MotoNews.pl
7 [125]Kasowanie luzów kół zębatych dyfra - jak??? (181953/0)
  

[125]Kasowanie luzów kół zębatych dyfra - jak???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie, potrzebuje wskazowek...
w jaki sposób kasuje się nadmierny luz w zazębieniu kół zębatych głównego przełozenia?

chodzi o wyeliminowanie stuków przy ryszaniu autem, chodzi oczywiscie o most fiat/polonez (kwadrat).


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-04-17 12:49:06 ]
[ powód edycji: w ryło chcesz [125] ]
  
 
zmienia sie most
  
 
Przyrząd z czujnikiem zegarowym i podkładki regulacyjne są niezbędne.
  
 
Sam czujnik niewiele pomoże. I tak trzeba badac ślady współpracy zebów, bo szybko most zacznie wyc. Gra nie warta swieczki.
  
 
chomikoszpere mu
  
 
A jesteś pewny że to na przekładni ??
A nie krzyżaki, skrzynia albo satelity??
ps. jak byś go rozbierał/wyżucał to daj znać chciałbym coś przymieżyć :]
  
 
sprawdz najpierw krzyzaki, laczenie wielowypustowe walu przy podporze i pare innych polaczen. Sama regulacja luzu realizowana jest za pomoca zmiany podkladek regulacyjnych pod lozyskami stozkowymi kosza mechanizmu roznicowego. Reguluje sie nimi luz miedzyzebny ale tez naciag pochwy mostu.
  
 
Cytat:
2007-04-16 22:52:48, pavlus pisze:
A jesteś pewny że to na przekładni ?? A nie krzyżaki, skrzynia albo satelity?? ps. jak byś go rozbierał/wyżucał to daj znać chciałbym coś przymieżyć :]


jeżeli to w rinowym kancie to satelity są zespawane
jeżeli w poldku to trzeba zespawać
  
 
Cytat:
2007-04-17 11:14:54, mar125 pisze:
jeżeli to w rinowym kancie to satelity są zespawane jeżeli w poldku to trzeba zespawać


hehehe to poldek, terenowa wersja na resorach od cargo (kargo ??) i niedlugo na sprezynchod tracka, chybanie przycinanych. w sumie to w teren szpera tez sie przyda
  
 
przy ruszaniu i przy ujmowaniu gazu slychac stuk a kiedy dosuje gazem tak zeby most krecil sie bez obciazenia, to slychac takie "hurgotanie" , na luzie tez troche ale mniej. Szpera raczej nie jest wskazana do celów i obciazen jakie ma ten poldek znosic.

czyli rozumie ze moge pokombinowac ze zmiana podkładek tak?
  
 
ale i tak najszybciej i najprościej będzie przełożyć cały most.
  
 
Cytat:
2007-04-18 09:48:51, Rino125p pisze:
przy ruszaniu i przy ujmowaniu gazu slychac stuk a kiedy dosuje gazem tak zeby most krecil sie bez obciazenia, to slychac takie "hurgotanie" , na luzie tez troche ale mniej. Szpera raczej nie jest wskazana do celów i obciazen jakie ma ten poldek znosic. czyli rozumie ze moge pokombinowac ze zmiana podkładek tak?


sprawdziłeś krzyżaki?