MotoNews.pl
  

Linka gazu 125p, SWAP 2.0 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, nie znalazłem w wyszukiwarce, mam nadzieję, że nie przeoczyłem. Mam pytanko odnośnie linki gazu. Mam fiata 125p 1990r. i nie bardzo mam pomysł jak podczepić linkę gazu do 2000 dohc na gaźniku webera. Wsadziłem już silnik i mam jeszcze problem z gazem(linką). W poprzednim fiacie wymieniałem pedalnicę na polonez plus + oryginalna linka od niego i było git. Czy w tym fiacie też muszę wymienić pedalnicę? Czy można to jakoś obejść?
W poporzednim fiacie miałem sprzęgło hydrauliczne wiec i tak była konieczność wymiany pedalnicy.

Pozdrawiam
  
 
jeśli w c+ jest linka to ja bym wymienił pedalnice . Jeśli gaźnik to orginalny weber od DOHC to można pomyśleć nad zastosowaniem orginalnego sterowania ze 132 ( troche rzeźby i ciężko dostać kompletne ) Wszystkie inne rozwiązania z jakimi się spotkałem to radosna twórczość właścicieli/mechaników , totalny freestyle mniej lub bardziej skuteczny
Najlepiej sprawdza się linka jak ją poprowadzisz i przerobisz sterowanie zależy od Ciebie , ja bym z c+ przełożył , z tego co piszesz sprawdzona metoda i najmniej druciarska
  
 
Tak, tylko c+ jest pewein problem, pedalnica jest dużo wyższa i wychodzi obok silniczka od wycieraczek W tym fiacie nie chcę już ciąć blachy jak było to w poprzedniku. A czy ostatnie caro miały linkę?
  
 
ja miałem linke z jakiegoś caro (długa , na końcu plastikowa końcuwka na "kulke" od gaźnika , na pokrywie od wałka ssącego wspornik na 2 śrubki (były otwory) i nacięte seryjne sterowanie (to co wychodzi do komory - metalowe) wsunięta linka i zagniecione . Działało w pełnym zakresie , ale topornie i z tendencją do szarpania , Jak by dać dodatkowy wspornik na ściane grodziową było by OK . Z cięgnami sztywnymi jest jeszcze gorzej , bo mi nie otwierało do końca . a bardziej się powyginać nie dało
  
 
w argencie jest wspornik pedałów z gazem na linke, ale nie wiem czy pasuje;/
  
 
Z argenty nie wiem czy podejdzie, nie mam dostępu do takiej pedalnicy. Sprawdzałem od 131 i nie podchodzi.
  
 
U mnie jest tak:

I się sprawdza.
  
 
No z tym wspornikiem to spoko rozwiązanie, tylko nie mogę sie dopatrzyć na tym zdjęciu jak idzie połączenie od gaźnika do tego dorobionego mocowania - też jest na sztywno? Jakoś tego nie widze

Masz może możliwość wykonania zdjęcia bez puszki? Tak aby dobrze zobaczyć jak to jest w całości rozwiązane.


[ wiadomość edytowana przez: pwr79 dnia 2007-04-16 11:37:08 ]
  
 
ja w 2.0 mialem jak mowi blady
'linke z jakiegoś caro (długa , na końcu plastikowa końcuwka na "kulke" od gaźnika , na pokrywie od wałka ssącego wspornik na 2 śrubki (były otwory) i nacięte seryjne sterowanie (to co wychodzi do komory - metalowe) wsunięta linka i zagniecione . Działało w pełnym zakresie , ale topornie i z tendencją do szarpania'
zakladania pedalnicy z c+ nie polecam bo tez to przerabialem ale mialem ostatnio w 1.6 dohc z oginalnym gaznikime na 2 stalych ciegnach pracowalo w calym zakresie i bardzo luzno,nie wem tylko czy to orginal od dohc czy czyjas wydumka
teraz sie glowie nad rozwiazaniem do 2 weberow idf 40:>
polecam rozwiazanie z 2 ciegnami
  
 

Żeby to działało należy przespawać wejście odmy do filtra żeby nie zaczepiało. Płynnie chodzi i w całym zakresie.
Ps. Chcesz jeszcze jakieś inne foty?? Bo zaraz zakładam puchę.
  
 
Cytat:
Ps. Chcesz jeszcze jakieś inne foty?? Bo zaraz zakładam puchę.



Nie już mi wystarczy. Bardzo Tobie dziekuję za zdjęcia i chęć pomocy No i wszystkim, którzy naprowadzili do rozwiązania problemu.

Jak tylko ogarne sprawę zdam relację z rozwiązania.

Pozdro
  
 
Były dwa rodzaje sterowania w 132 -blaszka mocowana na pokrywie głowiczki za pomoca której mocowało sie linke i drugi typ ze sprezyna i dodatkowym cięgnem. Jezeli masz pierwszy typ to musisz kupic dluga linke gazu od borewicza i w przypadku poloneza to wszystko ,w df do pedału trzeba dospawac kawałek blaszki z nacienciem gdzie wchodzi koncówka(mozna dospawac koncówke starego pedału z caro) i dorobic wspornik. Dobrze jest tez wywalic sprezyne -pedał chodzi duzo lzej. Drugi typ tez pasuje idealnie do polda do df nie wiem. Linka od argi nie podejdzie- jest zupełnie inna, pedały nie wiem. Najlepiej jezeli juz przeszczepiac do df pedały to od caro chyba

[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-04-16 22:41:36 ]
  
 
Witam, rozwiązałem to w następujący sposób: linka polonez caro + blaszka przykręcana do głowicy na górze seryjna od dohc, na dole przy mocowaniu do pedału gazu własna twórczość

Nie działa to niestety najlepiej. Mianowicie pedał gazu jest dość wysoko - mało wygodne. Narazie złożyłem to do kupy aby wyjechać z warsztatu. Kolejna modyfikacja to wymiana pedalnicy od poldka caro(to chyba będzie najmniej druciarska opcja).

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

A tu mogę się pochwalić moim nowym dzieckiem jeszcze nie jest ustawione ale i tak już fajnie jedzie Muszę jeszcze ogarnąć rozrusznik, no i puszkę od powietrza bo uderza mi o zbiorniczki z płynem do hamów.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
heh, ta zaraza jest wszędzie
  
 
A ja mam pedalnice z linka od poldka caro GLE 94r. Jeśli chcesz fotki moge Ci podesłać jak to wygląda ale dopiero wieczorem.
Linka jest krótka ponieważ pochodzi z poldka na wtrysku boscha.
  
 
nei pamietasz juz ile miales roboty z zalozeneim tego w poprzednim df? ja bym 2 raz tego chyba juz nie zrobil:>
  
 
Cytat:
nei pamietasz juz ile miales roboty z zalozeneim tego w poprzednim df? ja bym 2 raz tego chyba juz nie zrobil:>



No tak ale wtedy pedalnica była od poldka plusa(jest wyższa i trzeba ciać blachę) Z tego co się domyślam pedalnica od zwykłego caro podejdzie bez wiekszych przeróbek.

Cytat:
A ja mam pedalnice z linka od poldka caro GLE 94r. Jeśli chcesz fotki moge Ci podesłać jak to wygląda ale dopiero wieczorem.
Linka jest krótka ponieważ pochodzi z poldka na wtrysku boscha.



To ja z chęcią poproszę. Napisz mi jeszcze czy trzeba coś przerabiać (ciąć, spawać) czy podjedzie bez problemów?