Silnik 2.0 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
gdzies na jakims zdjeciu widzialem fiata 124 z silnkiem 16v,ale dokladnie nie bylo widac.pytanie jest takie;czy moze ktos wie,czy do skrzyni dohc nie pasuje przypadkiem silnik od tipo 2.0 16v?czy moze trzeba tylko odpowiedniego dzwonu poszukac?no i pozdrawiam
  
 
do skrzyni 131 pasuja wszystkie dohce bez wałkow wyrownowazajacych
  
 
Cytat:
2007-04-15 12:34:56, kania_ pisze:
do skrzyni 131 pasuja wszystkie dohce bez wałkow wyrownowazajacych


czyli ten od tipo odpada?bo ja to za bardzo pojecia nie mam o tych walkach.takie chyba sa w cromie 2.0 8v turbo?.a ta sprawa to mnie naprawde interesuje i raczej ich nie myle z walkami rozrzadu
  
 
Nie wiem jak dwójki, ale 1.8 było bez wałków. Skrzynia jak skrzynia, ale jest parę innych problemów - odwrócone kolektory, zapłon, chłodzenie.
No ale będę ci kibicował gorąco.
  
 
z kolektorami to moze nie taki problem ?.elektryke tez mozna by bylo przezucic z jakiegos rozbitka.wczesniej mialem chec na 2.0 turbo z cromy;tam to moze,by sie dalo jakos poradzic z zaplonem bez wiekszej ingerencji w sciane grodziowa(dziura).Ale teraz naszlo mnie na jakies 2.0 16v np.z tipo i tak sobie poszukuje informacji...
  
 
dolacze sie do tematu na temat glowicy 16v. mam taka z themy, tloki do niej, i osprzet ale bez wiazki. mam za to wiazke do argenty, kompa itp. oprocz czujnika polozenia walu na przodzie kola pasowego. kolejna sprawa to czy kolo zamachowe od takiej argenty sie rozni od innych kol zamachowych( czy ma jakies cos zeby czujnik przy skrzyni zebral sygnal??) czy te dwa czujniki sa do ominiecia czy jest jakies inne rozwiazanie zeby odpalic tego sprzeta? to pelny wtrysk a przplywomierz z argenty by mial tam byc.
  
 
kolo zamachowe jest takie samo srednica inne jest tylko sprzegło
co do zaplonu to niemajac kola pasowego z zebami o dakla z uchwytem nie ruszysz digiplexa
zostaje ci opcja
- aparat w bloku (elektronik z modułem i rozdzielaczem) ale bedzie blisko wydechu ze wzgledu na odwrocenie kolektorów
- cisniecia mnie bym (po prototypie który działa) poscil serie zaplonu na jednej cewce 4 kablowej bez rozdzielacza i preparowac kolo pasowe na kolo z brakujacym zębem i dekiel z czujnikiem
zapłon typu EDIS
  
 
aparat mozna zamontowac na kominku(przedluzenie), u mnie tak jest i dziala dobrze.naturalnie nalezy przerobic lekko aparat
  
 
Walezy masz moze jakies blizsze zdjecia takiego przedluzenia aparatu?? czy przedluzenie moze byc takie jak w 125p 1500 + aparat z 1500?
nie znam sie na ukladzie wtryskowym wiec kolejne pytanie czy cala reszta procz zaplonu( wtryski, przeplywka ...) ruszy bez tego czujnika badz obu z kola zamachowego wlacznie?.



[ wiadomość edytowana przez: fiatabarth dnia 2007-04-18 07:44:54 ]
  
 
poszukaj czegos na www.cecot.w.pl jednak nie widze tam fotki samego kominka. ja dalem go wytoczyc tak aby z gory pasowal do niego aparat z glowicy a na dole przy bloku dalem lozysko kulkowe aby podtrzymywalo dluzszy walek z aparatu.


[ wiadomość edytowana przez: Walezy dnia 2007-04-18 09:46:16 ]
  
 
Yyy o co chodzi z aparatem na kominku ? Ktoś mnie pouczy ?
  
 
chodzi o to aby umiejscowic aparat zaplonowy w bloku tak aby byl wyzej bo koliduje to z kolektorem wydechowym i nie dalo by sie zmiescic aparatu. kominek to taka tuleja ktora zdystansuje aparat zaplonowy o jakies 10cm w gore.
  
 
jeszcze tylko jedno pytanie..z czego ten aparat?? fiat czy jakas inna marka??
  
 
fiat 131 argenta, standardowo napedzany z walka rozrzadu przerobiony na naped z bloku(przez kominek). ja mam wyprzedzenie zaplonu sterowane z kompa wiec u mnie to jest tylko rozdzielacz ale pewnie seryjny aparat z poldka czy jakiegokolwiek 4 cylindrowca tez podejdzie
  
 
temat jest dobry i znowu sie dowiedzialem czegos nowego .ale tego o co mi dokladnie chodzilo to raczej nie.takze dalej niewiem,czy silnik 2.0 16v(tipo i inne fiatopodobne) podchodzi bezposrednio do skrzyni silnika dohc w ustawieniu takim jakie jest w 131.czy wlasnie po prostu lepiej jest pozostawic blok od 8v i dostosowac jakas 16 zaworowa glowice???pozdrawiam
  
 
dohc z walkami podejdzie tylko do skrzyni z diesla ktory ma rozrusznik z drugiej strony
  
 
Poprawcie mnie jesli sie myle ale czy w 131ohc rozrusznik tez nie był z drugiej strony(tj po lewo patrząc od przodu)
  
 
jak to jest z ta skrzynia z dizla? czy to jest ta sama skrzynia(tzw duza skrzynka z fiata) ale z rozrusznikiem po drugiej stronie? no i czy rozrusznik pasuje wtedy z fiata 1322.0. a jesli nie pasuje z benzyniaka to czy rozruch z dizelka zazebia sie wtedy z kolem z benzyniaka.
  
 
Znajac skłonnosc fiata do unifikacji w tym okresie to rozrusznik bedzie inny(moze taki jak w polonezie) a moduł zęba bedzie taki sam .Z tego co słyszałem to ten disel był zbudowany w oparciu o blok 2,0
  
 
Cytat:
2007-04-19 22:36:40, Michallodz pisze:
Poprawcie mnie jesli sie myle ale czy w 131ohc rozrusznik tez nie był z drugiej strony(tj po lewo patrząc od przodu)



poprawiamy - ohc mialo blok taki sam jak dohc i rozrusznik tez byl jak w dohc, czyli z lewej strony (po stronie kierowcy , swoja droga co to za moda zeby mowic o stronach samochodu patrzac na jego przod?
Rozrusznik po stronie prawej mialy natomiast silniki OHV w mirafiori i byly one laczone zarowno z "mala" skrzynia z deklem na dole jak i z duzą skrzynia.