e, robocizna 20e. odczyty kompa robia za free. juz w polsce bardziej mnie doili wuje i nawet nie mozna bylo patrzec im na lapy. a tu mechanik mnie zawolal i wszystko pokazywal co i jak i cierpliwie tlumaczyl jak dziecku bo widzial ze nie bardzo czaje baze. "

nie wiem gdzie jeździłeś w Polsce ale jakby ktoś mi powiedział za wymiane jakiegoś czujnika 80 zł to bym go wyśmiał. Cenią się ludzie oj cenią. Choć dobrze ze odczyt robią za free bo u mnie w hyundai kosztuje to 80 zł. Wiec wyszedłeś tak czy owak na czysto.